beantwoord

Fiets gestolen uit een bewaakte fietsenstalling

• 27 november 2014
  • 7 reacties
  • 2426 Bekeken

Mijn fiets is afgelopen vrijdag gestolen uit een bewaakte fietsenstalling. Na de zeer onvriendelijke service vanuit de NS-medewerker word ik nu van het kastje naar de muur gestuurd. De fietsenstalling verwijst me door naar de NS klantenservice en de klantenservice verwijst me weer door naar de beheerder van de fietsenstalling. Wat nu te doen? Ik zie graag z.s.m. een oplossing tegemoet.
icon

Beste antwoord door Herman NS 28 november 2014, 08:44

Hallo Zymaaa,

Welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat je fiets is gestolen! In dit geval dien je je inderdaad te wenden tot de beheerder van de fietsenstalling en uiteraard aangifte te doen. Ook zou je nog kunnen proberen om contact op te nemen met NS Fiets. Zij zijn verantwoordelijk voor fietsenstallingen op een groot aantal stations.Je kunt hen bereiken op telefoonnummer 0900-3438755.

Je topic heb ik naar het subforum 'op het station' verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

7 reacties

Als je framenummer van je fiets hebt, kun je op de website zien waar uw fiets is gebleven. Mijn ex buurman had het via de website van de politie zo kunnen opsporen, omdat hij nog zijn framenummer wist te vinden. En waaruit bleek dat er van die dronken malloten zijn fiets die als gestolen of vermist werd opgegeven terug in de sloot was gevonden. Ik heb geen idee waar u hem heeft gestald. Maar uw frame nummer is het belangrijkt om te hebben zodat u beter uw fiets kan opsporen. Bel dan 0900 88 44 en de politie is 24 u bereikbaar. U kunt ook online een melding van maken en eventueel gaan googlen hoe uw fiets mee kunt opsporen.
Sumber Alam, volgens mij heb je het punt gemist dat zymaaa de fiets in een bewaakte stalling had geplaatst. Het hele idee van een bewaakte stalling is dat je geld betaalt zodat iemand anders ervoor zorgt dat je fiets niet wordt gestolen.
Sumber Alam, volgens mij heb je het punt gemist dat zymaaa de fiets in een bewaakte stalling had geplaatst. Het hele idee van een bewaakte stalling is dat je geld betaalt zodat iemand anders ervoor zorgt dat je fiets niet wordt gestolen. Ook zelfs in een bewaakte stalling is vlees noch vis. Ook daar loop je de kans op dat het gestolen kan worden. Het hangt er ook helemaal van af hoe streng het beveiligd is en ook is het vooral belangrijk hoe vaak het bemenst is. Ook is hrt mogelijk dst iemand dezelfde sleuteltje van het slot heeft. Maar dat moet dan puur toeval zijn.
Het gaat erom of de fietsenstalling verantwoordelijk is en dat lijkt me wel.
Hallo Zymaaa,

Welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat je fiets is gestolen! In dit geval dien je je inderdaad te wenden tot de beheerder van de fietsenstalling en uiteraard aangifte te doen. Ook zou je nog kunnen proberen om contact op te nemen met NS Fiets. Zij zijn verantwoordelijk voor fietsenstallingen op een groot aantal stations.Je kunt hen bereiken op telefoonnummer 0900-3438755.

Je topic heb ik naar het subforum 'op het station' verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Hoi Ns
Hoi Zymaaa, Nou ik hoop dat je gauw je fiets heb gevonden, ik ben mijn fiets ook kwijt in de fietsenstalling deventer. Hier heb ik ook een stukje geschreven. Je wordt van het kastje naar het muur gestuurd en omgekeerd. De beheerder stuurt je door naar zo een fietsenopvangen, die stuurt je door naar de politie voor aangifte. politie stuur je door naar de gemeente en de gemeente stuurt je door naar Pro rail , pro rail zegt je moet bij de Ns zijn, en Ns stuurt je door naar de gemeente.

Zo wordt er gewerkt, lekker he iedereen langs elkaar heen, nou dat overkomt mij nu.
Badge +3
Hier nog wat informatie over de aansprakelijkheid van de eigenaar van de bewaakte stalling. Die kan in sommige gevallen wel degelijk aansprakelijk gesteld worden voor de ontvreemding van een fiets uit een bewaakte stalling.
https://www.fietsersbond.nl/ons-werk/wetten-en-regels/advocaat-weet-raad/is-de-stalling-aansprakelijk-bij-fietsdiefstal/

Reageer