Geef a.j.b. elektronische treinformatie in de stationstunnel van Alphen! | NS Community
beantwoord

Geef a.j.b. elektronische treinformatie in de stationstunnel van Alphen!

  • 24 January 2022
  • 12 reacties
  • 383 Bekeken

Reputatie 1

Het is ongelooflijk onhandig dat in de STATIONSTUNNEL van Alphen geen treinformatie wordt weergegeven.

En nee, dan bedoel ik niet van die gele ouderwetse overzichten, die er wel hangen.

Ik bedoel dat wanneer ik aan kom fietsen ik DIREKT kan zien vanaf WELK perron de eerstvolgende trein naar b.v. Leiden vertrekt, en hoe laat.

Dat is nu totaal afwezig.

  • GEEN perronbord met de eerstvolgende trein.
  • GEEN overzichtsbord met een een overzicht van b.v. het komende uur.

Het is al voorgekomen dat ik met vouwfiets en al een trap ben opgerend, om er vervolgens achter te komen dat die trein precies vanaf het ANDERE perron ging vertrekken, en die natuurlijk te missen. Er is zelfs geen bord op het perron dat van BENEDEN af te lezen is.

En nee, we hebben het niet allemaal in ons hoofd, of een applikatie paraat.

Dáárvoor is nou PRECIES informatie ter plaatse.

En nee, een bord BOVEN op het plein aan de ANDERE KANT van het station helpt niet, komend vanaf de zuidkant.

LEEF je a.j.b. in je passagiers.

Volg hun routes eens.

En hun zichtlijnen.

Dus PLAATS a.j.b. elektronische borden en/of:

  • Boven beide ingangen van de tunnel.
  • In de tunnel ter hoogte van de perrontrappen.
icon

Beste antwoord door Denice NS 25 January 2022, 10:11

Bekijk origineel

12 reacties

Kunt u wel nog even aangeven van welk bankrekeningnummer de rekening voor materieel en arbeidskosten mag woren afgeschreven.

 

Beloven dat er digitale borden komen kan ik helaas niet maar ik geef je wens zeker door, Stoombob!

Reputatie 6

@Tamzin in dit soort dingen zitten de kosten van een nieuw station al lang niet meer.

De NS is hier altijd heel strict in geweest en heeft op station Zoetermeer bijvoorbeeld (toen ik daar woonde) ook nooit electronische aanwijzers willen ophangen (niet op de brug en niet op de perrons), ook niet toen er door de Floriade best veel verschillende treinen stopten.

Ik denk dat uiteindelijk de kosten meer zitten in licenties en onderhoud dan de apparaten zelf.

Badge +3

Komend vanaf de Azïelaan (bij de fietsenstalling) zie ik toch echt iets dat op een TB7 lijkt (scherm met de eerstvolgende 7 treinen), of hebben ze die weggehaald (foto is van juli 2017)?

https://goo.gl/maps/qodvAnN65qa23Fhg6

@eriksl   Dan stuurt Tamzin die kosten op dezelfde factuur mee naar TS. :grin:

Reputatie 7
Badge +3

Komend vanaf de Azïelaan (bij de fietsenstalling) zie ik toch echt iets dat op een TB7 lijkt (scherm met de eerstvolgende 7 treinen), of hebben ze die weggehaald (foto is van juli 2017)?

https://goo.gl/maps/qodvAnN65qa23Fhg6

TS heeft het over de stationstunnel, lijkt me dan hier

Badge +3

TS heeft het over “Ik bedoel dat wanneer ik aan kom fietsen ik DIREKT kan zien vanaf WELK perron de eerstvolgende trein naar b.v. Leiden vertrekt, en hoe laat.”

Dus misschien is het ding bij de fietsenrekken weggehaald? Aan de andere kant komen de bussen volgens mij, en kan je je fiets niet (of amper) kwijt. Alhoewel… https://goo.gl/maps/d9iGo8VeCegn1N2v5

Of moet de fiets mee de trein in, dus kom je niet bij de fietsenstalling (aan de zuid/westzijde)?

Edit: Blijkbaar is dat dus het geval, want ik lees iets over een vouwfiets. Dan moet je dus niet de tunnel in fietsen maar boven even naar rechts en kom je langs het scherm en via deze trap in de tunnel https://goo.gl/maps/Ta89V4M4i3aDumTU6

Reputatie 7
Badge +3

Maar dat betekent dus je eerst vanaf de eerder aangegeven locatie bij de fietsenstalling met je vouwfiets een trap af moet, zodat je in de tunnel terecht komt waar je anders in fietst, en dan nog eens weer met je vouwfiets een trap op om naar het perron te gaan. In plaats van 1 trap heb je dan 2 trappen. Dan zou ik er ook voor kiezen om de tunnel in te fietsen en alleen 1 trap naar boven te hebben. Maar ik kan me ook voorstellen dat er een kosten/baten aspect is, hoeveel reizigers gaan direct via de tunnel naar de perrons en hoeveel vanaf die lokatie bij de fietsenstalling of aan de andere kant vanaf de bushaltes. 

TS zal zoiets als dit bij de tunnel onder station De Vink willen, maar bij De Vink is dat de enige toegang.

Reputatie 6

Komend vanaf de Azïelaan (bij de fietsenstalling) zie ik toch echt iets dat op een TB7 lijkt (scherm met de eerstvolgende 7 treinen), of hebben ze die weggehaald (foto is van juli 2017)?

https://goo.gl/maps/qodvAnN65qa23Fhg6

Tegenwoordig wel ja, maar niet “toen ik daar woonde”.

*EDIT* LOL dit gaat niet over Zoetermeer maar over Alphen. In Zoetermeer is ook een Aziëlaan, maar niet bij het station.

Reputatie 1

Waarom wordt er niet gekozen om beide treinen (sprinter en intercity) naar Leiden vanaf spoor 2 te laten vertrekken en beide treinen naar Utrecht van af spoor 1. Dit gebeurt ook in Bodegraven. Dan is het ook niet meer nodig om op de borden te kijken.

Kunt u wel nog even aangeven van welk bankrekeningnummer de rekening voor materieel en arbeidskosten mag woren afgeschreven.

 

Met die redenering kunnen we gewoon het beste alle reisinformatie op alle stations schrappen... 

Reputatie 1

Nog een keer voor de duidelijkheid: “komend vanaf de zuidkant“.

Dus zoals ik zei: “een bord BOVEN op het plein aan de ANDERE KANT van het station helpt niet”. Noordkant dus.

Gelukkig zie ik wel dat het onderwerp ook bij andere mensen leeft.

En het overkomt mij wel vaker dat ik dit soort borden op cruciale punten in stations mis.

  1. Direkt na de ingang.
  2. In tunnels bij trappen.
  3. Bovenaan trappen, bij bovenkomst.
  4. Bij aankomst op een in het oog springende plaats op het perron, al snap ik dat dat niet langs het hele perron kan. Dan toch minstens boven trappen, zonder dat men er omheen moet lopen! Of eerst naar beneden hoeft!

Allemaal een kwestie van ergonomie.

Het gebruik van 2 perrons voor zowel de richting Leiden als Utrecht is mede schuldig aan het probleem.

 

Reageer