beantwoord

Fiets in stalling maar sleutel en ov kaart kwijt

• 21 juli 2019
  • 7 reacties
  • 341 Bekeken

Hallo,

Vrijdag is mijn tas gestolen met al mijn spullen erin, zo ook mijn fiets sleutel en ov chipkaart. Nu heb ik mijn fiets nog staan in de NS stalling in Utrecht. Ik weet nu niet zo goed hoe ik mijn fiets weer terug kan krijgen? En kan ik ergens aangeven dat mijn spullen gestolen zijn zodat ik niet straks een enorme rekening krijg voor het stallen van mijn fiets?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Elles
icon

Beste antwoord door Sander-VH 21 juli 2019, 11:01

Jeetje wat vervelend! Hopelijk ben je niet al te veel spullen kwijt. Wat je het beste kan doen, is direct contact opnemen met de NS klantenservice via Twitter of even bellen op telefoonnummer 030 751 5155

Heb je al aangifte gedaan? Zo niet, dan raad ik je aan om dat te doen. Daarmee kan je namelijk aantonen dat je spullen echt gestolen zijn en dat kan je misschien helpen in de procedure om de fiets weg te krijgen bij het station zonder extra kosten.

Hopelijk komt het met je fiets in orde!
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Balen dat je tas gestolen is. Als het in de trein of op of rond een station gebeurd is dan zou ik in ieder geval het opsporingsformulier invullen, en hopen dat iemand (een deel van) je spullen inlevert bij de NS.

Voor wat betreft je fiets, meld dit in ieder geval bij de klantenservice, zodat ze een aantekening kunnen maken dat je op dit moment niet bij je fiets kunt, of hem in ieder geval niet kan 'uitchecken' met je ov-chipkaart.
Reputatie 4
Jeetje wat vervelend! Hopelijk ben je niet al te veel spullen kwijt. Wat je het beste kan doen, is direct contact opnemen met de NS klantenservice via Twitter of even bellen op telefoonnummer 030 751 5155

Heb je al aangifte gedaan? Zo niet, dan raad ik je aan om dat te doen. Daarmee kan je namelijk aantonen dat je spullen echt gestolen zijn en dat kan je misschien helpen in de procedure om de fiets weg te krijgen bij het station zonder extra kosten.

Hopelijk komt het met je fiets in orde!
Reputatie 7
Badge +3
Daarnaast zou ik ook een vervangende OV-chipkaart aanvragen. Dan kun je in ieder geval de stalling weer in.
Heb je geen reservesleutel van je fiets?
Als het om die grote stalling onder het stationsplein gaat heb je geen ov-chipkaart nodig om de stalling in te komen, maar met de fiets naar buiten lopen zonder dat je beschikt over een ov-chipkaart waarmee een fiets is ingecheckt lijkt me lastiger.
Het is me niet helemaal duidelijk of het beheer van deze fietsenstalling door NS gebeurt of door de gemeente Utrecht omdat het een gezamenlijk project is geweest, maar het kan denk ik geen kwaad om te beginnen met contact op te nemen met NS Klantenservice, ook omdat die vandaag in ieder geval telefonisch bereikbaar zijn.
Badge +3
In de stalling zijn beheerders aanwezig, dus naar buiten komen is niet zo'n probleem. Alleen zonder de juiste ov-chipkaart zal het systeem denken dat je fiets er nog staat.

Die moet dus handmatig afgemeld worden, hetzij via de beheerder (je moet dan je kaartnummer weten) of via de klantenservice.
Ik bedoelde meer dat ik hoop dat die beheerder niet iedereen met een fiets en een mooi verhaal naar buiten laat gaan, maar in combinatie met de aangifte en vooraf even contact opnemen zou dat geen probleem moeten zijn.
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik heb uiteindelijk via de ns klantenservice het telefoonnummer van de beheerder van de stalling gekregen. Ik kon toen langskomen, formulier invullen en als het goed is wordt vandaag mijn fietsslot opengebroken (ik heb ook geen reservesleutel en had mijn fiets aan de stalling zelf vast gemaakt met een kettingslot). Maar als het goed is is dat allemaal geregeld dus ik ben helemaal blij!
De bewaker zei daar dat ik het beste inderdaad mijn ov kaart kon blokkeren (en vervangen) zodat ik niet meer gerekend kon worden voor het stallen van mijn fiets. Dat heb ik gisteravond gedaan maar weet niet goed of ik nu voor de afgelopen dagen nog moet betalen maar dat hoor ik daar wel neem ik aan.

Aangifte ga ik inderdaad ook nog doen. Maar dan moet ik even wachten totdat mijn nieuwe simkaart binnen is anders kan ik niet inloggen op mijn Digid (want zijn we toch ook afhankelijk van die dingen;p).

Ontzettend bedankt voor jullie hulp!

Reageer