beantwoord

Fietsenstalling dicht voor laatste trein aankomt

• 20 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 162 Bekeken

Afgelopen dinsdag heb ik mijn fiets laten stallen bij centraal station Leeuwarden. Op de dinsdag - woensdag nam ik de laatste trein van Groningen naar Leeuwarden, de trein kwam op tijd aan op het station van Leeuwarden. Wanneer ik mijn fiets wilde ophalen was de stalling dicht en was het niet mogelijk om met mijn fiets naar huis te gaan. Ik heb helaas een taxi moeten pakken, € 27,- lichter en fiets nog steeds op het station. De afspraak is wanneer de laatste trein binnenkomt dat er nog even wordt gewacht op reizigers. De heren hier in kwestie hadden al ruim een half uur eerder de zaak dichtgegooid. Onmogelijk dus om mijn fiets op te halen. Ik heb vandaag geklaagd bij de heren die de stalling runnen, het kwam er op neer dat ik pech had. Ik wil graag mijn € 27,- terug voor de taxi naar huis. Is dit mogelijk?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 20 oktober 2016, 15:59

Hallo olivevanderwerf en welkom op het Serviceforum!
Vervelend dat je extra kosten hebt moeten maken i.v.m. het eerder sluiten van de stalling. Zoals Ik Spoor aangeeft, goed dat je je hier meldt! Ik begrijp dat dit afgelopen dinsdag was, officieel zou de stalling dan tot 01:15 uur open moeten zijn. Op welk tijdstip kwam jij aan op het station? Ik wil je vragen even een kopie/printscreen van de taxibon te sturen, dit mag eventueel ook via Facebook of Twitter. Dan ga ik ondertussen even voor je op onderzoek uit en navragen of we hierin nog iets voor je kunnen betekenen.

Uiteraard ga ik ook je signaal doorzetten naar de afdeling die verantwoordelijk is voor de fietsenstallingen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Goed dat U dat meldt want sommige stallingshouders willen er nog wel eens de kantjes vanaf lopen.
Reputatie 7
Badge +3
De afspraak is zelfs dat ze tot een kwartier na de laatste trein open zijn:
http://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling/veilig-en-comfortabel-stallen/bewaakte-stallingen.html

Bewaakte stallingen zijn altijd open vanaf een kwartier voor de eerste trein tot en met een kwartier na de laatste trein.
http://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling/veilig-en-comfortabel-stallen/bewaakte-stallingen.html
Bewaakte stallingen zijn altijd open vanaf een kwartier voor de eerste trein tot en met een kwartier na de laatste trein.

En wat als de trein vertraging heeft?

En wat als de trein vertraging heeft?

Volgens mij geeft de melder zelf aan dat de betreffende trein op tijd was, dus hoezo vertraging vraag ik me bij deze af?
Hallo olivevanderwerf en welkom op het Serviceforum!
Vervelend dat je extra kosten hebt moeten maken i.v.m. het eerder sluiten van de stalling. Zoals Ik Spoor aangeeft, goed dat je je hier meldt! Ik begrijp dat dit afgelopen dinsdag was, officieel zou de stalling dan tot 01:15 uur open moeten zijn. Op welk tijdstip kwam jij aan op het station? Ik wil je vragen even een kopie/printscreen van de taxibon te sturen, dit mag eventueel ook via Facebook of Twitter. Dan ga ik ondertussen even voor je op onderzoek uit en navragen of we hierin nog iets voor je kunnen betekenen.

Uiteraard ga ik ook je signaal doorzetten naar de afdeling die verantwoordelijk is voor de fietsenstallingen.
Goed bericht, ik heb al een terugkoppeling ontvangen. Je klacht wordt direct doorgezet naar de manager van de fietsenstalling. Ook gaat deze afdeling kijken wat ze kunnen doen m.b.t. de taxikosten. Kun je in een privébericht je NAW-gegevens en telefoonnummer sturen? Je kunt mij een privébericht sturen door te klikken op mijn naam en daarna op 'Stuur bericht'. Dan stuur ik je gegevens weer door.

EDIT: Ik heb helaas (nog) geen privebericht ontvangen. Mocht ik dit nog wel ontvangen dan zal ik de gegevens van olivervanderwerf doorgeven aan de manager van de fietsenstalling en zal hij/zij het verder afhandelen.

Reageer