beantwoord

Fietssluis station Hoofddorp kapot

Al weken is 1 van de fietssluizen op station Hoofddorp kapot.
Ik heb hier via een (te lang) formulier melding van gemaakt (het fatsoen van NS fiets om te antwoorden ontbrak helaas weer!), na een week zag ik een monteur aan het werk maar het is hem niet gelukt het ding weer werkend te krijgen. Ik ben bang dat hij denkt dat het wel weer werkt zodat we nog weken last hebben van opstoppingen.
Kan hier opnieuw melding van gemaakt worden? Ik ga niet weer een te lang formulier invullen die eigenlijk voor fietskluizen bedoelt is.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 30 mei 2016, 15:16

Goed nieuws. Er is een monteur onderweg en we gaan alles, dus ook de alarmknop, nakijken.
Bekijk origineel

38 reacties

Goed dat je dat hier aankaart, Bob. Ik heb contact gehad met de afdeling die hierover gaat, er gaat wederom een monteur naar kijken. Dank voor je melding.
Tot op heden is er geen geslaagde reparatie geweest, ik denk ook niet dat er iemand is geweest.
Je gaat je afvragen of de beveiligings- camera's wel werken...
Tot op heden is er geen geslaagde reparatie geweest, ik denk ook niet dat er iemand is geweest.
Je gaat je afvragen of de beveiligings- camera's wel werken...

Ik heb wederom contact gezocht met deze desbetreffende afdeling en ze hebben toegezegd dit uit te zoeken.
Als extra info, de sluis waar de fiets doorheen moet reageert niet meer. De draaideur is helemaal los.
Ledje op de paal brand wel.
Vorige week is het poortje eindelijk gerepareerd.
Er is een nieuwe fietsluis in Hoofddorp.
Er hapert er nogal wat aan, zo lukt het niet al te makkelijk om met je pas toegang te krijgen, je moet de pas er bijna tegenaan plakken. Vanmorgen kon er iemand helemaal niet in, en aan de andere kant zat iemand opgesloten.
Geen idee hoe het is afgelopen, maar kan hier actie voor worden genomen?
Ik zal het registreren. Het zou wel fijn zijn als de mensen die last hebben gehad van de fouten wat extra duidelijkheid kunnen verschaffen over evt. foutmeldingen en afloop.
Poortje piept, maar het licht gaat niet op groen. Ik heb geprobeert te helpen met mijn kaart, maar dat werkt niet als je aan de andere kant staat.
Hoe het afgelopen is weet ik niet, ik moest mijn trein halen.
En weer is die *&8@%$# poort stuk van de fietsenstalling.
Als jullie zo nodig alles willen automatiseren doe dat dan goed!
Poortjes zijn al ruim een week kapot, mensen kruipen er maar onderdoor.
Je hoeft eigenlijk niet eens meer te betalen om er gebruik van te maken.
Ik heb je melding doorgegeven aan de stationsorganisatie, hopelijk wordt het snel opgelost en blijft het ook zo Bob. Anders weet je ons te vinden.
Ik heb een gedetailleerde uitleg gegeven aan je collega Brain via een pb (zoals gevraagd).
Tevens ook via Twitter een melding gemaakt.
Ik heb begrepen dat het probleem inmiddels is verholpen. Mocht je andere info hebben dan lees ik dat graag Bob.
Laatste tijd weer volop storingen, ik heb zelfs een half uur opgesloten gezeten (niet lachen!) omdat de computer van paal bleef roepen dat ik geen fiets in de stalling had (wat wel duidelijk het geval was...).
Meest kwalijke was dat de alarmknop in de fietsenstalling niet over ging... ik zit nu serieus te denken aan verder stappen als dit niet veranderd.

Iedere dag weer blij als ik uit die kooi ben (met fiets) en ik ben echt niet de enige.
Oei, dat is niet best. Ik ga weer aan bel trekken en kom zo snel mogelijk met een terugkoppeling Bob.
Goed nieuws. Er is een monteur onderweg en we gaan alles, dus ook de alarmknop, nakijken.
Ik hoop dat het gaat werken.
Ik lees je feedback graag.
Zal de volgende keer proberen een foto te maken als het misgaat.

Mijn vermoeden blijft dat het systeem tegen fraude niet goed staat afgesteld.
Als een voorganger de draaideur niet snel doordraait waardoor die net niet in de ruststand terecht komt en de volgende houdt zijn kaart tegen de laser denkt het systeem dat het nog met de voorganger te maken heeft.
Dat geldt ook voor het geval dat een gebruiker door het fietspoortje kruipt waardoor de draaideur niet doorgedraaid wordt (ja, je hebt vreemde vogels).
Daar moet het systeem op aangepast worden. (als dat de oorzaak is).
Als dat het geval is, is een kritische blik op het systeem inderdaad noodzakelijk
Vanmorgen: Draaideur was niet goed doorgedraaid, en een klant was al aan het onderhandelen via de praatpaal om zijn fiets naar binnen te krijgen...
Het systeem werkt gewoon niet.
Lastig dat dit bij een reiziger niet goed ging. Wanneer de draaideur niet helemaal wordt doorgedraaid, is er een grotere kans op het probleem. Gelukkig is hiervoor altijd de SOS-knop beschikbaar zodat de reiziger direct hulp kan krijgen. De monteur is inmiddels langsgeweest om eventuele problemen te verhelpen, maar het hele systeem ombouwen gaat nog niet zo makkelijk. Ik hoop dat je je daar iets bij voor kunt stellen. Ik hoop dat je er zelf inmiddels achter bent, hoe je het beste om kunt gaan met dit systeem. De ervaring zal de reiziger hopelijk ook meer leren. Als je suggesties hebt voor verandering mag je die altijd doorgeven. We staan open voor feedback.
Die SOS knop moet het de volgende keer (binnenzijde) dan wel doen.. dat altijd klopt dus niet.

@Minke, ik zou feedback geven wat ik dan ook doe
. Als je suggesties hebt voor verandering mag je die altijd doorgeven. We staan open voor feedback.

Plaats bordjes waar staat dat je gebruik moet maken van de draaideur om storingen te voorkomen, en/of een bordje met "alleen voor fietsen!" boven de fietssluis.
Ook vandaag weer eens opgesloten gezeten (zelfs even met andere slachtoffers) eerst heel even contact gehad met een persoon achter de knop, maar die keerde niet meer terug.
Je wordt in de wacht gezet waarna de verbinding verbroken wordt en op de knop drukken niet meer werkt.
Daarna 10 minuten staan klooien met die ns fietskaart toen uiteinde;ijk alleen het fietspoortje open ging.

Ik laat het hier niet bij zitten en ben dan ook juridische informatie aan het verzamelen om "NS fiets" te dwingen het systeem dusdanig aan te passen dat er geen storingen meer optreden.

Het kis duidelijk dat NS fiets niets wil aanpassen en zijn klanten laat barsten.

Reageer