beantwoord

fiets stallen met dagkaart

• 31 oktober 2016
  • 8 reacties
  • 227 Bekeken

van het weekend fietsstalling in heerenveen gebruikt. dit is een onbemande stalling. wij hadden ns dagkaarten gekocht en opgeslagen in ns-app. via website gekeken hoe de stalling werkte. volgens deze informatie kun je met bankpas naar binnen. aangekomen bij de stalling konden we alleen naar binnen met een ov-chipkaart. we konden niks scannen van onze kaarten en niet de bankpas gebruiken. het systeem had deze mogelijkheid niet. gelukkig werden we door mensen achter de help knop naar binnen en weer naar buiten gelaten.
systeem binnen in de stalling heeft wel een mogelijkheid om een bakpas in te voeren.
kan iemand ons uitleggen hoe we binnen hadden kunnen komen? dit is namelijk niet zo uitnodigend om het nog eens te gaan proberen
icon

Beste antwoord door Annewil NS 31 oktober 2016, 21:34

Hallo philsan, welkom op het NS Serviceforum!

Ik kan me voorstellen dat het even balen was toen je niet met je pinpas naar binnen kon terwijl je dit wel verwachtte. Ik heb het even nagekeken en de volgende informatie gevonden op de website: "U gebruikt uw OV-chipkaart om uw fiets te stallen bij station Heerenveen. De eerste 24 uur stalt u uw fiets gratis. Als u langer dan 24 uur uw fiets stalt betaalt u € 0,50 per dag en rekent u af met uw pinpas of via Stallen op rekening, waarmee u maandelijks achteraf via factuur betaalt." Er staat dus op de website aangegeven dat je je OV-chipkaart nodig hebt om je fiets te stallen bij station Heerenveen. De volgende keer kun je dus met je OV-chipkaart naar binnen gaan 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Heeft u geprobeerd om de stalling met de dagkaart te openen? Die is namelijk uitgevoerd op een eenmalige OV-chipkaart. De eenmalige OV-chipkaarten werken in ieder geval om met korting te parkeren bij Q-Park.

Ik kan me voorstellen dat het even balen was toen je niet met je pinpas naar binnen kon terwijl je dit wel verwachtte. Ik heb het even nagekeken en de volgende informatie gevonden op de website: "U gebruikt uw OV-chipkaart om uw fiets te stallen bij station Heerenveen. De eerste 24 uur stalt u uw fiets gratis. Als u langer dan 24 uur uw fiets stalt betaalt u € 0,50 per dag en rekent u af met uw pinpas of via Stallen op rekening, waarmee u maandelijks achteraf via factuur betaalt." Er staat dus op de website aangegeven dat je je OV-chipkaart nodig hebt om je fiets te stallen bij station Heerenveen. De volgende keer kun je dus met je OV-chipkaart naar binnen gaan 🙂
maar wij hebben geen ov-chipkaart. dus we kunnen nooit gebruik maken van deze stalling. wij maken maar af en toe gebruik van de trein en kopen dan dagkaarten
Dat is dan inderdaad het geval. Je kunt helaas niet op een andere manier gebruik maken van deze stalling. Misschien is het een idee om toch een OV-chipkaart aan te schaffen hiervoor? Of misschien ken je iemand met een anonieme OV-chipkaart die je zou mogen lenen wanneer je je fiets wilt stallen?
Reputatie 7
Badge +3
Kun je de fietsenstalling in Heerenveen openen met een eenmalige OV-chipkaart?
@iMark, nee dat is niet mogelijk.
raar systeem. ik vind het ook niet echt klantvriendelijk. wordt ook wel wat duur om een ovchipkaart aan te schaffen, voor de paar keer dat wij er gebruik van maken. we hebben eerder gebruik gemaakt van de fietsstalling en toen was er wel de mogelijkheid om de bankpas te gebruiken. nu hebben ze het systeem om naar binnen te gaan helaas aangepast.

Ik kan me voorstellen dat het even balen was toen je niet met je pinpas naar binnen kon terwijl je dit wel verwachtte. Ik heb het even nagekeken en de volgende informatie gevonden op de website: "U gebruikt uw OV-chipkaart om uw fiets te stallen bij station Heerenveen. De eerste 24 uur stalt u uw fiets gratis. Als u langer dan 24 uur uw fiets stalt betaalt u € 0,50 per dag en rekent u af met uw pinpas of via Stallen op rekening, waarmee u maandelijks achteraf via factuur betaalt." Er staat dus op de website aangegeven dat je je OV-chipkaart nodig hebt om je fiets te stallen bij station Heerenveen. De volgende keer kun je dus met je OV-chipkaart naar binnen gaan :-)

Uit die zinsnede zou ik ook niet begrijpen dat ik de OV Chipkaart moet gebruiken om binnen te komen, maar zou ik begrijpen dat ik de OV Chipkaart kan gebruiken om mee te betalen. Dan kan er beter staan dat u uw OV Chipkaart moet gebruiken om binnen te geraken.

Overigens is het wel raar dat je een eenmalige chipkaart niet kan gebruiken daarvoor, dan reis je immers met de trein wat met een OV Chipkaart nier eens het geval hoeft te zijn.

Reageer