beantwoord

Fietskaartjes ongebruikt

• 22 april 2019
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Gisteren wilden we met ons gezin een eind fietsen, en besloten met de fiets in de trein te gaan om verderop te gaan fietsen. Dat kostte maar liefst € 34,50 (5 fietsen a €6,90) aan fietskaartjes, echter toen we het perron opliepen, bleken we in een blauwe trein te zitten?!? We hebben dus geen gebruik gemaakt, ook het in en uitchecken ging dus mis... Erg verwarrend wanneer je geen doorgewinterde trein reiziger bent, je hebt Keolis en NS en nu ook iets dat Blauwnet heet... Ons dagje heeft gisteren heeft met de kaartjes meer dan 115 euro gekost, echter hebben we dit niet kunnen gebruiken. Ik probeer via uitchecken gemist de eigen kosten retour te krijgen, maar hoe krijg ik mijn geld terug van de 5 fietskaartjes?
icon

Beste antwoord door Thom 22 april 2019, 11:39

Ik zou het telefonisch doen en uitleggen. Als u de normale kaartjes aantoonbaar niet heeft gebruikt, zou coulance voor de fietskaartjes kunnen worden toegepast. Normaal krijg je de fietskaartjes niet terug, want het is niet na te gaan of ze al dan niet zijn gebruikt. Het is echter goed denkbaar dat Klantenservice uw verhaal aannemelijk vindt, en het lukt. U zult het wel moeten uitleggen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik zou het telefonisch doen en uitleggen. Als u de normale kaartjes aantoonbaar niet heeft gebruikt, zou coulance voor de fietskaartjes kunnen worden toegepast. Normaal krijg je de fietskaartjes niet terug, want het is niet na te gaan of ze al dan niet zijn gebruikt. Het is echter goed denkbaar dat Klantenservice uw verhaal aannemelijk vindt, en het lukt. U zult het wel moeten uitleggen.
Beste Mac72, welkom bij onze Community!

Wat super jammer dat het dagje weg in de soep is gelopen. Ik heb nog wat aanvullende informatie! Wanneer het bij mijn collega's van de Klantenservice duidelijk wordt dat jullie niet hebben kunnen reizen, kun je wel het geld terugkrijgen voor fietskaartjes. Wij begrijpen dat wanneer er geen volledige reis in je reishistorie staat, je geen gebruik hebt gemaakt van je fietskaart.
Reputatie 3
KEOLIS, in eigendom van de Frane spoorwegen en zich nogal voorstaand op hun enorme buitenlandse ervaringen, rijdt als BLAUWNET in de provincie Overijssel. Hun nieuwe palen kunnen ook geen NS/internationaal chipkaartjes accepteren, terwijl zdat Blauwnet bvb de enige zijn die als DB vanaf Enschede oostwaarts rijden.
Tussen Almelo en Enschede rijden de IC van NS en de stoppertjes van keolis. Daar moet je kiezen welke trein en dus welke paal je neemt. Allemaal gevolg van hoe dat chipkaartsysteem is opgezet/ ten gunste van de bedrijven en ten nadele van de reiziger
Inmiddels contact gehad met de klantenservice van de NS, omdat ze inderdaad konden zien dat er niet was gereisd op de OV kaarten, kunnen we restitutie aanvragen! Blijft wel verwarrend, zeker wanneer trajecten blijven veranderen. Er zou 1 kaart moeten komen, waarmee je makkelijk overal kunt in en uitchecken!
Ik ben blij om te lezen dat het inmiddels is opgelost! 🙂

Reageer