beantwoord

fietsenstalling Eindhoven

• 21 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 5762 Bekeken

Wat zijn de mogelijkheden voor het bewaakt stallen van een fiets op Station Eindhoven?
De NS site is daar vaag over en er staat een telefoonnummer voor info bij dat niet werkt tel: 040-2436617
Is de stalling bewaakt?
Moet ik daar een abonnement voor hebben of kan ik gewoon zo terecht.
Is er altijd plaats?
Plattegrond met de locatie?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 augustus 2017, 20:49

Goedenavond BertK. De stalling aan de noord zijde is bewaakt van 06.30-20.00, de stalling aan de zuidzijde van 05.00-01.25. Wij hebben helaas geen plattegrond beschikbaar voor dit specifieke station. Of er altijd plaats is kan ik helaas ook niet toezeggen, dat is volledig afhankelijk van de drukte. Wat betreft een abonnement is dit niet per se nodig. Op deze en deze pagina kun je de tarieven vinden voor respectievelijk zelf-service stallingen en stallingen met service medewerkers.
Bekijk origineel

4 reacties

Goedenavond BertK. De stalling aan de noord zijde is bewaakt van 06.30-20.00, de stalling aan de zuidzijde van 05.00-01.25. Wij hebben helaas geen plattegrond beschikbaar voor dit specifieke station. Of er altijd plaats is kan ik helaas ook niet toezeggen, dat is volledig afhankelijk van de drukte. Wat betreft een abonnement is dit niet per se nodig. Op deze en deze pagina kun je de tarieven vinden voor respectievelijk zelf-service stallingen en stallingen met service medewerkers.
Badge +3
Zuid/centrumzijde is het handigst en redelijk groot. Die bij de bussen (Neckerspoel, noordzijde) is inderdaad beperkt open en in het weekend al helemaal niet.

Let op dat de trap vanuit de stationshal naar de zuid-stalling een kwartier eerder dicht gaat dan het station. Kom je dus met de laatste trein aan, dan even buitenom lopen.

Je kunt zonder abonnement terecht en betaalt bij het ophalen van je fiets € 1,30 per KALENDERdag, dus niet per 24 uur. Pinnen kan. Beide stallingen zijn bewaakt.
Vraag: ik heb een handbike(=fiets aan voorste deel van mijn rolstoel) bij de fietsenstalling mocht ik die niet stallen want die moest naar beneden en dat kon ik niet zelf. Omdat ik in de spits de trein moest nemen leek het me beter de handbike op het station te stallen. Overigens ben ik blijkbaar niet de enige die hier mee zit.
Badge +3
Hoi Pia,

Dat klopt, de stalling heeft geen hellingbaan of lift maar alleen een trap met fietsgoot.

Als alternatief kan je de dan de (bewaakte én gratis) openbare stalling op het 18 Septemberplein gebruiken (bij de Bijenkorf). Die heeft een vlakke roltrap naar beneden.

Dat is wel 300 meter lopen/rolstoelen naar het station, en de openingstijden zijn beperkt tot ongeveer de openingstijden van winkels.

Wat je ook nog kunt doen is bij de stationskapper (naast de ingang van de stalling centrumzijde) vragen om een pasje voor de slagboom voor de (piepkleine) NS parkeerplaats nét achter de stalling, waar ook zijn klanten hun auto gratis mogen parkeren. Die is alleen niet overdekt en ook niet bewaakt ook al hangen er wel camera's.

Reageer