beantwoord

Gebruik NS telefoonhoesje met trajectkaart

• 6 mei 2015
  • 2 reacties
  • 777 Bekeken

Ik heb een telefoonhoesje ontvangen van de NS. Gemakkelijk voor het losse pasje (Business kaart) wat ik in mijn zak heb en al een keer ben verloren. Helaas icm mijn Iphone accepteert de NSpaal het pasje niet als dit in het telefoonhoesje zit. Hoe kan dit? Is er al meer melding van gemaakt? Hoe kan ik dit probleem oplossen?
icon

Beste antwoord door Jan NS 6 mei 2015, 18:25

rbroos, de de ov-chipkaartlezers lezen soms ook andere chips dan die in de ov-chipkaart. Aangezien je iPhone ook chips bevat vermoed ik dat het daar misgaat. We raden altijd aan de ov-chipkaart uit het hoesje te halen voordat je gaat inchecken, dan weet je zeker dat het goed gaat. Het lukt namelijk vaak ook niet om in te checken als de ov-chipkaart in een portemonnee zit met meerdere pasjes. Het hoesje is bedoeld om je ov-chipkaart te bewaren en altijd bij de hand te hebben.
Bekijk origineel

2 reacties

rbroos, de de ov-chipkaartlezers lezen soms ook andere chips dan die in de ov-chipkaart. Aangezien je iPhone ook chips bevat vermoed ik dat het daar misgaat. We raden altijd aan de ov-chipkaart uit het hoesje te halen voordat je gaat inchecken, dan weet je zeker dat het goed gaat. Het lukt namelijk vaak ook niet om in te checken als de ov-chipkaart in een portemonnee zit met meerdere pasjes. Het hoesje is bedoeld om je ov-chipkaart te bewaren en altijd bij de hand te hebben.

Dank voor je reactie. Conclusie: leuk gebaar, goed idee, slecht (of niet) getest met Iphone, functioneel dus van geen waarde, jammer van de investering...

Reageer