Foto station

• 10 augustus 2015
  • 21 reacties
  • 910 Bekeken

Kan iemand mij vertellen welk station op bijgaande foto afgebeeld staat, de foto is van ca. 1880.

Groet,

Ronald

21 reacties

Mooie foto. Ik heb wel een oud adresje. Je zou bij Railcolor kunnen vragen. Ze zaten vroeger in Maarssen of in Swifterbant. Dus wij weten niet of deze adressen nu nog recent zijn. Postbus 1032, 3600 BA Maarssen of Postbus 6 8255 JS Swifterbant.
Lijkt wel Utrecht Maliebaan maar ik heb er geen verstand van
Reputatie 6
Badge +1
Oei het design van dit station (qua dragers en overkapping) is vaak gebruikt voor stations. Zo zou het volgens mij zowel Den Haag HS als Nijmegen kunnen zijn...
Reputatie 1
Badge
Het lijkt mij eerder de Franse bouwstijl. Of mogelijk den Haag SS =Staatsspoor-is allang afgebroken). HS zeker niet.
Google zou ook een soort zoekmachine hebben die foto's kan nazoeken-daar zullen techneuten wel meer van weten.
OF probeer de spoorweg-hobbyistenclub: nvbs.com, maar dan moet je wel lid zijn/worden. of een van de andere spoorwegfora-maar dat zijn meestal jongelui die niks van ouwetjes willen weten.
Reputatie 3
Volgens Stationsweb is deze foto van +/- 1870 van Den Haag SS.

Veel gelijkenissen, maar toch ook een aantal verschillen (bijv. het dak). Dat geldt echter voor meerdere stations uit deze tijd. Het moeilijke is dat er dat er vaak ook zoveel tijd tussen de foto´s zit, dat er in die tijd een anatal dingen aan het station veranderd kunnen zijn.

En misschien zit ik ernaast, maar zie eigenlijk niet zo goed hoe dit Nijmegen of Den Haag HS zou kunnen zijn. Ik zie dan inderdaad veel meer gelijkenissen met bijvoorbeeld Utrecht Maliebaan.
Dank je voor je reactie, zelf denk ik dat het Utrecht Maliebaan is, maar daar kan ik jet water en de brug niet plaatsen of de Maliesingel moet vroeger veel breder geweest zijn.
Reputatie 2