Fitnescentrum op stations?

• 3 februari 2018
  • 24 reacties
  • 433 Bekeken

Beste Forum Leden,

Ik zit mij af te vragen als suggestie om op een aantal stations fitnesscentrum te kunnen vestigen? En misschien is het idd ook goed om de mensen te gaan stimuleren om te gaan sporten. Ik zag dat de NS ook weleens de hoofdsponsor is van de Olympische Spelen. Alles was bijvoorbeeld toen al versierd met oranje tinten e.d. Maar ik denk ook dat de NS misschien op een aantal grote stations best wel meer mensen kunnen laten bewegen. Naast het NS Boekenweek geschenk kan de NS bijvoorbeeld een Sportweek gaan organiseren. Ik denk stations zoals Amsterdam CS, Amsterdam Bijlmer ArenA, Rotterdam CS, Utrecht CS en Den Haag CS dat de NS voor in beginfase ook is het al op proef de nieuwe fitnesscentrum kunnen laten vestigen. Misschien als er meer belangstelling voor is dat de NS ook op meerdere stations een nieuw fitness centrum kan laten komen? Misschien als reizigers een NS abonnement hebben dat ze dan korting kunnen krijgen op een dagkaart of op een abonnement voor fitness?

24 reacties

Badge +3
Stoppen met roken en meer exercise/bewegen ja!

En vooral niet gaan snoepen dan want dan ben je nog slechter af want krijg je diabetes of obesitas.

Waar heb ik dat eerder gehoord?

Oh ja. The place for everything in Oprah's world. Get health, beauty, recipes, money, decorating and relationship advice to live your best life on Oprah.com

Het zal wel.. ik beweeg al meer dan genoeg en ja, soms een Döner dingetje... Geen Oprah of wie dan ook voor nodig eigenlijk.

Maar goed, best leuk als er een keuze is voor (haastige) reizigers, even 5 minuten sporten of snacken!?

Hou wel rekening met de gedachte dat "als ik op een station ben.. wil ik er zo snel mogelijk weer weg!" en even gaan sporten helpt dan niet echt denk ik zomaar.

Tenzij het Iris Hond is op Groningen in de kou! linkje!
Reputatie 2

Aanschouw onze mooie fitness trap. (met daarachter de fietsenstalling waar ik werk)

Ns heeft zelfs een aparte tak voor beweging te stimuleren
Ze hebben een leuke instagram account:
https://www.instagram.com/reisjefit/
Reputatie 7
Badge +3
NS moet zich concentreren op het rijden van treinen. Het op tijd rijden hiervan is al een sport op zich.

Reizigers krijgen op stations al behoorlijk wat beweging, trappen lopen van en naar de perrons, sprinten door de stationshal om je aansluiting te halen.
Reputatie 6
Ik vermoed dat de winkelunits véél te duur zijn om daar een fitnessclub rendabel te kunnen exploiteren.

En dat niet alleen: een fitnesscentrum op het station - omringd door gelegenheden waar frites, hamburgers, gevulde koeken en werkelijk overal sigaretten worden verkocht en omringd door rookzones - past niet echt bij het imago van NS.
https://tobaccofreelife.org/6-ways-prevent-weight-gain-quit-smoking/
Reputatie 7
Op Bergen op zoom bijvoorbeeld zit een fitnesscentrum, het bestaat dus wel.
Reputatie 2
Op Bergen op zoom bijvoorbeeld zit een fitnesscentrum, het bestaat dus wel.

Die is dan wel alleen voor dames maar het is inderdaad wel een fitnessclub ?
Reputatie 7
Badge +3
Vierkante meters op een station of in de binnenstad zijn duur. En omdat een fitnesscentrum in verhouding tot omzet/winst veel vierkante meters nodig heeft kan dat dus beter op een wat goedkopere lokatie gaan zitten.
Misschien Breda? https://forum.ns.nl/op-het-station-17/bezettingsgraad-42727
Reputatie 7
Breda is er plek genoeg. Hoorde wel dat er een kapper komt 🙂
Mooi idee inderdaad! NS is zeker pro bewegen 🙂
Maar er dan gelijk een tabak- en rookvrij station van. ?
Reputatie 6
Mooi idee inderdaad! NS is zeker pro bewegen :)

Als NS écht zo begaan is met de gezondheid van de 'beste reizigers' dan lijkt het mij zaak om allerlei stress en ergernis veroorzakende toestanden nu eens echt aan te pakken, zoals te krap geplande overstappen, te vroeg vertrekkende treinen, controle apparatuur die ingecheckte OV-Chipkaarten niet kunnen lezen, eindeloos wachten op GTBV, het ontwijken van rookdampen op het station, stoppen met infantiele campagnes als 'fluiten = niet meer instappen, gebrek aan controle in met name de eerste klas op geldige plaatsbewijzen en het gebruik van de stiltecoupé, het structureel inzetten van de te korte treinen, stations overslaan en treinen opheffen om vertraging in te lopen...
Mooi idee inderdaad! NS is zeker pro bewegen :). Fijn. Nu is maar de vraag waar het kan. Ook Breda is genoemd. Ik vraag me af hoe dat in praktijk dit meer beweeg zal brengen?
Reputatie 6
Als het fitnesscentrum binnen de poortjes komt te liggen, dan zal het ongetwijfeld voor een hoop beweging zorgen. Na het inchecken mag men formeel maar 35 minuten op het station verblijven.
60 minuten zonder extra kosten Bertus.:) Echter 35 minuten sporten zonder sigaret kan lastig zijn. ..
NS is pro bewegen? Cool, laten we een ochtendje de liften blokkeren. Wordt een leuke ochtend voor mensen op de 18e 🆒
Reputatie 6
Nu snap ik waarom zo veel conducteurs zich nestelen in de eerste klas of opsluiten in de vrije cabine... moe.
Reputatie 2
Nu snap ik waarom zo veel conducteurs zich nestelen in de eerste klas of opsluiten in de vrije cabine... moe.

Mwah dat zal wel meevallen. Hc's maken dagelijks erg veel kilometers maar dit weerhouden hun niet om voor 110% door te gaan. Als ik van Utrecht naar Groningen ga heb ik ook geen behoefte aan om 10 keer gecontroleerd te worden.
Reputatie 7
Badge

Aanschouw onze mooie fitness trap. (met daarachter de fietsenstalling waar ik werk)

Ns heeft zelfs een aparte tak voor beweging te stimuleren
Ze hebben een leuke instagram account:
https://www.instagram.com/reisjefit/

Ach wat leuk zeg marco.grootjans. Dus daar werk jij dus he... 😉 Ik moet zeggen dat het er wel heel netjes uit ziet daar hoor. Station Assen is best wel mooi vind ik, het ziet er in ieder geval wel beter uit dan het station wat ik hier heb in mijn eigen woonplaats.
Reputatie 2
Fijne trap. Die hebben we hier in Breda ook een aantal jaren gehad. Zonder conditie was er geen trein te nemen. En nu trouwens nog niet, om van een willekeurige A naar een willekeurige B te komen op ons nieuwe stationneke moet je meters maken ?
Reputatie 7
Badge +3
@marco.grootjans
Wanneer moet het nieuwe station eigenlijk klaar zijn?
Reputatie 6
Onder/naast station Amsterdam Bijlmer/ArenA zit ook een sportschool. Ik heb even gegoogled en het is een vestiging van Fit For Free.
Reputatie 2
@marco.grootjans
Wanneer moet het nieuwe station eigenlijk klaar zijn?

14 mei wordt het station voor het publiek geopend. Daarna de afbraak tijdelijke situatie / busbaan en het afwerken

Reageer