Skip to main content

Beste lezer, bij de bewaakte fietsenstalling in station Den Helder hangt sinds kort een bord dat de fietsenstalling buiten bedrijf gaat vanaf 29 februari. Kunt u mij vertellen wat dit praktisch inhoud? Is dit tijdelijk voor werkzaamheden of heeft het een andere reden? Ik betaal voor de stalling en vraag mij af of er voor een alternatief wordt gezorgd. 
vriendelijke groet,

Remco Zwart

Vanmorgen even via de zij-ingang het station ingelopen en eens gekeken. Verhelderend, die fietsenstalling is nog LANG niet klaar. Ze hebben nu al een ruime maand vertraging, maar daar komt nog wel een maandje en door de bouwvak waarschijnlijk nog wel 2 maanden bij. Snap ik ook best, want er gebeurt niet zoveel.


Fietsenstalling kan weer worden gebruikt.


Restitutie: telefonisch is mij gezegd dat ik geen restitutie krijg, had ik de voorwaarde maar moeten lezen.

Chatten is een dood spoor, duurt steeds lang, valt dan weg, dus je eindigt met niets.

Nog een keer gebeld, symphatieke medewerkster heeft wel voor mij geprobeerd, maar geen restitutie.

Tjonge jonge, 5 maanden lopen klooien, ettelijke natte zadels en nu niks geen tegemoetkoming.

Idd, ik heb de voorwaarde niet goed gelezen, maar de NS maakt bij mij echt een hele, hele slechte beurt.

Ik vind dit echt helemaal NIET leuk! :-(


In veel topics alhier wordt er door de vaste leden er op gewezen dat NS zich aan haar voorwaarden moet houden. In dit geval wordt dat gedaan, is het weer niet goed. Wel fijn dat de netjes opgeknapte stalling in Den Helder nu weer open is en je fiets droog en hopelijk veilig kan staan.


Mooi dat de fietsenstalling er weer is!


In veel topics alhier wordt er door de vaste leden er op gewezen dat NS zich aan haar voorwaarden moet houden. In dit geval wordt dat gedaan, is het weer niet goed. Wel fijn dat de netjes opgeknapte stalling in Den Helder nu weer open is en je fiets droog en hopelijk veilig kan staan.

Onzin! Het belangrijktste in dit item is dat een jaarcontract stilzetten ongebruikelijk is.

In januari heb ik een jaarcontract afgesloten. Dat zou ik niet gedaan hebben als ik had geweten dat in februari de stalling 3 maanden gesloten zou worden. Volgens mij is er echt helemaal niemand die weet dat je een jaarcontract zomaar stil kan zetten, een jaarcontract stilzetten is echt ongebruikelijk. De NS laat zich van zijn slechtste kant zien: doe menselijk en geef restitutie. Maak me blij.

Nogmaals, idd ik heb de voorwaarde niet gelezen, maar een jaarcontract stilzetten is echt ongebruikelijk. Ga aub niet afleiden met dat het nu weer fijn en droog is, en echt veilig is de stalling ook niet. Geef toe dat afwijken van de voorwaarden in deze zeer gepast is! Maak me blij.


Vervelend dat je dit zo ervaart. Als je denkt dat je ondanks de voorwaarden toch voor coulance in aanmerking denkt te komen, dan kan je dit voorleggen aan de OV-Ombudsman @Frank Trein 


Dat je een jaarcontract fietsenstalling tijdelijk stil kunt zetten wist ik ook niet. Het zou mooi zijn als NS alle jaarabonnementen afgesloten voor de tijdelijke sluiting met de periode dat deze dicht was, wordt verlengd.


Een jaarabonnement fietsenstalling tijdelijk stil zetten kan volgens mij niet, wel kun je het na 1 maand opzeggen. Vervolgens kun je het weer opnieuw afsluiten.

Hoeveel je na opzeggen terug krijgt verschilt wel per abonnement, tenminste dit was voorheen zo. Zie bv dit topic. Bij de abonnementen van toen €105 per jaar kreeg je na 8 maanden van het jaar gebruikt niets meer terug, bij de goedkopere abonnement kreeg je per maand 1/12e deel terug. Bij die van Den Helder zou je gewoon per maand 1/12e deel terug moeten krijgen. 


Alleen @Frank Trein heeft zijn abonnement niet stop gezet, maar verwacht achteraf coulance. Dus de vraag is meer, waarom niet tijdelijk stopgezet als deze mogelijkheid wordt geboden.

Veel abonnementen bij bedrijven kan je nooit pauzeren, dus deze regeling is al coulant......


Het is coulant dat een bedrijf je de mogelijkheid biedt om niet te betalen voor een service die ze niet leveren?


Het is coulant dat een bedrijf je de mogelijkheid biedt om niet te betalen voor een service die ze niet leveren?

NS had op zijn minst informatie kunnen verstrekken aan de abonnementhouders wat ze konden doen met hun abonnement in de tijd dat ze deze niet konden gebruiken. Maar NS is daar niet zo goed in, eigen ervaring met de bewaakte stalling in Delft die opgeheven werd bij opening van het nieuwe station en ondergrondse stalling (zonder bewaakte stalling) in 2015, ik kreeg zelfs geen bericht terug dat ik niets terugkreeg nadat ik mijn opzegging, abonnementsbewijs plus sticker had opgestuurd. 


Het was mij inderdaad ook opgevallen, vorige week. Ik had mijn fiets alweer op het inmiddels vertrouwde plekje gestald (bij de AH onder de overkapping) en dacht “laat ik weer eens kijken”. De ingang van de fietsenstalling zit bij de zij-ingang van het station. Als je daar je fiets niet neerzet, of er niet afgezet wordt met de auto, dan kom je daar eigenlijk niet. En inderdaad, het viel me al meteen op dat de grote lelijke hekken voor de tijdelijke uitbreiding van de openlucntstalling en de OV-fietsen er nog wel stonden, maar de OV fietsen niet meer. En inderdaad, de ingang van de fietsenstalling was niet meer afgezet. Ik meen dat er nog een paar kleine dingetjes afgerond moesten worden maar blijkbaar kan dat gewoon gedaan worden als hij in bedrijf is. Ben er nog niet binnen geweest, dus ik zou je niet kunnen zeggen hoe het geworden is. Deze week ga ik niet met de fiets naar het station, volgende week even kijken.

 

Wel fijn dat hij weer open is. Je kunt wel merken dat hier in het noorden de vakantie nu ook echt begonnen is. Het is op bepaalde momenten best druk met fietsen in het centrum, dus we kunnen de fietsen van treinreizigers daar op dit moment natuurlijk missen als kiespijn.


Zeker goed nieuws dat hij weer open is, zeker met de vakantie periode! In ben benieuwd hoe hij van binnen is geworden, Bazzh!


Reageer