beantwoord

Fietsenstalling Jaarbeursplein functioneert slecht

  • 8 januari 2015
  • 6 reacties
  • 224 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Beste NS,
De nieuwe fietsenstalling aan het Jaarbeursplein in Utrecht zorgt voor steeds meer ergernis.

In de avondspits is er gewoon sprake van file. Het duurt veel te lang om uit de stalling te komen. Van de week kostte dat bijna 10 minuten. Gisteren was de apparatuur kapot, toen ging het lekker snel.Alleen als het personeel constant met twee mensen uitcheckt, valt de filevorming mee. Maar zodra een van de twee medewerkers andere dingen moet doen (OV-fiets, et cetera) stokt het terstond.

De indicaties die aangeven hoeveel plaatsen waar nog zijn, kloppen ook vaak niet. Dan loop je een rij in en zijn er geen plaatsen. Dat laatste komt ook door de fietsen met een krat voorop die per fiets drie plaatsen in de stalling innemen, omdat je ernaast aan beide zijden geen fiets kwijt kunt. Ik stel voor dat die kratten naar het Westplein worden gestuurd. Daar is genoeg plaats.

Wat gaan jullie daar aan doen? Bestaat dit probleem ook in andere fietsenstallingen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 9 januari 2015, 15:01

Ik heb het signaal doorgeven John, maar of er verandering of verbetering optreedt kan ik niet zeggen. Op stations blijft het een feit dat er piekmomenten zijn. Dat geldt voor bus- en treinvervoer, maar ook voor gebruik van de fietsenstalling. Ook kan ik niet toezeggen dat er meer personeel zal worden ingezet. Wel heb ik net even contact met de collega's van NS Fiets gehad. Zij herkennen dit signaal niet als in iets wat veelvuldig binnenkomt. Mochten er meer meldingen over binnenkomen kan dat altijd reden zijn om eens goed te kijken naar de situatie. Dat zou kunnen resulteren in het plaatsen van een extra poortje of het inroosteren van een extra medewerker. Vandaar ook aan jou en anderen die dit herkennen om (ook) vooral zelf dit signaal door te zetten aan NS Fiets. Dat kan het makkelijkst via http://www.nsfiets.nl/nsfiets/contact.
Bekijk origineel

6 reacties

Deze fietsenstalling wordt beheerd door de firma U-stal, zie:
http://www.u-stal.nl/contact

http://www.u-stal.nl/locaties-fietsenstallingen/bewaakte-fietsenstallingen/utrecht-jaarbeursplein
...De gemeente Utrecht, NS en ProRail realiseren en beheren gezamenlijk de Fietsenstalling Jaarbeursplein
Reputatie 4
Badge
NS is mede-eigenaar en beheerder van deze stalling volgens mij. Dus het lijkt me terecht om de vraag aan NS te stellen.
Bestaan zulke problemen ook in andere stallingen?

Wat ik nog niet meldde is dat de trappen naar het stationsdek te krap zijn gebouwd. Er is geen intensief verkeer mogelijk in beide richtingen.
Hallo John de Jong, Op welk tijdstip ervaar je deze drukte? Is het ook op specifieke dagen dat je deze drukte ervaart? Groet, Marjan
Reputatie 4
Badge
Dag Marjan,

Ik kom in deze fietsenstalling in de avondspits 's ochtends om 7 uur (maar dan is het nog niet zo druk), maar de enorme drukte is tussen half zes en half zeven 's avonds. En misschien ook eerder of later, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Groet,

John
Ik heb het signaal doorgeven John, maar of er verandering of verbetering optreedt kan ik niet zeggen. Op stations blijft het een feit dat er piekmomenten zijn. Dat geldt voor bus- en treinvervoer, maar ook voor gebruik van de fietsenstalling. Ook kan ik niet toezeggen dat er meer personeel zal worden ingezet. Wel heb ik net even contact met de collega's van NS Fiets gehad. Zij herkennen dit signaal niet als in iets wat veelvuldig binnenkomt. Mochten er meer meldingen over binnenkomen kan dat altijd reden zijn om eens goed te kijken naar de situatie. Dat zou kunnen resulteren in het plaatsen van een extra poortje of het inroosteren van een extra medewerker. Vandaar ook aan jou en anderen die dit herkennen om (ook) vooral zelf dit signaal door te zetten aan NS Fiets. Dat kan het makkelijkst via http://www.nsfiets.nl/nsfiets/contact.
Reputatie 4
Badge
Bedankt. Ik blijf het in de gaten houden.
John

Reageer