Fietsen over het perron

• 12 april 2018
  • 4 reacties
  • 403 Bekeken

Reputatie 2
  • Intercity
  • 13 reacties
Er wordt de laatste tijd veel gefietst over de perrons van station Deventer Colmschate. Dit de werkzaamheden is het perron smal en moeten fietsers eigenijk omfietsen. Maar veel gebruiken het perron als fietspad wat bepaald niet veilig is. Er staan wel borden maar dat helpt niet.

Misschien dat er wat aan gedaan kan worden voordat er een keer fietsers op het spoor belanden?

4 reacties

Het is helaas een veel voorkomend gegeven dat fietsers overal fietsen waar dit niet toegestaan of veilig is. Op perrons als men iets te ver moet lopen, op trottoirs, links van de weg etc. In het nieuwe station van Breda wilde de gemeente persé een apart deel van de tunnel reserveren voor fietsers, dit is er ook gekomen. De tunnel is gescheiden door een verhoging en een muurtje voor voetgangers en fietsers. En raad eens: men fietst hier ook doodleuk door het voetgangersgedeelte waar het deel voor fietsen er max 5 meter naast ligt.

Fietsen op het perron is ronduit gevaarlijk, ik reis zelf 3-5x per week naar breda maar ik moet wel zeggen dat ik amper fietser zie fietsen in het loop gedeelte in de tunnel. En de keren dat ik ze zag en er was NS personeel dan werden deze mensen ook aangsproken. Heb 1 persoon wat het leek zelfs een boete zien krijgen aangezien hij zowat mensen omver aan het maaien was.
Reputatie 2
Het is helaas een veel voorkomend gegeven dat fietsers overal fietsen waar dit niet toegestaan of veilig is. Op perrons als men iets te ver moet lopen, op trottoirs, links van de weg etc. In het nieuwe station van Breda wilde de gemeente persé een apart deel van de tunnel reserveren voor fietsers, dit is er ook gekomen. De tunnel is gescheiden door een verhoging en een muurtje voor voetgangers en fietsers. En raad eens: men fietst hier ook doodleuk door het voetgangersgedeelte waar het deel voor fietsen er max 5 meter naast ligt.
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie.

Nee, dat heb niet. Ik dacht dat de stations van NS zijn en niet van de gemeente. Vandaar mijn melding hier. Maar ik wil gerust de gemeente Deventer een berichtje sturen.
Reputatie 7
Ik zal het laten weten aan de stationsbeheerder, al ben ik persoonlijk van mening dat de Gemeente Deventer hier ook een rol in zal moeten spelen. Heb je dit ook al doorgespeeld aan de gemeente BVW?

Reageer