beantwoord

Fietsenstalling Amersfoort Schothorst

• 20 juni 2019
  • 16 reacties
  • 854 Bekeken

Hallo,

Ik vroeg me af. De bewaakte fietsenstalling op Amersfoort Schothorst is nu vol. Ik heb me ergens eind 2017 opgegeven voor zo'n kaart en vroeg me af of er überhaupt doorstroom is. Mijn vader heeft wel een kaart voor deze stalling maar hij is nog nooit gecontroleerd of hij deze wel gebruikt. Wordt er gekeken naar 't gebruik van de pas en zo ja hoelang is de wachttijd dan ongeveer?

Groeten,
Michiel
icon

Beste antwoord door Stijn NS 20 juni 2019, 21:56

Goedenavond TompeTTER en welkom bij de NS Community!

Kan het kloppen dat dit gaat om een fietskluis? Een bewaakte fietsenstalling kan natuurlijk wel vol zijn, maar dit is puur afhankelijk van hoeveel fietsen er op de dag gestald worden. Een wachttijd is er daarbij dan ook niet, dat is een kwestie van er tijdig bij zijn en een klein beetje mazzel hebben. Vandaar dat ik eerder het idee heb dat je vraag over een fietskluis gaat. Die moeten gereserveerd worden en zijn op den duur ook allemaal vergeven. Dan kom je op een wachtlijst.
Bekijk origineel

16 reacties

Goedenavond TompeTTER en welkom bij de NS Community!

Kan het kloppen dat dit gaat om een fietskluis? Een bewaakte fietsenstalling kan natuurlijk wel vol zijn, maar dit is puur afhankelijk van hoeveel fietsen er op de dag gestald worden. Een wachttijd is er daarbij dan ook niet, dat is een kwestie van er tijdig bij zijn en een klein beetje mazzel hebben. Vandaar dat ik eerder het idee heb dat je vraag over een fietskluis gaat. Die moeten gereserveerd worden en zijn op den duur ook allemaal vergeven. Dan kom je op een wachtlijst.
Reputatie 5
Het gaat om een fietsenstalling en geen kluis. Zie eerdere topics waarbij over wachtlijst gesproken wordt: https://community.ns.nl/op-het-station-17/fietsenstalling-amersfoort-schothorst-43842
Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van Michiel. Er is al jaren een wachtlijst, maar hoe vindt controle en doorstroming plaats zodat anderen ook een kans hebben de fiets goed te stallen? Het gaat dus om mensen die graag een pas zouden willen hebben zoals ik voor het gebruik van de gratis stalling op station Schothorst. Ik hoor graag!
Dit gaat uiteindelijk gewoon automatisch, GijsEigenwijs. Er is een beperkt aantal beschikbare abonnementen voor deze stalling, zodra er een wordt opgezegd komt er een plekje vrij en krijgt de eerstvolgende persoon in de wachtrij een e-mail met informatie dat er een plekje vrij is. Amersfoort Schothorst is echter enorm in trek en wanneer iemand een plekje heeft bemachtigd, zal dit waarschijnlijk niet zo snel worden opgezegd.
Dank voor het antwoord! Ik acht de kans toch ook wel aanwezig dat dit soort gratis abonnementen niet zo snel wordt opgezegd.
hallo,

ik wil graag mijn gratis abonnement voor Schothorst opzeggen. Hoe doe ik dit? Waar stuur ik het pasje naartoe en hoe krijg ik de borg van 20 euro terug?
Ellie
Je kan met een ingevuld formulier je pas terugsturen. Op onze site staat de uitleg 🙂.

Hallo, 

Dit situatie op Amersfoort Schothorst wordt gediscuseerd al een paar jaar. Het lijkt me tijd dat de NS met een redelijk oplossing komt. Als je binnen de stalling kijkt het is al lang niet vol. Er is niet eens meer een kans om in de wachtlijst in te schrijven. Doet de NS uberhaupt hier iets mee?

Carmen

Hallo CCAAA, welkom op de NS Community!

Ik weet niet of er iets aan de situatie kan worden gedaan en of er een manier is om na te kijken wie actief gebruik maakt van de witte pas daar. Ik ga het navragen!

Hallo CCAAA, welkom op de NS Community!

Ik weet niet of er iets aan de situatie kan worden gedaan en of er een manier is om na te kijken wie actief gebruik maakt van de witte pas daar. Ik ga het navragen!

Beste Maxime, weet je ondertussen al wat meer? Met de pas kom je de bewaakte fietsenstalling binnen via een badgereader. De gegevens van de badgereader kan je uitlezen, dan weet je welke passen er nog actief zijn. Ik sta al 4 jaar op de wachtlijst en tot mijn frustratie zie ik dat de stalling 9 van de 10 keer niet vol is. Mijn electrische fiets en een accu van een electrische fiets zijn onlangs gestolen vanaf de onbewaakte fietsenstalling dus ik snak naar een plekje in de bewaakte stalling.

Hoi AH70, welkom op de NS Community. 

Bij mijn weten is er op dit moment nog niks nieuws te melden met betrekking tot de stalling zelf. Ik heb navraag gedaan bij Maxime of zij al meer weet. 

Update: men gaat niet controleren welke mensen hun gratis abonnement wel of niet gebruiken. 

Bij mijn weten is er op dit moment nog niks nieuws te melden met betrekking tot de stalling zelf. Ik heb navraag gedaan bij Maxime of zij al meer weet. 

Update: men gaat niet controleren welke mensen hun gratis abonnement wel of niet gebruiken. 

Misschien een idee om de witte passen op te heffen net als bij Heemstede-Aerdenhout, Maarsen en Piet Mondriaanplein Amersfoort en dan de mensen hun borg terug te betalen. En dan gewoon als product op OV kaart en dan vol=vol in stalling ….......losse witte passen is zoooo 2019

grappig hè, ik heb mijn pasje van de fietsenstalling keurig teruggestuurd zodat weer iemand die op de wachtlijst staat, blij gemaakt kan worden! Echter, ik wacht nu al 12 maanden op de teruggave van de borg. Het gaat slechts om 20 euro maar ik heb inmiddels al meer dan 2 0 mails hierover gestuurd. Nog steeds geen geld gezien maar ik blijf doorklikken. Het wordt nu een principezaak. Ellie de Koster

Ik verbaas me daar wel over, je bied een gratis abonnement aan met beperkt aantal plaatsen en verwacht dat echt dat iedereen zijn abonnement bewust opzegt?

Lijkt me voor alle wachtende toch een minimale actie om het gebruik te monitoren. Al is het maar dat als je ziet dat de stalling nooit meer dan 70% vol is dat je die 30% extra kan uitgeven.

Mijn fiets staat in deze stalling. Er is iets mis gegaan. Ik weet niet wat. Maar ik kan nu niet bij mijn fiets. De deur gaat niet open. Niemand van NS klantenservice kan me helpen. Er is bij de stalling geen knop voor hulp. Ze kunnen de deur niet van een afstand open maken. Bizarre situatie. Ik heb meer dan een uur gewacht maar omdat er ook geen andere reiziger in de tijd langs kwam en ik het koud kreeg ben ik met de bus naar huis gegaan. Wie of wat moet ik bellen om bij mijn fiets te komen? 

Badge +3

Ik las het op Twitter inderdaad. Stalling Schothorst was stuk en niemand kon naar binnen.

Reageer