fietskluis wat een drama

• 1 september 2017
  • 7 reacties
  • 1585 Bekeken

Beste NS,

Voor dat mijn stage begon had ik netjes een fietskluis bij jullie geregeld. De fietskluis was hard nodig aangezien er geen bus rijdt naar mijn stage plek en ik anders 20 minuten moet lopen. Wat was ik blij toen ik de eerste dag lekker op de fiets naar stage kon, top geregeld!

De dag erna ging ik dus ook vrolijk naar de fietskluis en probeerde hem te openen, helaas ging dit niet. Ik naar een medewerker op het station om te vragen of hij mij kon helpen. Helaas kon hij dit niet, ik moest maar de klantenservice bellen. Ik gebeld en kreeg een mevrouw aan de lijn die zei dat er binnen 5 werkdagen naar gekeken zou worden en ze dit zouden oplossen. Normaal ben ik niet zo heel moeilijk maar vond het toch erg vervelend dat ik na een dag mijn fiets niet meer kon pakken naar stage. Nu moet ik 20 minuten heen lopen en 20 minuten terug. Op donderdag belde ik daarom weer met de klantenservice en vroeg ik mij af of ik geen OV fiets kon lenen op jullie kosten, aangezien het niet mijn schuld was dat ik niet bij mijn fiets kon. Dit kon helaas niet. Ik dacht jammer maar even goede vrienden. Jullie verzekerde mij er namelijk vandat het snel opgelost zou zijn!

Wat was ik dan ook blij dat ik op vanochtend een man druk bezig zag zijn met een kluis en hij zou in de middag ook mijn kluis regelen. Na stage liep ik snel naar mijn kluis om te kijken of ik de kluis kon openen. En dit kon! Maar het hele slot was er uit. Elke persoon kan er nu in en bij. Ik belde gelijk weer met de klantenservice dat ik hiervoor geen €149,- betaal. En dat ik het zeer op prijs had gesteld dat ze mij hier over hadden geïnformeerd. Ook vroeg ik mij af wie er nu voor mijn fiets verantwoordelijk is. Volgens NS ben ik dit zelf. Ik vind dit erg vreemd? Ik betaal €149,- om mijn fiets in een kluis te stallen die ik netjes op slot achter heb gelaten. NS haalt het slot eruit zonder mij hier over te informeren en ik ben verantwoordelijk? Dit lijkt mij een geval van de omgekeerde wereld. De klantenservice kon mij niet meer veder helpen. Ik moest maar een klacht schrijven en wachten tot maandag avond want dan hadden ze misschien tijd om mij te bellen. Dit betekend dat mijn fiets vanaf vandaag tot en met maandag onbeheerd in een fiets kluis staat zonder slot. Als ik dit had geweten had ik nooit €149,- betaald voor een fietskluis maar hem zelf wel ergens op straat geparkeerd.

Ik ga nu mijn fiets vanavond maar met de auto op halen om het zekere van het onzekere te nemen. Maar goed dat kost mij weer een halve tank benzine en ik moet hem ook nog terug brengen.

Ik vraag mij af wat jullie hier nou zelf van vinden?

Groetjes,

Jill

7 reacties

Hallo Jillbo, welkom op het NS Serviceforum!

Wat ontzettend vervelend dat het zo is gelopen, ik kan me goed voorstellen dat je hierdoor gefrustreerd raakt. Ik heb het even voor je nagevraagd bij onze NS-fiets afdeling, die gaat over de kluizen, en zij vinden het vreemd dat het slot niet is vervangen door deze monteur. Het is niet de bedoeling dat een kluis achtergelaten wordt zonder slot, zeker niet wanneer daar nog een fiets in staat! We willen graag nog even nakijken hoe dit proces precies is verlopen. Daarvoor wil ik je adviseren om contact op te nemen met ons via Facebook of Twitter. We hebben daar namelijk ook collega's actief van het NS-Fiets team, onder andere ook de collega waar ik het bij heb nagevraagd.
Bedankt voor uw antwoord! Heb het nu gestuurd naar de chat op Facebook.
Reputatie 2
NS voelt zich niet zo gemakkelijk verantwoordelijk voor alles wat er niet goed gaat t.a.v. de fietskluizen.
Mijn ervaring is dat NS ook - zonder enig overleg met de huurder van de fietskluis - de sleutel van de fietskluis aan bedrijven uitleent, zodat er, zonder dat je dat beseft, iemand in je fietskluis kan.
De garantie dat je fiets veilig staat heb je dus ook niet van NS.
Reputatie 2
Tip:
Leg je klacht bij zoveel mogelijk punten neer als je geen oplossing aangereikt krijgt van ns.
Mogelijkheden zijn: ROVER, ov-loket, Kassa, Radar.
Wellicht gaan zij de klachten verzamelen en gaan dan actie ondernemen richting NS
Reputatie 2
Bedank voor je nuttige bijdrage op een topic van 2 maanden geleden, waarvan het probleem adequaat is aangepakt.
Reputatie 2
Ik krijg een big smile op mijn gezicht nu ik lees dat ns in staat is adequaat te reageren!
Dank je voor het laten weten!
Reputatie 2
Graag gedaan 😃

Reageer