beantwoord

Fiets & Service

• 3 december 2019
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Gistermorgen mijn (elektrische) fiets afgegeven bij Fiets & service onder het station Nijmegen.

Met het verzoek mijn ketting van de fiets meer even te spannen.

De betreffende medewerkster vertelde mij dat zij niets meer aan een elektrische fiets mogen doen, zelfs geen band meer vervangen.
In het verleden altijd mijn ketting van de fiets weer kunnen laten spannen en ook banden verwisselen was nooit geen probleem.

Een nieuw beleid van de NS om aan elektrische fietsen  geen service meer te verlenen.

Ik kan mij voorstellen dat er geen reparaties aan elektrische motoren en systeem worden uitgevoerd, maar een band, remblokjes verwisselen of een ketting spannen?

Op de website van Fiets & Service staat hier niets over vermeld dat de Fiets & Service niet voor elektrische fietsen geldt!

Is het beleid van de NS dat er straks alleen maar onderhoud wordt gepleegd aan de NS huurfietsen?

Jammer, ik mis nu voor mij wel een heel belangrijke service van de NS, kan deze service niet terug komen?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 december 2019, 15:43

Ik heb inmiddels een reactie ontvangen, maar ik weet niet zo goed of je hier blij van wordt.

Naar ik heb begrepen van mijn collega (die het ook weer heeft nagevraagd bij een supervisor) is dit iets wat per individueel Fiets & Servicepunt wordt bepaald door de beheerder daarvan. Dit zal dan afhankelijk zijn van waar de medewerkers zelf in zijn getraind of de materialen en apparatuur dat ze beschikbaar hebben. Het is dus geen algemeen NS beleid.

Waarom de betreffende medewerker ter plekke je heeft doorverwezen naar onze Klantenservice durf ik ook niet zo goed te zeggen. Wellicht dat deze medewerker niet op de hoogte was van wie dit bepaalt.

In welke specifieke stalling je dan wél een elektrische fiets kan laten repareren hebben wij helaas niet bekend, wij hebben hier geen overzicht van.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat je de vraag het beste aan de betreffende fiets &service kunt stellen.

Heb ik gedaan!
Deze medewerkers verwijzen mij door naar de klantenservice en deze (via chat) verwijzen mij door naar deze community.
Ik nu zou ik met de vraag weer terug moeten naar de fietsenstalling?

Goedemiddag GKK en welkom bij de NS Community!

Ik heb het voor je nagevraagd bij een collega van onze Fiets afdeling in hoeverre dit een algehele beleidskeuze is of dat het iets specifieks is van de betreffende stalling. Ik wacht momenteel op antwoord.

In het eerste geval vind ik het niet raar dat je door de medewerker van de stalling bent doorverwezen naar de Klantenservice, maar ik snap niet zo goed waarom je via de chat naar de Community bent doorverwezen. Een collega van de chat zou dit net zo goed als ik moeten kunnen uitzoeken. Wat heeft mijn collega precies aangegeven?

Ik heb inmiddels een reactie ontvangen, maar ik weet niet zo goed of je hier blij van wordt.

Naar ik heb begrepen van mijn collega (die het ook weer heeft nagevraagd bij een supervisor) is dit iets wat per individueel Fiets & Servicepunt wordt bepaald door de beheerder daarvan. Dit zal dan afhankelijk zijn van waar de medewerkers zelf in zijn getraind of de materialen en apparatuur dat ze beschikbaar hebben. Het is dus geen algemeen NS beleid.

Waarom de betreffende medewerker ter plekke je heeft doorverwezen naar onze Klantenservice durf ik ook niet zo goed te zeggen. Wellicht dat deze medewerker niet op de hoogte was van wie dit bepaalt.

In welke specifieke stalling je dan wél een elektrische fiets kan laten repareren hebben wij helaas niet bekend, wij hebben hier geen overzicht van.

Reageer