beantwoord

Flirt stopt op Strijp-S, deuren blijven dicht

  • 10 May 2021
  • 3 reacties
  • 111 Bekeken

Vandaag (10-5) had ik de sprinter (Flirt) Tilburg Universiteit - Weert 08:03 09:09. Echter na het tot stilstand komen van de trein op Strijp-S (8:33) werden de deuren niet ontgrendeld. De cirkel bleef gedoofd. De conducteur bleef in de eerste klas zitten en probeerde zelf niet eens naar buiten te gaan. Vervolgens rijdt de trein weer vrolijk verder na 30 seconden. Echter volgt er daarna geen omroep en niks op het bord. Als er nou een verdachte situatie op het perron was hadden ze dit toch kunnen omroepen of op z'n minst iets tegen de reizigers zeggen. Nou moesten we er in Eindhoven C. Uit en de eerste trein terug nemen. Beetje onhandig om dan niks tegen je gedupeerde reizigers te zeggen. Iemand enig idee waarom dit is gebeurd?

 

icon

Beste antwoord door Jeroen 10 May 2021, 09:02

De deuren van de trein worden vrijgegeven door de machinist zodra de trein stilstaat, mogelijk is de knop niet goed genoeg ingedrukt of heeft het systeem niet goed gereageerd op het indrukken van de knop. Helaas gebeurt dit een enkele keer.

Over het algemeen wordt dit meestal wel opgevangen doordat de Hc de machinist oproept dat de deuren niet ontgrendeld zijn maar in dit geval niet. 

Normaal gesproken volgt bij zoiets wel een omroep, een Hc zou dit toch wel opgevallen moeten zijn dat er gestopt is bij een station maar dat hij geen deuren heeft hoeven te sluiten. De machinist is er in dit geval van overtuigd dat hij/zij de deuren ontgrendeld heeft en ziet daarna weer een lamp dat de deuren vergrendeld zijn en verwacht dan dat de Hc ze alweer gesloten heeft.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge

De deuren van de trein worden vrijgegeven door de machinist zodra de trein stilstaat, mogelijk is de knop niet goed genoeg ingedrukt of heeft het systeem niet goed gereageerd op het indrukken van de knop. Helaas gebeurt dit een enkele keer.

Over het algemeen wordt dit meestal wel opgevangen doordat de Hc de machinist oproept dat de deuren niet ontgrendeld zijn maar in dit geval niet. 

Normaal gesproken volgt bij zoiets wel een omroep, een Hc zou dit toch wel opgevallen moeten zijn dat er gestopt is bij een station maar dat hij geen deuren heeft hoeven te sluiten. De machinist is er in dit geval van overtuigd dat hij/zij de deuren ontgrendeld heeft en ziet daarna weer een lamp dat de deuren vergrendeld zijn en verwacht dan dat de Hc ze alweer gesloten heeft.

De deuren van de trein worden vrijgegeven door de machinist zodra de trein stilstaat, mogelijk is de knop niet goed genoeg ingedrukt of heeft het systeem niet goed gereageerd op het indrukken van de knop. Helaas gebeurt dit een enkele keer.

Over het algemeen wordt dit meestal wel opgevangen doordat de Hc de machinist oproept dat de deuren niet ontgrendeld zijn maar in dit geval niet. 

Normaal gesproken volgt bij zoiets wel een omroep, een Hc zou dit toch wel opgevallen moeten zijn dat er gestopt is bij een station maar dat hij geen deuren heeft hoeven te sluiten. De machinist is er in dit geval van overtuigd dat hij/zij de deuren ontgrendeld heeft en ziet daarna weer een lamp dat de deuren vergrendeld zijn en verwacht dan dat de Hc ze alweer gesloten heeft.

Allereerst dank voor je reactie. Toch vind ik het vreemd dat bij alle eerdere stops de hc via mijn deur het vertrek deed maar bij Strijp-S niet eens uit zijn stoel/cabine kwam. Gr. Niels

Hi Niels2001 en welkom bij de NS Community.

Dat klinkt als een bijzondere situatie! Heb je de HC niet aangesproken? Dat zou de kortste klap zijn. Ik durf niet te gokken naar de reden.

Reageer