beantwoord

Foutief ingestelde incheckklok in Vught op 6/8 (17.44 ipv 19.44) Benadeling dalreizigers!

• 7 augustus 2020
  • 8 reacties
  • 302 Bekeken

Doordat op station Vught op 6/8 om 19.44 de incheckpaslklok op 17.44 stond i.p.v. 19.44 zijn de dalreizigers benadeeld. Zij krijgen hierdoor het volle tarief berekend!Neemt NS zelf actie om de checkin registratie te corrigeren naar de juiste tijd?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 8 augustus 2020, 12:52

Goedemiddag Drik en welkom bij de NS Community!

Het klopt wat Pingpong heeft aangegeven, dit zal niet automatisch worden gecorrigeerd. Indien jij hierdoor benadeeld bent met een hogere prijs dan wat het zou moeten zijn, kun je contact op nemen met onze Klantenservice. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Bekijk origineel

8 reacties

Dit zou echt niet moeten kunnen. Er is natuurlijk ook dan een deel reizigers die ipv in de spits nu in de daluren heeft gereisd maar dat is dan jammer voor de NS.

Ik ben bang dat NS alleen de klagende reizigers gaat helpen en niet alles gaat corrigeren. Ik ben benieuwd naar de reactie van de moderator op dit geval.

Reputatie 7
Badge +3

Dit gebeurt met enige regelmaat ergens in het land.

Irritant dat NS zijn IT niet op orde heeft. 

Goedemiddag Drik en welkom bij de NS Community!

Het klopt wat Pingpong heeft aangegeven, dit zal niet automatisch worden gecorrigeerd. Indien jij hierdoor benadeeld bent met een hogere prijs dan wat het zou moeten zijn, kun je contact op nemen met onze Klantenservice. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Even los van het feit of TS het bij het juiste eind heeft. (ik neem aan van wel want waarom zou hij anders een dergelijk topic starten). Ik vind het echt schandalig dat NS hier weer geen pro actieve maatregelen neemt om deze fout recht te zetten. Het komt feitelijk neer op diefstal van degene die gewoon vrij mogen reizen. Indien dit gisteravond is gebeurd geldt dat dus ook voor alle weekend vrij reizigers.

Moet je nou echt bij elke reis gaan kijken of NS niet ergens een fout heeft gemaakt???   

Reputatie 7
Badge +1

Indien dit gisteravond is gebeurd geldt dat dus ook voor alle weekend vrij reizigers.

Doordat op station Vught op 6/8...

6 augustus was eergisteren en dus donderdag. Het weekendtarief heeft hier dus niets mee te maken. 

Indien dit gisteravond is gebeurd geldt dat dus ook voor alle weekend vrij reizigers.

Doordat op station Vught op 6/8...

6 augustus was eergisteren en dus donderdag. Het weekendtarief heeft hier dus niets mee te maken. 

Had ik overheen gelezen sorry. Maar dan nog NS maakt zich hier wel weer heel erg gemakkelijk van af. 

Heb vanmorgen contact opgenomen met de klantenservice. Op basis van de aankomsttijd ging  de medewerker kijken naar it-verstoringen op donderdag. Die waren er; dus nu volgt restitutie over 2 a 3 weken. Mijn partner, die ook een onjuiste inchecktijd had moest zelf aan de telefoon komen  om het voor haar te regelen. 

In geval van automatische saldo aanvulling valt een fout tarief niet gemakkelijk op. En zou ik een proactieve correctie door de NS wel op zijn plaatsvinden. 

Ik vermoed dat meerdere dalreizigers zijn gedupeerd die hierop geattendeerd kunnen worden. Misschien draagt deze community bij in het tariefbewustzijn.

Reputatie 7
Badge +3

Heb vanmorgen contact opgenomen met de klantenservice. Op basis van de aankomsttijd ging  de medewerker kijken naar it-verstoringen op donderdag. Die waren er; dus nu volgt restitutie over 2 a 3 weken. Mijn partner, die ook een onjuiste inchecktijd had moest zelf aan de telefoon komen  om het voor haar te regelen. 

In geval van automatische saldo aanvulling valt een fout tarief niet gemakkelijk op. En zou ik een proactieve correctie door de NS wel op zijn plaatsvinden. 

Ik vermoed dat meerdere dalreizigers zijn gedupeerd die hierop geattendeerd kunnen worden. Misschien draagt deze community bij in het tariefbewustzijn.

Ja, maar z'n proactieve actie zullen reizigers die nu ten onrechte tegen daltarief hebben gereisd en dus moeten bijbetalen weer niet leuk vinden. 

Reageer