beantwoord

Fietsenstalling

• 26 december 2015
  • 20 reacties
  • 514 Bekeken

Ik vind het schandalig dat de fietsenstalling in Maastricht op eerste en tweede Kerstdag is gesloten. Ik kan dus mijn fiets niet stallen waar ik een abonnement voor heb aangeschaft. Wie betaalt mijn fiets als die gestolen wordt? Ik heb zojuist mijn fiets buiten moeten stallen en hoop dat ie vanavond nog staat. Ondertussen stonden een paar mensen teleurgesteld voor een gesloten stalling die een fiets wilden huren. Slechte service van de NS.
icon

Beste antwoord door Annewil NS 28 december 2015, 20:31

Ik heb deze melding intern doorgegeven zodat de communicatie over de openingstijden van de fietsenstallingen verbeterd kan worden.
Bekijk origineel

20 reacties

Hallo psmvdpol. Welkom op het NS Serviceforum! Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is als je je fiets niet kunt stallen in de fietsenstalling terwijl je wel een abonnement hebt. Stond het ook aangegeven bij de stalling dat hij gesloten zou zijn op 1e en 2e Kerstdag? Ik wens je verder ondanks dit toch een fijne Tweede Kerstdag.
Zie: http://www.ns.nl/stationsinformatie/maastricht.html
-> linkje naar bewaakte fietsenstalling.
Openingstijden zijn alle dagen van de week (ook dus op zondagen) er worden geen uitzonderingen genoemd op de openingstijden. Volgens de informatie zou de stalling dus gewoon open moeten zijn en er een beheerder aanwezig moeten zijn om OV-fietsen te verkopen.
Reputatie 7
Badge +3
Het volkomen onverwacht sluiten met Kerst en Pasen is een typisch Limburgs verschijnsel.
De restanten van het eens rijke roomse leven.
Ik heb net even contact opgenomen met een werknemer van deze fietsenstalling. Deze geeft aan dat de winkel/verhuur gesloten was, maar dat het wel mogelijk was om je fiets te stallen tijdens de Kerstdagen.
Klopt, maar dan buiten op het stationsplein waar iedereen gratis gebruik kan gaan maken van de openbare (dus zonder toezicht) aanwezige fietsenrekken die altijd allemaal bezet zijn. Zoals bekend zijn er altijd meer fietsen dan rekken. Ik heb mijn fiets daarom maar tegen de muur van het stationsgebouw neergezet. Ik hoop als ik vanavond rond 22.00 uur op het station ben mijn tweewieler er nog staat en ook liefst nog heel.
Als er geen beheerder was (en ik begrijp dat dat het geval was) had de beheerder dat moeten doorgeven aan de NS, zodat het vermeld had kunnen worden op de website.

TS zou dus in principe geld terug moeten krijgen (van de fietsenstalling) omdat hij geen gebruik kan maken van zijn abonnement nu.

(en de beheerder een flinke uitbrander !)
@psmvdpol: Is het nog goed afgelopen met je fiets?
Ja hoor, mijn fiets stond er nog en nog wel heel. Niet te geloven!
Super!
Gaan jullie ook zorgen dat de fietsenstalling volgend jaar wel geopend is of dat er op de site gemeld wordt dat deze gesloten is met de kerstdagen?
Ik heb deze melding intern doorgegeven zodat de communicatie over de openingstijden van de fietsenstallingen verbeterd kan worden.
Haha, zo heerlijk altijd weer een vaag antwoord op een simpele ja/nee vraag.
Heerlijk hè 😉? Ik bedoel ermee te zeggen dat ik ga doorgeven wat er dit jaar mis is gegaan in Maastricht. Met die melding kan de communicatie (onder andere op de website) rondom openingstijden van fietsenstallingen met feestdagen verbeterd worden. Ik kan natuurlijk geen toezeggingen doen over of de fietsenstalling volgend jaar wel geopend zal zijn.
Reputatie 4
Badge
Heerlijk hè 😉? Ik bedoel ermee te zeggen dat ik ga doorgeven wat er dit jaar mis is gegaan in Maastricht. Met die melding kan de communicatie (onder andere op de website) rondom openingstijden van fietsenstallingen met feestdagen verbeterd worden. Ik kan natuurlijk geen toezeggingen doen over of de fietsenstalling volgend jaar wel geopend zal zijn.

Voor iemand die nu een jaarabonnement neemt, kan het wel degelijk relevant zijn of een fietsenstalling op de feestdagen open is of niet.
Voor een stalling als Maastricht die normaal op alle weekdagen (dus ook zondagen) open is van de allereerste tot de allerlaatste trein, is het erg raar dat deze op een feestdag zomaar dicht is. Ik kan me voorstellen dat de stalling op oudejaarsavond eerder sluit, na aankomst van de laatste trein. Verder hoort die stalling gewoon open te zijn.
Maar is het niet zo dat in principe fietsenstallingen van NS altijd open zijn, van de eerste tot de laatste trein ?

Wat John zegt 😃
@JohndeJong, ik zeg absoluut niet dat het niet relevant is om dat te weten. Ik geef aan dat ik er op dit moment geen uitspraken over kan doen.

@macca728, daar heb je gelijk in. Er wordt nu dus intern uitgezocht waarom de fietsenstalling dicht was en waarom dat niet gecommuniceerd is. En daarna wordt er verder gekeken naar hoe de communicatie hierover verbeterd kan worden.
Reputatie 4
Badge
@Annewil NS
bedankt voor het doorzetten van dit topic naar de afdeling stallingen
Graag gedaan!
Dag Annewil,

Fijn dat je dit nog even toelicht. Mijn punt was niet zozeer dat ik vind dat deze stalling perse open moet zijn op kerstmis maar dat er een bewuste keuze gemaakt zou moeten maken zodat dit voor de reiziger duidelijk is. Al is er voor het argument van John de Jong ook zeker wat te zeggen.
Met deze reactie heb ik wel het idee dat er meer gebeurt dan enkele een signaaltje naar de afdeling communicatie van 'er is wat mis gegaan en kijk even of je het kan verbeteren'
Annewil NS, dank voor je welwillende medewerking. Ik heb alle vertrouwen in dat het wel goed afloopt hoewel de andere partij ook genegen moet zijn om mee te gaan denken. Nogmaals dank voor de moeite.

Reageer