Fietstassen en schoonmakers

• 26 januari 2015
  • 10 reacties
  • 430 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Goedendag,

Vandaag viel mij iets opmerkelijks op bij mijn dagelijkse station. Twee schoonmakers, in een oranje hesje en met een lichtblauwe vuilniszak, waren bezig bij de fietsenrekken. Toen ik er langs liep zag ik dat daarbij ook de fietstassen werden opengemaakt door de schoonmakers. Is dat een normale wijze van werken? Het was om 11:40 aan de AH zijde van het station.

gr,

Janjan

10 reacties

Alle schoonmakers die voor NS werken via Hago of CSU hebben een geel vest aan, vraag mij af of dit schoonmakers van ons zijn geweest of mensen die zich als schoonmaker voordoen of dat ze van de gemeente zelf zijn geweest. De station- en treinschoonmakers hebben op hun gele vest hun bedrijfslogo staan en ook het NS logo.
Op welk station heeft dit plaatsgevonden?
Alle schoonmakers die voor NS werken via Hago of CSU hebben een geel vest aan, vraag mij af of dit schoonmakers van ons zijn geweest of mensen die zich als schoonmaker voordoen of dat ze van de gemeente zelf zijn geweest. De station- en treinschoonmakers hebben op hun gele vest hun bedrijfslogo staan en ook het NS logo.
Op welk station heeft dit plaatsgevonden?

Hoorn. Volgens mij stond er, in het zwart, iets met actief op de hesjes. En de NS lijkt mij toch de aangewezen partij om dit te onderhouden.
Lijkt mij ook, maar soms lees ik hier dat het toch anders geregeld is dan we denken. Hoe dan ook lijkt het me niet normaal om de fietstassen te openen. Ik hoop dat iemand hier meer over kan vertellen, ik ben er helaas niet zo in thuis.
En de NS lijkt mij toch de aangewezen partij om dit te onderhouden.

Onbewaakte fietsenstallingen zijn doorgaans niet van NS, maar van de gemeente.
Het lijkt mij inderdaad ook niet de bedoeling dat fietstassen worden geopend bij het schoonmaken van de fietsenstalling, goed dat je dit daarom met ons deelt janjan. Soms zijn de schoonmakers in dienst van NS (zoals Loes aangeeft), maar soms ook in dienst van de gemeente of een andere instantie.
Op welk station merk je dit?

Loes heeft dat ook al gevraagd en het antwoord daarop kun je lezen je in post #2.
Stephan NS heeft zijn overbodige vraag inmiddels stilzwijgend laten verdwijnen, zie ik.
Stephan NS heeft zijn overbodige vraag inmiddels stilzwijgend laten verdwijnen, zie ik.

Ach zolang de spullen uit de fietstassen maar niet stilzwijgend verdwijnen, dan vind ik het best. Maar onders wiens verantwoordelijk valt de fietsenstalling in Hoorn?
Op dit NS Station zijn onbewaakte fietsplaatsen aanwezig. Deze stallingen worden ontwikkeld door de gemeente Hoorn, naar alle waarschijnlijkheid in samenwerking met ProRail. Voor vragen of opmerkingen over de onbewaakte fietsenstalling kun je contact opnemen met jouw gemeente of met de afdeling Publiekscontacten van ProRail via de website van ProRail of tijdens kantooruren (maandag t/m vrijdag van 08.00-18.30 uur) telefonisch via het gratis telefoonnummer 0800-7767245.
Op dit NS Station zijn onbewaakte fietsplaatsen aanwezig. Deze stallingen worden ontwikkeld door de gemeente Hoorn, naar alle waarschijnlijkheid in samenwerking met ProRail. Voor vragen of opmerkingen over de onbewaakte fietsenstalling kun je contact opnemen met jouw gemeente of met de afdeling Publiekscontacten van ProRail via de website van ProRail of tijdens kantooruren (maandag t/m vrijdag van 08.00-18.30 uur) telefonisch via het gratis telefoonnummer 0800-7767245.

Het is mij duidelijk dat de NS hierop niet hoeft toe te zien.

Reageer