beantwoord

Fiets uit fietskluis Helmond Brouwhuis gestolen.

Toon eerste bericht

97 reacties

Voor mij is het bijna 3 maanden geleden en heb nog steeds geen schadevergoeding ontvangen. 2 weken geleden is mij telefonisch beloofd dat ik dat wel ga krijgen. Heb ondertussen ook een ander slot op mijn kluis maar en sluit mijn fiets nu dubbel. Op slot + ketting.
Berkers, vervelend om te horen. Dit is wel toegezegd? Zou je een mail willen sturen met je gegevens en de datum waarop je hebt gebeld? Dit kan naar forum@ns.nl.
Reputatie 1
Hoi Sivan,

Ik ga er vanuit dat jij degene bent die dit dossier in handen heeft.
Is of komt er een standaard methode om dit af te handelen, of is de enige mogelijkheid op dit moment aangetekende brieven aan de directie, aansprakelijkheids-stellingen en eventueel juridische procedures?

Ik ben op zich altijd tevreden geweest over de fietskluis, en houd hem ook graag in gebruik, al was het maar tegen vandalisme, maar het lijkt me dat er ook gesproken moet worden over een handige oplossing voor een betere diefstalbeveiliging.

Nogmaals, ik wil dit graag op een constructieve manier oplossen, maar dat moet dan natuurlijk wel van twee kanten komen.
Hoi Eelcog. Ik ben in ieder geval de persoon die de feedback vanuit het forum doorspeelt naar de juiste personen. Mijn collega's zijn nu inderdaad aan het kijken hoe we dit issue moeten oppakken. Daar zijn meerdere afdelingen bij betrokken. Alle tips zijn natuurlijk welkom.
Reputatie 1
Hoi Sivan,

Laat ik beginnen met de twee, wat mij betreft, meest urgente tips:
1: Een melding naar iedereen met een fietskluis dat de sloten gecompromitteerd zijn.
2: Een centraal meldpunt waar mensen naar verwezen worden. Vanaf daar kan op een nette manier gewerkt worden aan een schadevergoeding. Niet dat er met rechtszaken gedreigd moet worden, niet de flauwekul aan de telefoon met "oh, daar heb ik nog nooit van gehoord", enz. Een centraal punt dat slachtoffers helpt met het afhandelen van hun schade. Een lijstje met welke zaken opgestuurd moeten worden: proces verbaal, waarde fiets en eventueel ondersteunend materiaal (rekeningen fiets en onderhoud), enz. En dan een vlotte afhandeling.

Een vervolgstap is wat mij betreft het verbeteren van de veiligheid van de fietskluizen. Een bevestigingspunt in de fietskluizen voor een ketting bijvoorbeeld, of de mogelijkheid om een eigen cilinder te gebruiken op de kluis.
Ik sluit me volledig bij Eelcog aan. Ik blijf meelezen om op ee hoogte te blijven.
Ik heb vorige week opnieuw contact gehad met de NS maar verder nog geen duidelijk nieuws helaas.
Ik heb zojuist een mail ontvangen dat mijn coulance aanvraag is afgewezen!
Even een update:

Onlangs is er de opdracht gegeven om alle sloten van alle fietskluizen in heel Helmond na te kijken en te controleren. Vervolgens wordt een rapport opgesteld. Naar aanleiding van dit rapport zal men overgaan tot de meest geschikte actie wat in het uiterste geval kan betekenen dat we alle sloten kunnen gaan vervangen met een andere cilinder voor deze locatie. Het ligt dus niet stil, maar aangezien we het landelijk hebben over duizenden kluizen, gaan we hier niet over één nacht ijs.

Verder willen wij aan iedereen met dit probleem vragen om het reguliere contactformulier te gebruiken wanneer er iets is misgegaan. Alle meldingen worden bijgehouden.
Ik heb sinds mijn laatste coulance aanvraag niks meer gehoord van de NS. Schandalig vind ik het.
Hoe zit het met de rest?
Reputatie 1
Directie aansprakelijk gesteld. Geen reactie. Aangetekende brief erachteraan. Geen reactie. Reactie termijn is zojuist verstreken. Indien ik nog geen reactie heb aan het eind van de week zet ik er een advocaat op.

Gewoon zo door gaan NS fiets. Die rechtszaak verlies je op deze manier vanzelf, en doordat ik geen rechtsbijstand verzekering heb (slechte ervaringen mee) maar naar een advocaat stap (goede ervaringen mee), zijn ze dadelijk meer kwijt aan de kosten dan aan mijn fiets.
Erg vervelend dat je nog niets hebt vernomen, Emmssss. Zou je mij een privébericht willen sturen? Ik zorg er dan voor dat deze onder de aandacht wordt gebracht. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag je postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, e-mailadres, OV-chipkaartnummer en het kluisnummer.
Voor de meelezers wil ik aangeven dat ik nog met deze case bezig ben. Ik hoop dat ik snel duidelijkheid kan bieden aan Emmssss.
Reputatie 2
Mijn ervaring is dat NS ook - zonder enig overleg met de huurder van de fietskluis - de sleutel van de fietskluis aan bedrijven uitleent, zodat er, zonder dat je dat beseft, iemand in je fietskluis kan.
De garantie dat je fiets veilig staat heb je dus ook niet van NS. .
Het contact verloopt niet erg soepel met Emmsssss, maar we zijn er nog mee bezig.
Reputatie 2
Meld je klacht a.u.b. bij ROVER en OV-loket.
Heb ik ook gedaan. OV- loket gaat bemiddelen bij mij.
NS houdt bij mij ook de boot af (mooie woordspeling).
Als ROVER en OV-loket meerdere klachten krijgen kunnen ze wellicht beter optreden.
En staan we als consument sterker tegen het bolwerk van NS die zo veel mogelijk probeert af te schepen en dus verantwoording niet neemt. Succes met je acties!
Reputatie 7
Ik begrijp jouw frustratie h19677 en we zijn met jou persoonlijk in contact gekomen om jouw probleem op te lossen.
Ik wil je vragen om niet in elk 'fietskluis' -topic jouw verhaal te vertellen, omdat dit topic niet is gewijd aan jouw vraag, maar aan (op dit moment) de vraag van Emmssss. Dit maakt het forum onoverzichtelijk en breng verwarring in de topics van andere forumleden.
Ik kreeg zojuist het bericht dat Emmssss te horen heeft gekregen hoe de procedure nu verder verloopt. Zoals ik het begrijp is ze nu bezig met stappen te ondernemen om haar verzoek in behandeling te laten nemen. Indien ik haar hier nog bij kan helpen dan mag ze mij altijd benaderen.
Hallo,

Ik heb ondertussen inderdaad stappen ondernomen. Ik moest mijn aangifte, originele sleutel (het liefst twee), en een aankoopbewijs opsturen. Dat heb ik gedaan en ik wacht nog op een reactie. Heeft iemand een idee hoe lang dit gaat duren?
Reputatie 7
Dat is lastig om aan te geven. Zou je mij kunnen aangeven met welke afdeling jij hebt geschakeld, dan vraag ik na hoe lang je op reactie zult moeten wachten. Mocht je dit liever in een privébericht doen, mag dit uiteraard ook naar mij gestuurd worden.
Ik heb gistermiddag een brief ontvangen met een coulance toezegging. Dat is dan eindelijk afgerond 🙂
Reputatie 7
Wat fijn om te lezen. Ik ben voor jou er nog achteraan gegaan en kreeg daarbij te horen dat het snel opgepakt zou worden. Fijn om te lezen dat je inmiddels van coulance voorzien bent Emmssss!

Reageer