Ga het eens goed regelen met NS bussen | NS Community

Ga het eens goed regelen met NS bussen


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben hier weer wat vaker, omdat er steeds werkzaamheden zijn tussen Schothorst (Zwolle) en Utrecht.

Waarom is het zo moeilijk om NS bussen te regelen, die ook gewoon rijden. Ze beloven steeds iedere 10 minuten beide kanten op, maar dat ging gisterenavond alweer gigantisch mis.

Ik ben maar weer met de normale bus gegaan en dat was ook al lastig met die busstaking gisteren.

Stop met dingen beloven, omdat het zo goed als altijd niet goed werkt.

Het kost me al heel veel extra tijd en dan ook nog die bende met die bussen.

Nu ligt Amersfoort - Zwolle eruit en dat kleine stukje Schothorst - Amersfoort schiet al niet op.

Ik ben weer benieuwd straks of ik mijn trein naar Utrecht van 10:10 in Amersfoort ga halen. Of moet ik weer een half uur van tevoren de bus nemen. Zo worden het alweer lange werkdagen.

Ik ben benieuwd hoe dat in de zomer weer gaat. Dan ligt het spoor er soms de hele week uit.

Als het vandaag goed gaat, zal ik dat ook zeggen

 


10 reacties

Ik weet niet of ze er wat aan kunnen doen, maar ik kan jouw situatie natuurlijk wel doorspelen. Erg vervelend natuurlijk.

Geen bus 19:10. Niet om 19:20, maar jawel 19:30. Kan ik toch nog de Formule 1 zien.

Het wordt echt tijd voor actie bij de NS. Dit kan gewoon niet. 

Rijden zeker een zondagdienst hahahaha.

Wat een aanfluiting

Nu dus geen enkele fatsoenlijk aansluiting naar Schothorst. 18:00 klaar met werken. Normaal 19:05 thuis. Nu als ik geluk heb19:30/45.

De NS lijk wel op ViaPlay. Wij doen niks verkeerd. Het gaat allemaal goed en soms moet je ff geduld hebben.

Wanneer zijn de volgende werkzaamheden tussen Utrecht en Schothorst???

Ook tussen Utrecht en Amersfoort veel minder treinen. Helpt ook niet echt. Laat dan de Schothorst van .07 rijden tot Amersfoort.

3 treinen per uur minder naar Amersfoort en maar 1 IC naar Amersfoort. Erg slecht nu

Reputatie 6

Ik krijg het vermoeden dat er wel bussen en chauffeurs zijn maar dat de NS zo weinig wil betalen dat er geen bedrijf meer intrapt. Stedentrips leveren vaak maar tussen de 4 en 5 cent per stoel per kilometer op. Dat is kennelijk voldoende voor onderhoud, brandstof en de chauffeur. Zo een stedentrip naar bijvoorbeeld Parijs kost incl. overnachting + ontbijt € 90. Voor dat geld heb je heel misschien net een kaartje voor de trein, maar meestal niet eens een enkele reis. Ik vraag me echt af of de NS de busondernemers net zo veel betaalt als ze de treinreizigers per kilometer laten betalen. 

Reputatie 7
Badge +3

Tijd voor NS om en ProRail om na te denken over alternatieven voor treinvervangende busvervoer als dat niet geregeld kan worden.

Het zou al kunnen helpen wanneer je gratis je fiets mag meenemen in een weekend dat er werkzaamheden zijn. Je eigen fiets is dan het alternatief voor bussen. Als ProRail dan zorgt voor niet al te lange trajecten die eruit liggen, kunnen mensen zelf een stukje fietsen en daarna met de trein verder. NS zou dan in de treinen zitplaatsen moeten verwijderen om ruimte te bieden aan de fietsen.

Voor mensen die niet kunnen fietsen zal dan iets anders geregeld moeten worden, zoals taxibusjes. 

Mensen zullen dan opmerken dat dit ten koste gaat van de zitplaatscapaciteit. Helaas is dat zo. Maar soms vragen problemen om onorthodoxe oplossingen. En de vooruitzichten voor het treinvervangend busvervoer zijn zeer somber gezien de personeelstekorten.

Niet echt lekker weer om te fietsen en die fietsenstalling is zonde van mijn goede fiets. 

Het regent niet echt zachtjes en we dwalen af van het onderwerp.

Dan zou ik dus  bijna ieder weekend moeten gaan fietsen door al die werkzaamheden en een abonnement voor niks hahaha

Fiets niet de oplossing en terug naar het onderwerp.

Na 1 uur en 25 min ben ik bijna op mijn werk.

Ga dan dat kleine stukje lekker met de fiets naar Amersfoort, is nog gezond ook.

Dat blijkt wel weer. Weer geen bus. Lijkt weer op gisterenavond. Overal zijn mensen tekort. Niet alleen bij de NS en de bussen. Daarom werk ik nu ook 6 dagen in de week

Reputatie 7
Badge +1

Nog maar weer eens: heb jij dat magsiche blik waaruit je busSJOFeurs kan trekken? Daar is een sreuwend tekort aan-and zoals je vast wel weet zijn die dus echt nodig om een bus te besturen. Was pas nog heel item op radio-en toekomst ziet er niet best uit: overgrote deel van die nu werken hangen tegen pensioen aan en vervanging is er amper.

Wat daarnaast wel stukken beter kan is de voorlichting over hoe+wat-maar dat blijkt behoorlijk per regio te verschillen.

Reageer