beantwoord

Fluiten voor het instapsignaal

• 10 juni 2018
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

@NS_online : beste NS, ik probeer op zondagavond 19:46, buiten de spits met NS van Deventer naar Zwolle te reizen. Ik heb begrepen dat als de conducteur fluit, men niet meer in mag stappen. Ik heb twee vragen: 1. Waarom fluit de conductrice als er nog 30 mensen voor de deur op het perron staan? 2. Waarom mag ik met mijn fiets niet mee terwijl zelfs de reizigers aangeven dat er voldoende ruimte is?
icon

Beste antwoord door Nathan NS 11 juni 2018, 11:33

Hallo Jabal, dank je voor je bericht.

Ik vind het niet leuk om te lezen wat je gisteren is gebeurd, ik kan je gelukkig wel antwoord geven op jouw twee vragen. De conducteur mag maximaal 30 seconden voor vertrektijd beginnen met de opstartprocedure om de trein vervolgens op de geplande vertrektijd te laten vertrekken. Hoe laat was je trein gepland om te vertrekken? Betreft je fiets is het aan de conducteur om te bepalen of je fiets mee mag of niet. Dit is in verband met veiligheid en drukte, het oordeel van de conducteur is altijd leidend.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Hallo Jabal, dank je voor je bericht.

Ik vind het niet leuk om te lezen wat je gisteren is gebeurd, ik kan je gelukkig wel antwoord geven op jouw twee vragen. De conducteur mag maximaal 30 seconden voor vertrektijd beginnen met de opstartprocedure om de trein vervolgens op de geplande vertrektijd te laten vertrekken. Hoe laat was je trein gepland om te vertrekken? Betreft je fiets is het aan de conducteur om te bepalen of je fiets mee mag of niet. Dit is in verband met veiligheid en drukte, het oordeel van de conducteur is altijd leidend.
De conducteur mag toch nooit fluiten als er nog 30 mensen in moeten stappen, zelfs al mag de trein vertrekken.

Dan komt de veiligheid in gevaar.

Reageer