beantwoord

Fietsenstalling station Delft tijdens vakantie

Toon eerste bericht

34 reacties

🙂 weer wat geleerd, bedankt
Reputatie 7
Badge +2
babsv schreef:

Momo schreef:

Wanneer je vraagt waarom er geen bewaakte stalling meer is, wordt gewezen naar NS Fiets

Is dit echt het beleid van de NS? NS-fiets (OV-fiets) kan natuurlijk nooit een echt alternatief zijn voor een eigen fiets. Voor de bewaakte stalling betaalde we ongeveer 100 euro per jaar. Voor een OV-fiets betaal je 3,50 per dag. Uitgaande van 220 werkdagen per jaar is dat 770 Euro. Dat noem ik geen alternatief.

Zoals theofiel al aangaf is NS-fiets niet hetzelfde als OV-fiets.

Als antwoord op een vraag op de site www.spoorzonedelft.nl ontving ik onderstaand antwoord:

"NS Fiets is de beheerder van de stalling. Zij hebben de keuze gemaakt om geen bewaakt gedeelte meer te hebben. Dit wordt ook mede ingegeven door het openbare karakter van de stalling door het doorgaande fietspad wat hier loopt. Aan het einde van het jaar houdt NS Fiets een evaluatie. Alle op de site geplaatste reacties zullen hierin worden meegenomen."

Ik zou dus zeggen, laat ook aan NS-fiets weten dat je weer een bewaakte stalling wil. Hoe meer signalen er zijn dat men een bewaakte stalling wil, hoe beter.
Ik zou dus zeggen, laat ook aan NS-fiets weten dat je weer een bewaakte stalling wil. Hoe meer signalen er zijn dat men een bewaakte stalling wil, hoe beter.[/quote]

Zojuist gedaan. Bedankt voor de tip!
In Rotterdam mag de fiets 28 dagen blijven staan voordat hij weggehaald wordt.
Beste NS,

Gaan jullie nog overwegen weer een betaalde stalling in te voeren op station Deflt. Ik heb hier jarenlang gebruik van gemaakt op het oude station
Het is zeer onhandig dat voor mij als forens dat na twee weken een fiets wordt afgevoerd. Zakenreis of vakantie en je fiets is weer weg.
Voor mij is het reizen per trein daardoor een stuk minder aantrekkelijk geworden. Ik overweeg meer reizen per auto. Wat vanzelf al gebeurd als mijn fiets weer een keer is afgevoerd.

Wat voor mij een goed alternatief zou zijn is dat de fiets tegen betaling vanuit Den Haag wordt terug gebracht naar Delft. Of dat ik een bedrag betaal in de stalling voor een fiets die er al wel twee weken staat maar nog niet is afgevoerd.

Het is zeer onhandig om tijdens werktijden, of in het weekend een paar keer per jaar naar Den Haag te reizen om de fiets op te halen.

Met vriendelijke groet,

Nicole
Op dit moment zijn daar nog geen plannen voor. Is het bij langdurig stallen geen optie om met een ander vervoersmiddel richting het station te gaan, zodat jouw fiets in zo'n situatie niet wordt afgevoerd?
Reputatie 4
Badge
Volgens mij geven diverse berichten op het forum aan dat er behoefte is aan een betaalde stalling.
Zie b.v. ook item https://forum.ns.nl/op-station-17/fietsenstalling-delft-20537

Het is me alleen onduidelijk wie nu verantwoordelijk is voor de inrichting van de stalling, is dat de NS (dan wel een dochter b.v. NS fiets), prorail of de gemeente Delft, wat dan de volgende vragen geeft:
- Wie is de eigenaar?
- Wie bepaald hoe de fietsenstalling wordt geëxploiteerd?
- Wie exploiteert de fietsenstalling?

De volgende vraag is natuurlijk bij wie je moet gaan lobbyen om weer een bewaakt gedeelte te krijgen.
Brian NS schreef:

Op dit moment zijn daar nog geen plannen voor. Is het bij langdurig stallen geen optie om met een ander vervoersmiddel richting het station te gaan, zodat jouw fiets in zo'n situatie niet wordt afgevoerd?

NNNNN heeft al een soortgelijke 'oplossing' gevonden: De dienstverlening van NS is niet naar behoren, dus maakt NNNNN geen gebruik van de diensten van NS.
Waarom wordt de stallingsduur van de buitenstalling niet verlengd naar 4 weken (zoals gebruikelijk op stations)? - Daar is tegenwoordig plek zat, dus die een beetje aantrekkelijker maken, kan de druk op de binnenstalling verlichten.
Reputatie 6
Bijna dagelijks stal ik m'n fiets in de ondergrondse stalling op station Delft. Ik heb het nog niet meegemaakt, dat er geen plaats meer is, ook al staan bij de ingang de mannen in de oranje hesjes te zwaaien en te roepen dat deze vol is.

Neem nou vanmiddag. Ik kwam even voor vijven aan. Op weg naar mijn fiets, zie ik een mevrouw haar fiets de trap af zeulen, richting stalling. Er is een makkelijker manier om de stalling te bereiken, vertel ik haar. Ik weet het, antwoordde ze... maar ja, de hekkemannetjes...

Enfin, ik snel naar de juiste rij en rek en vertrek. Het rek links naast mijn fiets is leeg, schuin onder zijn twee plaatsen vrij. En, er zijn zeker nog een stuk of zes rijwielmobilisten tussen zeker 4.996 tweewielers op zoek naar hun rijwiel en terwijl ik naar de uitgang fiets, spot ik "mijn" rij nóg twee lege plekken.

Aan het begin van de helling richting stalling, zijn drie mannen in hesjes met een hek in de weer en roepen naar twee fietsers dat de stalling vol is. Ik herken één van de fietsers (iemand die bij mij in de straat woont) groet hem en de mede-fietseres. Ik vertel dat dat er zeker tien lege plekken zijn: ik ben immers net vertrokken en met mij, nog een aantal fietsers en zag ook al lege plekken.

De mannen in hesjes met hekje schreeuwen me toe, dat ik me er niet mee moet bemoeien: vol is vol. Een fietser die uit de stalling komt, stapt ook af en vraagt aan de beheste hekjesmannen, hoe lang ze daar nog blijven staan en de boel ophouden. Er volgt discussie.

De mij bekende fietser en zijn metgezellin lopen om de schreeuwende hekjesmannen heen, met de mededeling dat ze naar het station zijn gekomen, om de trein te halen en lopen de stalling in, de hekjesmannen in verbijstering en verwarring achterlatend. Op het moment dat ik weer op de fiets stap om huiswaarts te gaan, komt de opperhekjesman de boel sussen. De mannen in hesje met hekje druipen af...

Fijn weekend allemaal 🙂

Reageer