beantwoord

Fietsenstalling station Delft

• 18 maart 2020
  • 12 reacties
  • 2209 Bekeken

Ik vraag mij af of er ivm het corona virus ook fietsen worden weggehaald die te lang in de fietsenstalling staan? Mijn fiets staat namelijk al een tijdje in fietsenstalling P2 en ik kan die nu niet weghalen.

mvg,

Maartje

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 maart 2020, 11:24

Een moderator (medewerker van NS) zoekt momenteel uit hoe de komende weken zal worden omgegaan met de maximale stallingsduur. U kunt het beste dat topic in de gaten houden.

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3

Een moderator (medewerker van NS) zoekt momenteel uit hoe de komende weken zal worden omgegaan met de maximale stallingsduur. U kunt het beste dat topic in de gaten houden.

Goedemorgen maartje125. Welkom bij de NS Community.

Zoals Tochjo aangeeft wordt dit uitgezocht. Excuses voor de onduidelijkheid.

Reputatie 7
Badge +3

Hopelijk komt hier inderdaad snel duidelijkhied over, voor alle stationsstallingen.

Wat Delft betreft, stalling 2 heeft al een langere duur qua maximum stallingsduur dan stalling 1. En veel forenzen en studenten hebben nu niet de mogelijkheid om hun fiets weg te halen waardoor er bij wel handhaven enorme grote hoeveelheden fietsen weggehaald zouden moeten. Dat kan het fietsdepot Haaglanden echt niet aan, dit depot is niet alleen voor Delft maar ook voor Den Haag, Leidschendam-Voorburg en Pijnacker-Nootdorp. Dat zou dan gaan om duizenden fietsen. Daarnaast zal men ook kampen met uitval van medewerkers. Het lijkt me ook niet dat handhaven op de stallingsduur nu de hoogste prioriteit heeft, zeker nu er veel minder mensen met de trein gaan en dus ook minder mensen hun fiets moeten stallen.

Badge +3

Voor Delft: https://twitter.com/aavanderleer/status/1240311219204100096

Uiteindelijk is het toch de NS die gaat over het verwijderen van fietsen uit een stationsstalling die er te lang staan

Dat is dus anders dan bijv. Leiden.

Badge +3

Update van NS Webcare:

Ik krijg zojuist te horen dat er geen fietsen verwijderd zullen worden de komende tijd. Dit betreft alle stallingen. Alleen bij selfservice-stallingen blijft de kostenteller doorlopen. Bij bemande stallingen is dit niet het geval. ^SR

Stalling 1 in Delft is geen enkel probleem zegt men, en dan zal dat ook wel voor stalling 2 gelden.

Is het nog steeds zo dat fietsen niet verwijderd worden uit stalling station Delft? Mijn fiets staat er nu langer dan 2 weken omdat ik minder vaak met de trein naar het werk kan.

Badge +3

@jjkragt vanaf 1 juli mag iedereen weer onbeperkt met de trein, en ongeveer rond die tijd gingen ook alweer alle fietsenstallingen open, zonder kosten voor fietsen die er al lang stonden natuurlijk.

@Momo weet de details voor Delft. Het is ‘business as usual’ dus 28 dagen maximaal.

En anders gewoon buiten stallen als het een simpele stadsfiets is voor station-werk natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn details gaan niet verder dan vorig jaar juni, sindsdien ben ik niet meer in Delft geweest, en mijn fiets ook niet. Maar die 28 dagen was alleen voor stalling 2, niet voor stalling 1 want daar was het maximaal 14 dagen, dus als alles sinds 1 juli weer ‘business as usual’ is dan kun je maar beter niet langer dan 2 weken in stalling 1 staan. 

Intussen is ook stalling 3 onder het Antoni gebouw open las ik laatst, ook daar maar maximaal 14 dagen en de bovengrondse stalling buiten is er ook nog. Daar mag je 28 dagen staan maar heeft geen digitaal systeem zoals in de ondergrondse stalling dus vraag me af hoe ze dat controleren.

Het maakt dus wel even uit in welke stalling je fiets staat. 

Er wordt inderdaad weer gehandhaafd op stallingsduur. Bij deze het advies om langs te gaan bij de betreffende stalling om te bekijken wat er dient te gebeuren. 

Het kabinet heeft zojuist strengere maatregelen aangekondigd. Dat betekent dat ik nu zeker niet naar mijn werk kan - en dat zal voor meer mensen gelden. Blijft de NS handhaven in deze situatie? 

Mijn fiets staat nu al 4 weken (de stollingstermijn) in stalling 2, dus het lijkt erop dat ik alleen daarom op en neer naar Delft zou moeten (om de fiets te halen of even te verplaatsen in de stalling).

Hoi Simon T, welkom op de NS Community. 

Goede vraag! Hier heb ik op dit moment nog geen informatie over, maar ik heb navraag gedaan. Ik hoop er spoedig op terug te komen. 

Update: er is op dit moment nog niks concreet met betrekking tot handhaven op stallingsduur, maar zodra daar meer informatie over is, zal ik dat hier delen.

Reageer