vraag

Fietskluis Lansingerland-Zoetermeer

• 28 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 282 Bekeken

Sinds de officiële opening van het station in mei 2019 probeer ik al een fietskluis te huren op station Lansingerland-Zoetermeer. Na vele telefoontjes met Klantenservice op wachtlijst gezet. Helaas heb ik geconstateerd dat alle fietskluizen nog leeg zijn.  Klantenservice kan mij niet helpen / informeren wanneer de fietskluizen vrijgegeven worden. Waarom nog niet? Wat is hier aan de hand?  Met 31 beschikbare fietskluizen en 15 “wachtenden” voor u lijkt mij dat het geen 6 maanden hoeft te duren om een fietskluis aangewezen te krijgen.  Hopelijk kunnen jullie intern de zaak vlot trekken en zorgdragen dat de fietskluizen beschikbaar komen.

Op de website voor het aanvragen van de fietskluizen staat / stond hier  LANSLINGERLAND-ZOETERMEER.

Graag zie ik dat er beweging komt in de uitgifte van de fietskluizen.

10 reacties

Hallo Fietskluis_Dirk en welkom bij de NS Community.

Op dit moment is bij mij niet bekend of er een specifieke reden is waarom deze fietskluizen nog niet beschikbaar zijn. Ik ga dit voor je uitzoeken en kom er zo snel mogelijk op terug. 

hallo, is er al meer bekend hierover? website werkt ook niet, best irritant, 

Zo te lezen ben ik niet de enige die al 6 maanden bezig is om een kluis te huren op dit station, wat je ook probeert, bellen, formele klacht indienen, niets helpt. Een van de NS medewerkers liet doorschemeren dat de sleutels kwijtgeraakt zijn. Dan zet je er nieuwe sloten op lijkt mij. Sta op een wachtlijst als nummer 3. 

hoop ook dat het een keer gaat lukken, erg frusterend om er iedere werkdag langs te fietsen naar het verdere gelegen station en je ziet dat alle kluizen op Lansingerland leeg staan.

Na 8 dagen verwachtingsvol te hebben afgewacht op een reactie van JOUKE NS (Moderator) op mijn gesteld vraag, waarin hij aangeeft zo snel mogelijk hierop terug te komen.Helaas moet ik constateren dat een terugkoppeling nog achterwege blijft.

Ik  wil geïnformeerd worden naar dehuidige  stand van zaken rondom het daadwerkelijk beschikbaar komen  van de fietskluizen op station Lansingerland-Zoetermeer. Maar ook wat jullie in de afgelopen dagen hebben gedaan om te komen dat de fietskluizen op korte termijn beschikbaar komen voor  potentiële gebruikers.

Kortom: ik verwacht van nu jullie REACTIE en ACTIE  om te komen tot een definitieve oplossing die voor allen tot de gewenste oplossing zal leiden.   

Vandaag bevestigde ns opnieuw dat ze al maanden wachten op de sleutels die door een extern bedrijf moeten worden geleverd, dus de stand is al die tijd nog steeds hetzelfde. Ze kunnen niets doen geven ze aan behalve wachten. Ze doen dus niets. ga nu maar naar de OV ombudsman een bericht maken en wellicht naar radar, misschien gaat er dan wat gebeuren. heb er geen hoop/verwachting meer op dat de NS zelf in beweging komt. Echt waardeloos dit.

Vanmorgen (07-11-2019) een klacht ingediend bij de OV Ombudsman. (Bedankt Rob voor je tip). Ik overweeg ook om e.e.a. te melden / delen met de  consumentenbond.

Hopelijk komt er spoedig een reactie: hetzij van de NS of van de OV Ombudsman.

Er zijn geen woorden voor de “afwachtende houding” van NS (Klantenservice). Verdient zeker niet de schoonheidsprijs. De klant er is de dupe van.

Na 8 dagen verwachtingsvol te hebben afgewacht op een reactie van JOUKE NS (Moderator) op mijn gesteld vraag, waarin hij aangeeft zo snel mogelijk hierop terug te komen.Helaas moet ik constateren dat een terugkoppeling nog achterwege blijft.

Ik  wil geïnformeerd worden naar dehuidige  stand van zaken rondom het daadwerkelijk beschikbaar komen  van de fietskluizen op station Lansingerland-Zoetermeer. Maar ook wat jullie in de afgelopen dagen hebben gedaan om te komen dat de fietskluizen op korte termijn beschikbaar komen voor  potentiële gebruikers.

Kortom: ik verwacht van nu jullie REACTIE en ACTIE  om te komen tot een definitieve oplossing die voor allen tot de gewenste oplossing zal leiden.   

Ik snap je frustratie en begrijp ook dat je van ons een snelle reactie verwacht. Ik moet echter wachten op terugkoppeling van mijn collega's die hiermee bezig zijn. Ik kan geen oplossing uit de hoge hoed toveren. Zo werkt het helaas niet. Nogmaals, ik snap dat je een reactie wilt en een oplossing wilt. Als het probleem inderdaad bij de sleutels ligt, zoals Rob Ebike aangeeft is dat erg vervelend maar ligt de oplossing niet bij NS. Ik ga proberen het via een andere manier uit te zoeken. 

vandaag weer contact gehad met NS, wederom wordt aangegeven dat de kluizen nog niet te huur zijn. Ze weten gewoon niet wat er aan de hand is, ze zijn te huur volgens de site en volgens de sticker die op de kluizen staat geplakt. NS mag niet stellen dat ze er niets aan kunnen doen, ze moeten schakelen met de bouwer van de stations (pro rail?) of even bellen met de aannemer die de kluizen heeft geplaatst en waarschijnlijk niet weet dat de sleutels niet zijn aangekomen bij de afdeling kluisverhuur van de NS. Dit dossier gaat nog lang duren….

NS klantenservice geeft aan dat er achter de schermen wordt gewerkt aan het dossier en dat we geduld moeten hebben. Op mijn verzoek voor het verkrijgen van een formeel antwoord op een ingediende klacht krijg je als reactie dat die niet komt omdat ik dit moment geen kluis huur en geen overeenkomst met NS heb, tja….

En stelt NS dat de kluizen nog niet in de verhuur zijn. Maar ja, er zit welk een sticker op de kluizen dat ze te huur zijn en ze staan ook op de website van de NS. kortom, het zit compleet vast in de molen.

Ik heb navraag gedaan bij de stationsmanager en krijg te horen dat de huur nog vast zit bij de beheerdersorganisatie. Wat dit precies inhoudt en hoe dit verder zit zoek ik nog uit. Ik probeer jullie zo snel mogelijk een sluitend antwoord te geven maar kan helaas niet sneller dan wat ik nu doe. 

Reageer