Gebrekkige communicatie Heemstede-Aerdenhout ut

• 20 mei 2019
  • 5 reacties
  • 190 Bekeken

Reputatie 5
Vandaag stond ik om 19.05 te wachten op Heemstede-Aerdenhout op de trein van 19.12 naar Den Haag Centraal. Rond 19.10 werd omgeroepen dat de trein tien minuten vertraging zou hebben. Rond 19.16 dat de trein binnen enkele minuten zou komen. Daarna niets meer en verdween de trein zelfs van de borden. Rond 19.23 werd gelukkig wel omgeroepen dat de trein naar Vlissingen een vertraging had van 10 minuten. Over de IC van 19.12 werd niets meer gezegd. Uiteindelijk zelf de stoptrein van 19.29 genomen naar Den Haag CS. Het valt me vaker op dat er op een gegeven moment niets meer wordt omgeroepen op Heemstede-Aerdenhout. De app gaf voor de trein van 19.12 aan dat er 29 minuten vertraging zou zijn. Ik gok dat de trein is uitgevallen.

5 reacties

Goedenavond Lies87. Ik heb de trein er even bij gezocht en voor zover ik kan inzien lijkt het erop dat hij Heemstede-Aerdenhout uiteindelijk heeft overgeslagen, nadat hij daar met meer dan een half uur vertraging zou aankomen. De trein is nog wel doorgereden tot aan Leiden maar daarna niet verder.Wat er precies is gebeurd waardoor deze trein zoveel vertraging heeft opgelopen durf ik niet te zeggen.

Los van wat er precies is gebeurd begrijp ik dat de informatie op het station ten wensen overliet. Hier heb ik ook geen verklaring voor, maar ik zal het signaal wel doorzetten.
Reputatie 7
Badge +3
Heeft misschien hiermee te maken https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/27609-20-mei-2019-gestrande-trein-amsterdam-haarlem

https://treinposities.nl/ritinfo/20190520/2175 geeft aan dat die van 19.12 eerst nog zo'n 10 minuten op Amsterdam CS stil heeft gestaan, vervolgens nog eens 22 minuten op Sloterdijk, tot 19.27. Heeft daarna wel gereden tot Leiden waar die rond 20.00 uur was (met +35) en daarna vervallen.

Die Vlissingen van 19.23 had ook niet veel geluk, op https://treinposities.nl/ritinfo/20190520/2264 mist de data tussen Amsterdam CS en Rotterdam CS maar deze kwam wel met bijna een half uur vertraging aan in Rotterdam.

Een (correct) omroepje had leuk geweest, want om 19.16 stond de trein nog leuk op Sloterdijk, dan komt die niet binnen enkele minuten op Heemstede-Aerdenhout.
Reputatie 5
@Momo inderdaad. Om 19.16 stond in de app ook nog +10 dus ik had nog hoop dat hij alsnog om 19.22 zou verschijnen. Hij leek ook onderweg te zijn op de app maar naar ik nu begrijp bleef deze stilstaan. Lang leve treinposities. Het was inderdaad fijn geweest als dit was gedeeld via de omroep.
Reputatie 7
Badge +3
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het voor NS ook niet duidelijk was wanneer de trein weer zou kunnen gaan rijden. Maar dan nog zou een omroep dat er een verstoring is vanwege een defecte trein mogelijk moeten, misschien dan zonder prognose, maar alleen "Zodra we meer weten informeren we u verder." Dan weet je in ieder geval dat er iets aan de hand is.

Je bent in ieder geval thuis gekomen met de sprinter, en misschien nog niet eens genoeg vertraging voor een GTBV.
Reputatie 5
De sprinter reed gelukkig wel. Volgens mij heb ik 'slechts' 26 minuten vertraging gehad. Als de trein zelf defect is of hinder onder vindt van een andere defecte trein dan weet je beetje de prognose inderdaad. Het is eigenlijk regelmatig bij verstoringen dat er weinig wordt omgeroepen.

Reageer