beantwoord

Fietsenstalling Leiden tijd Corona

• 19 maart 2020
  • 5 reacties
  • 348 Bekeken

Kunt u mij zeggen wat de procedure op dit moment is voor fietsen die te lang in de stalling staan. Mijn fiets staat onder het centraal station leiden (fietsenstalling onder de taxistandplaats schuttersveld) De fiets mag hier 14 dagen staan, dan wordt het slot doorgeknipt en de fiets weggehaald. Ik kan echter mijn fiets niet ophalen vanwege het covid-19 virus. Zijn jullie soepeler nu met dit beleid? Mocht u mij geen antwoord kunnen geven kunt u mij dan aangeven met wie ik wel contact op kan nemen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 19 maart 2020, 16:23

Ik citeer het bericht van een moderator (medewerker van NS) uit dit topic:

Fietsenstalling

• Voor alle fietsenstallingen geldt dat er voorlopig niet gehandhaafd zal worden. Fietsen blijven gewoon staan.
  • Bemenste stallingen zullen voor onbepaalde tijd gratis worden, in ieder geval totdat alles weer genormaliseerd is. 
  • De Zelfservice stallingen zullen niet gratis worden, omdat er geen medewerker aanwezig is. Indien hier kosten aan verbonden zijn, dan kan dat via de klantenservice teruggevraagd worden. Indien er gepind is, is het verzoek om het bedrag via de chat, Facebook of Twitter terug te vragen zodat je een bon of een screenshot van de pintransactie kunt meesturen. 
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Ik citeer het bericht van een moderator (medewerker van NS) uit dit topic:

Fietsenstalling

• Voor alle fietsenstallingen geldt dat er voorlopig niet gehandhaafd zal worden. Fietsen blijven gewoon staan.
  • Bemenste stallingen zullen voor onbepaalde tijd gratis worden, in ieder geval totdat alles weer genormaliseerd is. 
  • De Zelfservice stallingen zullen niet gratis worden, omdat er geen medewerker aanwezig is. Indien hier kosten aan verbonden zijn, dan kan dat via de klantenservice teruggevraagd worden. Indien er gepind is, is het verzoek om het bedrag via de chat, Facebook of Twitter terug te vragen zodat je een bon of een screenshot van de pintransactie kunt meesturen. 
Reputatie 7
Badge +3

In de stallingen bij station Leiden is het de gemeente die normaal gesproken fietsen weghaalt en naar het fietsdepot brengt. Nav een eerdere vraag op deze community heb ik gister als inwoner van Leiden mijn gemeente gebeld en daar de verzekering gekregen dat ze nu geen fiets gaan weghalen.

Hallo yannicko en welkom bij de NS Community. 

Ik zie dat Tochjo mijn eerdere reactie al herhaald heeft. Kom je daarmee verder? 

Reputatie 6

Niet netjes dat de fietsenstallingen nog steeds gewoon vol staan terwijl 85% van de reizigers thuisblijft. Hoog tijd om al die wrakken alsnog weg te halen.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij worden wrakken altijd altijd al weggehaald, net als fietsen die langer dan de maximale duur gestald zijn.  Op de site van de verwijderde fietsen zie ik in ieder geval meerdere fietsen die t/m 13 maart zijn weggehaald uit de Leidse NS stallingen. De 85% van de reizigers die nu netjes thuisblijft kan op dit moment gewoon de fiets niet weghalen dus zeer terecht dat ze nu niet weggehaald worden. 

Reageer