beantwoord

Gecombineerd betalen met pin en munten

• 8 maart 2017
  • 6 reacties
  • 186 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hi,
morgen moet ik vroeg ergens naar toe reizen en ik wil de €4 munten gebruiken die ik in mijn portemonnee heb liggen en €1 bij pinnen. Kan dat in automaten die muntgeld accepteren?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 8 maart 2017, 21:37

Hallo Ehsan en welkom op het NS Serviceforum.

Helaas moet ik aangeven dat dit niet mogelijk is, omdat er een keuze gemaakt moet worden tussen muntgeld of betalen met een betaalpas.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hallo Ehsan en welkom op het NS Serviceforum.

Helaas moet ik aangeven dat dit niet mogelijk is, omdat er een keuze gemaakt moet worden tussen muntgeld of betalen met een betaalpas.
Soms is het mogelijk om eerst een euro bij te pinnen tot een bepaald bedrag en daarna met muntgeld op te waardereren.
Soms is het mogelijk om eerst een euro bij te pinnen tot een bepaald bedrag en daarna met muntgeld op te waardereren.
Ik ga het morgen proberen en dan plaats ik mijn bevindingen hier! 🙂
(Dit is dus nog "onbeantwoord")
Hangt volgens mij een beetje af van het saldo of het met een euro lukt, maar er is een optie opwaarderen tot een bepaald bedrag.
Reputatie 7
Dat wist ik niet Nooduitgang, bedankt voor deze toevoeging!
Reputatie 3
Wat Nooduitgang volgens mij bedoelt is het opbreken in 2 verschillende transacties: eerst de OV-chipkaart opwaarderen tot een bepaald bedrag en vervolgens nogmaals met een andere betaalmethode, maar bij het kopen van één kaartje is het antwoord van Thomas correct.

Neemt niet weg dat het zeker interessant is om het opsplitsen in verschillende betaalmethodes óók toe te staan bij een automaat. Is het technisch niet mogelijk om de betaalmethode automatisch te detecteren, zodat de reiziger geen keuze meer hoeft te maken?

Reageer