beantwoord

Fiets gestolen

Goedemiddag,

Mijn fiets is tussen vrijdagmiddag en zaterdagavond gestolen op station Schiedam Centrum, uit de bewaakte stalling. Hier kwam ik per toeval achter, omdat ik van de Politie Schiedam een oproep zag of de eigenaar van de fiets zich wil melden. Na dat gedaan te hebben, verzochten ze me te gaan kijken of hij er daadwerkelijk niet meer staat; normaal gesproken zou ik daar vandaag pas achter zijn gekomen. Hij bleek zondag inderdaad weg. Op dat moment heb ik gelijk een medewerker van de stalling aangesproken of hij per toeval iets gezien had of mogelijk een doorgeknipt slot had gevonden. Helaas. Hij verwees mij door naar de NS, omdat zijn naar zijn zeggen beheerder zijn van de bewaakte stalling. Hij lichtte daarbij toe, dat een uitgangspoortje eruit lag; en dat naar zijn idee aannemelijk was dat ze hier gebruik van hebben gemaakt. Inmiddels heb ik volgens procedure vandaag officieel aangifte gedaan van diefstal, het is nog afwachten hoe het gaat lopen, niemand weet me te vertellen (of wil) waar de fiets gevonden is en in welke situatie deze zich bevond. Ik hoor woensdag als het goed is meer van de wijkagent met wie ik contact had.

Nu komt de vraag achter dit hele verhaal: is er, afhankelijk van hoe e.e.a. gaat lopen, schadevergoeding te verhalen op de NS? Het zij op de mogelijk niet meer terug te krijgen fiets dan wel voor alle moeite die ik nu moet doen (lees: vervangende NS Fiets huren aankomende dagen, onbetaald verlof opnemen om aangifte te doen, nieuw slot kopen, etc.)?

Hoor graag!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 25 februari 2019, 18:26

Goedenavond Stephan_B en welkom bij de NS Community!

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat jouw fiets is gestolen uit een bewaakte fietsenstalling. Ik kan me goed voorstellen dat je hier enorm van baalt.

Wat betreft je vraag is dat simpelweg ja. Schade kun je inderdaad verhalen op ons wanneer een fiets gestolen is uit een bewaakte stallen in ons beheer. Hoe de hoogte hiervan zit en in hoeverre dit nog steeds van toepassing zou zijn als je de fiets terugkrijgt durf ik niet te zeggen. Hiervoor kun je het beste rechtstreeks contact op nemen met onze OV-fiets afdeling, via 030-7515155 (optie 1-3), of via Twitter of Facebook. Mijn collega's daar kunnen je dan verder helpen.

Bekijk origineel

4 reacties

Goedenavond Stephan_B en welkom bij de NS Community!

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat jouw fiets is gestolen uit een bewaakte fietsenstalling. Ik kan me goed voorstellen dat je hier enorm van baalt.

Wat betreft je vraag is dat simpelweg ja. Schade kun je inderdaad verhalen op ons wanneer een fiets gestolen is uit een bewaakte stallen in ons beheer. Hoe de hoogte hiervan zit en in hoeverre dit nog steeds van toepassing zou zijn als je de fiets terugkrijgt durf ik niet te zeggen. Hiervoor kun je het beste rechtstreeks contact op nemen met onze OV-fiets afdeling, via 030-7515155 (optie 1-3), of via Twitter of Facebook. Mijn collega's daar kunnen je dan verder helpen.
Bedankt Stijn, ik zal als ik meer weet van de politie contact opnemen met de NS.
Reputatie 5
Die oude, zware stalen poorten bij de fietsenstalling waren misschien ook wel beter voor een station als Schiedam Centrum. Het is en blijft een zorgenkindje qua veiligheid.

Succes met je afhandeling!
Heel veel succes Stephan_B!

Reageer