Skip to main content
beantwoord

Gebrek aan fietsrails/ fiets goot in trappen in station Ede-Wageningen

  • 31 May 2024
  • 5 reacties
  • 129 Bekeken

Deze week zag ik een oudere vrouw die ernstige problemen had met het dragen van haar fiets de trap op naar het perron in station Ede-Wageningen. De lift was buiten dienst en in dit gloednieuwe station zijn er geen rails/goot naast de trappen om het dragen van de fiets te vergemakkelijken.

Waarom zijn de trappen op deze manier ontworpen?

5 reacties

Goedenavond AnaP, Welkom op de NS Community!

Wat ontzettend vervelend voor de desbetreffende vrouw. Waarschijnlijk hadden meerdere reizigers hier last van. Mijn excuses voor het ongemak. Helaas weet ik niet de reden achter de ontwerpen van het station. Wellicht dat de gemeente meer over de ontwerpen van het station.

Badge +3

In Eindhoven was dat na de grote verbouwing zo (geen fietsgoten bij de trappen in de nieuwe tunnel, in de oude tunnel wel). Volgens mij zijn die er nu wel.

De ‘uitleg’ toen was dat fietsgoten op zich niet nodig waren omdat je met een fiets ook van de lift of roltrap* gebruik kan maken (kans is klein dat beide niet werken), en anders uitwijken naar de oude tunnel.

Als Ede-Wageningen geen roltrappen heeft is een goot wel wenselijk natuurlijk.

* Instructie met een fiets een roltrap op/af https://indebuurt.nl/zoetermeer/nieuws/opmerkelijk/typisch-zoetermeer-zo-ga-je-met-fiets-de-roltrap-van-de-mandelabrug-op-en-af~85136/

...... Wellicht dat de gemeente meer over de ontwerpen van het station.......

Volgens de richtlijnen voor stations moet elke trap een fietsgoot hebben. Op veel stations is dat echter niet het geval. 

 

Gemeente Ede

Pepijn Boekhorst

pepijn.boekhorst@ede.nl

06-40818254

--------------------

ProRail

Mirjam de Witte

Mirjam.deWitte@prorail.nl

06-34622922

Is het gebruik van de roltrap niet verboden met de fiets op de meeste stations? Als de lift niet werkt, heb je officieel een serieus probleem. Je moet maar net een medewerker tegenkomen die zegt 'had u maar de reisassistentie moeten bellen, u krijgt gewoon een boete'

..... 'had u maar de reisassistentie moeten bellen,......

Voor het dragen van een gewone fiets is natuurlijk geen reisassistentie aan te vragen.......

Reageer