beantwoord

Gebruik bewaakte fietsenstalling Amsterdam Sloterdijk

Ik wil graag weten of ik met mijn scooter terecht kan in de bewaakte fietsenstalling van station Amsterdam Sloterdijk.
icon

Beste antwoord door egeerling 14 mei 2019, 13:00

Ik ben zoëven even langsgelopen in de lunchpauze.

Het is helaas niet mogelijk om scooters te stallen in de fietsenstalling van Sloterdijk. Station heeft naar verhouding een zeer kleine fietsenstalling en scooters kunnen helaas niet geplaatst worden aldus de service medewerker.
Bekijk origineel

9 reacties

Zoals de naam al aangeeft is dit een (automatische) fietsenstalling. Hierin kunnen geen scooters geplaatst worden.
Heb een half uurtje geleden met de NS klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat ook scooters gestald mogen worden. Dus nu weet ik nog steeds niets.
Badge +3

Sloterdijk valt onder Bewaakte stallingen met servicemedewerker, eerste 24 uur gratis. Na 24 uur € 1,25 per dag.

Openingstijden:
maandag 05:05 u. - 01:40 u.
dinsdag 05:05 u. - 01:35 u.
woensdag 05:05 u. - 01:40 u.
donderdag 05:05 u. - 01:40 u.
vrijdag05:05 u. - 02:15 u.
zaterdag05:00 u. - 02:15 u.
zondag05:25 u. - 01:40 u.

Vraag het even daar zou ik zeggen... Soms mogen in ondergrondse stallingen geen rijwielen met verbrandingsmotor, maar een elektrische wel.
Dat lijkt me inderdaad maar beter.
Badge +3
Er wordt wel gewerkt aan verbetering van de info over fietsenstallingen, want er zijn nogal wat varianten (en dus vragen) over stallingsmogelijkheden, kosten, openingstijden, OV-fietsverhuur (zelfservice of kluisjes) e.d.
Badge +3
Volgens de pagina https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling/wat-kost-het-stallen.html heeft Amsterdam Sloterdijk, zoals @Robert B aangeeft, een bewaakte stalling met een servicemedewerker. Daar zou je dus een scooter of brommer moeten kunnen stallen.

Het beste is dus om het na te vragen bij de servicemedewerker in de stalling. Een manco in de informatievoorziening is dat NS nergens (meer) telefoonnummers van de bewaakte stallingen met servicemedewerkers publiceert. Het zou voor dit soort zeer specifieke en lokale vragen erg prettig zijn wanneer je gewoon even zou kunnen bellen met de stalling zelf. Of dat iedere bewaakte fietsenstalling een eigen e-mailadres zou hebben zodat je makkelijker een vraag kunt stellen.
Reputatie 4
Ik ben zoëven even langsgelopen in de lunchpauze.

Het is helaas niet mogelijk om scooters te stallen in de fietsenstalling van Sloterdijk. Station heeft naar verhouding een zeer kleine fietsenstalling en scooters kunnen helaas niet geplaatst worden aldus de service medewerker.
Badge +3
Sloterdijk gaat op de schop. Er komt een hele nieuwe woonwijk in de buurt van het station. De entree gaat vernieuwd worden. Met veel woningen in de omgeving zal er ook een veel grotere fietsenstalling moeten komen.
Badge +3
Hier een leuke, zojuist via Twitter (off-topic, gaat over Zuid):

@NS_online ik heb een klacht over de fietsenstalling aan de Stravinskylaan in Amsterdam Zuid. Als er een trein leegloopt en circa 300 man/vrouw tegelijk hun fiets komt ophalen sta je zonder overdrijven 8 minuten te wachten tot 1 man (die 2 handscanners tegelijk bedient: de held!)....

Iedereen [uiteindelijk heeft] uitgecheckt... Kunnen er niet meer medewerkers worden ingezet om de wachttijd naar aanvaardbaar niveau te brengen (< 20 seconden?) ik hoor het graag!

Reageer