Fietsenstalling deventer...fiets gestolen

• 6 december 2018
  • 9 reacties
  • 416 Bekeken

Mijn fiets is gestolen in de fietsstalling kelder bij het station in Deventer. Ik heb dubbele slot op mijn fiets, slot van de fiets zelf en slot die bevestig is aan de stang van de fietsenstalling.

Mijn fiets is gestolen, dit heb ik de beheerder van de fietsenstalling kenbaar gemaakt, hij vertelde mij dat Cambio wel vaak fietsen daar wegnemen, ook als deze met dubbele slot is beveiligd. Er gebruikt gemaakt met een tang om de slot te knippen. Cambio neemt de fiets mee, en later wordt deze verkocht, indien
er geen reactie komt van de eigenaar/esse.

Ik ben bij Cambio geweest, vlgens heb nemen ze alleen oudere fietsen mee, maar dat klopt niet omdat de beheerder mij een rek vol fietsen heeft laten zien, die door de Cambio zal worden opgehaald.
In elk geval Cambio heeft me gezegd om maar aangifte te doen en daarna na de gemeente te bellen, die zijn dan verantwoordelijk.

Ik heb hier ook aangifte gedaan bij de de politie. Maar ook gebeld. zij konden naast de aangifte verder niks doen,Ik moest toch wel bij de gemeente zijn.
Ik heb de gemeente gebeld en deze vertelde mij dat ik bij Pro Rail moest zijn. Pro rail gaf mij door dat ik bij
de Ns moet zijn. .... last but not least ....Ns gaf me door dat ik bij de gemeente moest zijn.

Nu het kringetje is rond. Ik voel me als een speelbal en niet serieus genomen
Wanneer de beheerder mij doorgeeft dat Cambio deze werkwijze : fietsen meenemen ...dan zullen er steeds fietsen verdwijnen en de aangifte beland dan weer bij de politie......voor de politie is het dweilen met de kraan open. en niemand doet er iets. het kringetje is dan weer rond. ....dubbelwerk voor de politie toch wel...En vele fietseneigenaar zijn hun fietsen kwijt, of.......zijn eigenaar geworden van verdwenen fietsen....

wat moet ik hierop zeggen. Ns belooft mij te helpen, was heel erg begaan, maar stuurde wel een mail dat
ik bij de gemeente moest zijn....... 🙈🙉🙊... bah.

9 reacties

Goedemiddag Daicy1203 en welkom bij de NS Community!

Ik vind het ontzettend vervelend om te lezen dat je zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Wat de politie, Cambio en eerder door ons is aangegeven is echter wel correct. Deze stalling is in het beheer van de gemeente en dus zijn zij ook verantwoordelijk hiervoor. Waarom de gemeente je heeft doorverwezen naar ProRail durf ik niet te zeggen, maar dat advies was in deze dus incorrect. Zij horen je hiermee te helpen.
Ik zou niet weten wat voor antwoord ik hierboven zou moeten geven.
Gemeente is van mening dat de fietsenstalling van Ns is.

Ik zou eigenlijk Radar moeten benaderen.

Groet
Ontzettend vervelend deze situatie. Ik vermoed dat je inderdaad bij de gemeente moet zijn, maar ga nog ÊÊn laatste check voor je doen. Ik hoop voor het weekend nog een antwoord te krijgen, maar anders wordt het begin volgende week. Je hoort van mij.
Hoi Miriam

Fijn dat je actie onderneem.de beheerder van de fietsenstalling hebben al mijn gegevens.ik heb zelf ook aangifte gedaan en ook de ns heeft al mijn gegevens genoteerd.
Groey
Badge +3
Goed dat je al bij Cambio aangeklopt hebt. Dat zal namelijk wel de partij zijn die (in opdacht van gemeente of ProRail of NS, maar ik denk de gemeente) fietsen opruimt en naar een depot brengt.

NS doet dat niet uit zichzelf, en zal verwijzen naar ProRail. Als er fietsen in opdracht van NS verplaatst worden dan is dat meestal via CP&A en gaat dat om OV-fietsen e.d.)

Leuk kastje-muur verhaal, net als de roltrappen van station Utrecht naar Jaarbeursplein.
  • NS wijst naar ProRail (logisch, NS doet geen stationsmeubilair en zo)
  • ProRail zegt "Wij hebben niets met het buitengebied, dan moet je bij de gemeente Utrecht zijn" (ook logisch).
  • Gemeente zegt "Dat hebben wij uitbesteed aan... jawel, NS"
Hallo Daicy1203,

Als het gaat om een gesloten fiets dien je inderdaad bij ons te zijn. Heb je nog iets van Cambio vernomen?
Ik heb dit even nagevraagd. Excuses voor alle verwarring, ook aan onze kant. Hierbij geef ik dan ook graag een definitieve reactie:

Wanneer een OV-fiets apart is gezet of is weggehaald, dan is het aanspreekpunt voor jou als klant de stallinghouder. Hij of zij kan uitsluitsel geven of de fiets alleen apart staat of wellicht naar een depot is gegaan. Indien de stallinghouder aangeeft niet te weten waar de fiets is, dan kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Wij als NS zijn namelijk aansprakelijk. Wij gaan de casus dan verder oppakken. Dit kan het snelst via Twitter of Facebook.
Hallo Daicy1203, kan ik je hier verder nog bij helpen?

Ik hoor graag van je!
Ik heb geen bericht meer van TS ontvangen, dus hoop dat dit inmiddels is opgelost.

Reageer