beantwoord

Fietssluis station Hoofddorp kapot

Toon eerste bericht

38 reacties

Hoi Bob, wat naar dat dit opnieuw is gebeurd. Kreeg je opnieuw de melding dat je geen fiets in de stalling had staan of ging het dit keer anders? Ik wil er een monteur op afsturen maar des te meer info ik kan geven, des te beter.
Display geeft aan dat ik geen fiets zou hebben in de stalling, en bij het aanmelden die ochtend omgekeerd, dat ik al een fiets in de stalling heb staan.

Een monteur heeft geen zin, als het aanmeld systeem niet aangepast wordt, als een voorganger niet goed uitlogt denkt het systeem dat de volgende gebruiker dezelfde persoon is en meld dan dat een handeling al verricht is.

Mijn grootste bezwaar is de ombereikbaarheid van NS Fiets, na het horen van een "er zijn zoveel wachtende voor u" bandje viel de verbinding weg.
En die ochtend na een "ik ga u helpen" hoorde ik niets meer van de telefonist van NS Fiets.

Ik heb ook een formulier ingevuld over de problemen, maar ze hebben niet gereageerd, kortom dit is goed waardeloos.
Ik heb contact gehad met NS-fiets en ze willen graag verder helpen. Omdat dit elke keer bij jou gebeurt en we hier verder geen signalen over hebben ontvangen van andere klanten, willen ze graag ook even je gegevens erbij pakken. Ik heb je daarover een priv├ębericht gestuurd.

Verder gaven ze aan dat je, mocht dit nog een keer gebeuren, het beste via de SOS-knop contact kan opnemen. Je krijgt dan direct iemand te spreken. Normaliter blijft deze persoon uiteraard gewoon aan de lijn. Over de bereikbaarheid van NS-fiets: er is momenteel geen achterstand dus je zou inmiddels reactie moeten hebben ontvangen op je klacht via het formulier.
Bob heeft laten weten inmiddels contact te hebben gehad met NS-fiets. Zij hebben een nieuwe kaart opgestuurd voor het stallen van de fiets.
De laatste tijd is het weer volop raak, meerdere "klanten" staan te wachten op het moment dat ze er weer in of uit kunnen. Beide poortjes blijven in een stand staan, en je kan niet "inchecken".

Vanmorgen miste ik mijn trein hierdoor, en nog steeds ben ik niet goed uitgecheckt omdat ik uiteindelijk maar door het fietspoortje ben gekropen.

De software werkt niet goed, en het duurt veel te lang voordat de ambtenaar achter de alarmzuil de boel reset. Dat doet hij/zij ook nog eens per persoon...
Sinds 1 oktober vervalt de toegangspas en abonnementsvorm van de bewaakte fietsstalling in Hoofddorp.
Een brief ontvangen en een nieuw abonnement via de ov chipkaart genomen per 1 oktober.
Maar... toen ik afgelopen vrijdag mijn fiets wilde ophalen had NSfiets de oude abonnementen al uitgeschakeld! Om het nog erger te maken deden ze moeilijk over het openen van de poortjes. Er onstonden rijen met wachtende mensen.
Ik heb zaterdag dus geen gebruik kunnen maken van de fietsenstalling.

Vooral de houding van het personeel op afstand heeft mij behoorlijk kwaad gemaakt, je wordt gewoon niet serieus genomen.
Hallo Bob, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Erg vervelend dat je hierdoor geen gebruik hebt kunnen maken de stalling. Wat bedoel je precies met personeel op afstand? Doel je dan op de medewerkers van de stalling of mijn collega's van de Klantenservice?
Hallo Bob,Wat bedoel je precies met personeel op afstand? Doel je dan op de medewerkers van de stalling of mijn collega's van de Klantenservice?

Ik heb dit nu ook via twitter gemeld, ze zouden er melding van maken al heeft dat nu geen zin meer.

Kunnen jullie zien via debeveiligingscamera water gebeurd in de fietsenstalling of hebben jullie daar geen toegang voor?
Fijn dat je dit daar ook hebt aangegeven, dan komt dit zeker bij de juiste afdeling terecht. Doorgaans kunnen deze beelden alleen door de politie worden opgevraagd.
Vandaag weer opgesloten gezeten in de fietsenstalling van Hoofddorp.
Nu samen met mijn vrouw, zei kon er niet uit ondanks dat haar OV chipkaart geschikt was (en al eerder gebruikt was voor deze bewaakte stalling.
We konden er alleen uit als we de bankkaart gebruikten (we konden met de ov chipkaart erin vanmorgen).
Ik heb een fietstallingabonnement en moest ook betalen.
Na overleg met de praatpaal meneer kon ik eruit, maar mijn vrouw heeft uiteindelijk haar bankpas maar gebruikt. Nu is er grote kans dat ze dubbel heeft betaald, of nog erger het systeem "denkt" dat haar fiets er nog staat!
Ik zie het regelmatig fout gaan, het systeem is zeer klantonvriendelijk en moet nou toch echt eens veranderen.
Vervelend om te lezen dat het wederom is misgegaan met het verlaten van de fietsenstalling Bob. Ik wil je in dit geval adviseren om contact op te nemen met onze collega's van de NS-fiets afdeling. Zij kunnen je ook helpen om deze mogelijke dubbele betaling te corrigeren. Je kunt contact op nemen met deze afdeling via 030-7515155 (optie 2-3), Twitter of Facebook.
Nou een hoop rompslomp werd alles duidelijk.
Systeem was duidelijk (weer) van slag, er zou die dag niemand gebruik hebben gemaakt van de bewaakte stalling... Nader ondezoek zou volgen.
Zondag werken alles weer, maar dit is allemaal wel heel erg vervelend.
En weer hetzelfde euvel, maar nog erger, niemand reageert op de praatpaal.
Ik heb uiteindelijk het losgeld maar betaald, 2 andere van jullie klanten zitten nog steeds opgesloten....

Reageer