Gebruik papieren e-ticket

• 25 april 2019
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Gisteren gebruik gemaakt van de ah actie met e-tickets. Het in- en uitchecken was een groot probleem. De lezers reageren niet. Mijn reisgenoot heeft geen NS app, daarom de papieren versie gebruikt. Dat lukte dus niet. Uiteindelijk heb ik de tickets in mijn app geladen. Dat werkte wel.
Dit is dus een probleem voor NS-klanten zonder app. Tijd voor verbetering!
Ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Met e-tickets kan niet in en uitgecheckt worden, er zit geen chip in. De code is om poortjes te kunnen openen.
Dat is ook wat ik bedoelde. De poortjes gingen niet open. Sorry voor de verwarring.
Ik weet niet hoe goed de kwaliteit van de print was, maar ik moet ook geregeld reizigers helpen door de code goed op het glas te drukken, meestal werkt het dan wel. Er zijn soms poortjes bij, die inderdaad wat aandacht nodig hebben.
Badge +3
Belangrijk is om te vermelden dat alleen de poortjes met een glazen scanplaat kunnen worden geopend met e-tickets. Op stations waar internationale treinen stoppen zijn dat alle poortjes. Bij andere stations is er per rij poortjes in ieder geval één poortje met een glazen plaat. Het brede poortje is ook altijd voorzien van een glazen plaat.

Reageer