Skip to main content
beantwoord

Fietsenstalling Nijmgen onaangekondigd dicht

• April 25, 2025
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Hi, vanavond rond 18:00 heb ik mijn fiets geparkeerd bij de fietsenstalling bij het station in Nijmegen. Toen ik deze rond 21:30 wilde ophalen was opeens de fietsenstalling gesloten wegens een staking. Dit is totaal onverwachts en helemaal niet aangekondigd of aangegeven toen ik mijn fiets parkeerde. Op internet staat ook dat de fietsenstalling gewoon open moet zijn en is er niks te vinden over een staking. Wanneer is deze weer open? Hoe kan ik daarnaast gecompenseerd worden voor de extra kosten (langere stalling en vervoer bus)?

Beste antwoord door Tochjo

De FNV schrijft: “Medewerkers van autohandelaren, garagehouders en fietsenbedrijven leggen vanaf donderdag drie dagen lang het werk neer. Na maanden van stakingen, waaronder een grote landelijke staking van 48 uur, is er nog steeds geen akkoord over een nieuwe cao. (...) De staking begint donderdag 24 april. Ook vrijdag 25 april en maandag 28 april wordt er niet gewerkt. ”

Kennelijk is de medewerker die 's avonds dienst had lid van een vakbond en stakingsbereid, en de medewerker eerder op de dag niet. Zoals te lezen is, zal er in het weekend niet gestaakt worden, dus u zou uw fiets dan kunnen ophalen.

Uw verzoek om een vergoeding van de extra gemaakte kosten zult u via de klantenservice aan een medewerker van NS moeten richten. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

6 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • 13193 reacties
  • Antwoord
  • April 25, 2025

De FNV schrijft: “Medewerkers van autohandelaren, garagehouders en fietsenbedrijven leggen vanaf donderdag drie dagen lang het werk neer. Na maanden van stakingen, waaronder een grote landelijke staking van 48 uur, is er nog steeds geen akkoord over een nieuwe cao. (...) De staking begint donderdag 24 april. Ook vrijdag 25 april en maandag 28 april wordt er niet gewerkt. ”

Kennelijk is de medewerker die 's avonds dienst had lid van een vakbond en stakingsbereid, en de medewerker eerder op de dag niet. Zoals te lezen is, zal er in het weekend niet gestaakt worden, dus u zou uw fiets dan kunnen ophalen.

Uw verzoek om een vergoeding van de extra gemaakte kosten zult u via de klantenservice aan een medewerker van NS moeten richten. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3881 reacties
  • April 26, 2025

Dit is al de tweede keer in korte tijd dat deze stalling vanwege een staking dicht is. Vooral het ontbreken van enige aankondiging stuit mij tegen de borst.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 3003 reacties
  • April 26, 2025

Dit is al de tweede keer in korte tijd dat deze stalling vanwege een staking dicht is. Vooral het ontbreken van enige aankondiging stuit mij tegen de borst.

Een aankondiging van een staking aan de consument is niet verplicht. 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1940 reacties
  • April 26, 2025

Maar zou wel netjes zijn. Zeker omdat NS op de verschillende kanalen communiceert dat de stalling gewoon open is.

Er hebben mensen immers hun fiets binnen staan, of hebben wellicht rekening gehouden met het kunnen huren van een OV fiets.

Het stallen van je fiets kan gelukkig wel aan de andere kant.

• Koploper****
  • 20479 reacties
  • April 26, 2025

Nijmegen is een uiterst linkse gemeente, daar zullen veel FNV'ers zitten.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1940 reacties
  • April 26, 2025

Nijmegen is een uiterst linkse gemeente, daar zullen veel FNV'ers zitten.

Laten we dit soort ongefundeerde politieke uitlatingen bewaren voor Twitter of dergelijke platforms…