beantwoord

Fietskluis perikelen (Rhenen)

• 10 februari 2020
  • 1 reactie
  • 98 Bekeken

Beste NS/community

20 januari heb ik een fietskluis aangevraagd op station Rhenen. Na kort op de wachtlijst te hebben gestaan, kreeg ik het bericht dat er een fietskluis beschikbaar was! Echter, vanaf het moment dat ik de prijs voor het abonnement overgeboekt had, gaat alles mis. Eerst gebeurde er niets. Meerdere keren gebeld, eerst was er ‘iets’ misgegaan met de betaling, daarna kwam de sleutel maar niet binnen met de post... Eindelijk afgelopen vrijdag mijn sleutel ontvangen.

Kom ik vanochtend op station Rhenen (10 km fietsen, waaide nog steeds lekker vandaag), past de sleutel niet op de kluis! Wéér met de NS klantenservice gebeld. Wordt opgelost binnen 4 werkdagen, maar hoe? Kan iemand mij hier antwoord op geven? NS klantenservice weet niet of er een nieuw slot op de kluis gezet gaat worden, of op welke manier dit opgelost gaat worden. NS klantenservice kan mij blijkbaar niet informeren ‘omdat ze hier zelf ook geen melding van ontvangen'. Is het idee dat ik over 4 werkdagen weer eens een kijkje ga nemen in Rhenen om er dan achter te komen dat mijn sleutel nog steeds niet past? Of moet ik weer twee weken braaf op een nieuwe sleutel gaan zitten wachten, terwijl ik ondertussen maar door betaal voor mijn abonnement en naar een ander station totaal uit de route moet fietsen, waar ik mijn fiets wel kan stallen?

Heeft iemand hier ervaringen mee?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 10 februari 2020, 21:03

Goedenavond Chantal12. Welkom bij de NS Community.

Wat vervelend om te lezen dat dit zo moeizaam verloopt. Elke sleutel en cilinder hebben een unieke cijfercode die in het metaal geperst is. Bij het plaatsen van het slot worden er foto's van zowel de cilinder als de sleutel gemaakt. Daardoor is het mogelijk om op korte termijn een nieuwe cilinder te plaatsen waarop jouw sleutel past. Ik heb in het verleden wel eens meegemaakt dat 1 van de cijfers niet geheeld duidelijk te zien was op de foto waardoor de verkeerde combinatie sleutel en slot verstrekt zijn. Uiteraard is het maar een gok maar dit zou van toepassing kunnen zijn. 

Als er aangegeven is dat dit uiterlijk 4 dagen zal duren dan zal dat zeker het geval zijn. Via de Klantenservice Twitter, Facebook of de Live Chat kan er gekeken worden naar de status van het onderhoud.

Bekijk origineel

1 reactie

Goedenavond Chantal12. Welkom bij de NS Community.

Wat vervelend om te lezen dat dit zo moeizaam verloopt. Elke sleutel en cilinder hebben een unieke cijfercode die in het metaal geperst is. Bij het plaatsen van het slot worden er foto's van zowel de cilinder als de sleutel gemaakt. Daardoor is het mogelijk om op korte termijn een nieuwe cilinder te plaatsen waarop jouw sleutel past. Ik heb in het verleden wel eens meegemaakt dat 1 van de cijfers niet geheeld duidelijk te zien was op de foto waardoor de verkeerde combinatie sleutel en slot verstrekt zijn. Uiteraard is het maar een gok maar dit zou van toepassing kunnen zijn. 

Als er aangegeven is dat dit uiterlijk 4 dagen zal duren dan zal dat zeker het geval zijn. Via de Klantenservice Twitter, Facebook of de Live Chat kan er gekeken worden naar de status van het onderhoud.

Reageer