beantwoord

Gebeurt het nog dat treinen station overslaan?

• 26 maart 2021
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

Ik zit op trein station Schiedam om 8uur in het ochtend en verwacht een trein om 8.01 richting Den Haag Centraal. 26 Maart 2021.

Op mijn app staat dat er trein aankomt, op het scherm staat dat er trein aankomt.

Er rijdt een trein voorbij. Het scherm verandert en het rit verdwijnt op het scherm en op mijn app.

Ik heb dit persoonlijk nooit meegemaakt. Maar weet dat dit eerder gebeurde.

icon

Beste antwoord door Jan Haverkamp 26 maart 2021, 08:26

Dat gebeurt zeker nog, de trein is doorgereden te Schiedam Centrum.

Bekijk origineel

4 reacties

Dat gebeurt zeker nog, de trein is doorgereden te Schiedam Centrum.

Reputatie 7
Badge

Zo te zien heeft de machinist nog wel geprobeerd te stoppen maar lukte dat niet meer.

De trein had daar wel moeten stoppen in ieder geval.

Reputatie 6
Badge

Dus ja, dit gebeurt vrij geregeld en gemiddeld elke dag wel eens-maar uiteraard niet altijd zelfde tijd/plaats. Vooral als machinisten heel plotseling-om wat voor reden dan ook van dienst moesten wisselen. Enkel bij geheel elektronisch gestuurde metroś (waar in feite de bestuurder niks anders doet als de startknop indrukken na sluiten deuren) komt dit niet meer voor.

Daarnaast op dit nogal druk bezette traject met daarbij 2x/hr de sterk vertragingsgevoelige ICD den Haag-Eindhoven kan het soms ook wel gebeuren als last-minute beslissing van de verkeersleiding om de zo weer andere treinen niet al te zeer te vertragen.

Badge

@bahnrider  gelukkig heeft de trein richting Den Haag geen last van de trein vanaf Den Haag naar Eindhoven, die rijdt op een ander spoor.

Reageer