beantwoord

geen incheck punt OP perron wat dan

• 10 juni 2014
  • 5 reacties
  • 696 Bekeken

Op station Holendrecht en op bijlmer Amsterdam heb je alleen beneden een in/uitcheck mogelijkheid en die op het perron zijn verdwenen. wat kun je doen als je vanaf amsterdam centraal reist met je kortingskaart en niet kunt uitchecken met kortingskaart en niet kan inchecken met NS business trajectkaart vanaf holendrecht naar je eindbestemming, omdat je dan helemaal naar beneden moet en als je terug bent, je trein alweer vertrokken is en pas weer een half uur later vertrekt?
het is te zot voor woorden dat je een los plastic kaartje zou moeten kopen dat ook nog eens 1 euro duurder is, terwijl je een kortingskaart hebt.
het wordt reizigers onmogelijk gemaakt om op een soepele manier met de trein te reizen.
ik zou voorstellen plaats op de perrons van amsterdam holendrecht en Bijlmer een in/uitcheck punt te plaatsen. een jaar geleden was zo'n incheckpunt er op het perron van holendrecht, waarom de ns dat weggehaald heeft snap ik echt niet.
icon

Beste antwoord door Herman NS 10 juni 2014, 20:46

Hallo Moniqueb,

Hierover zijn inmiddels meer meldingen geweest en dit is inmiddels intern doorgezet. Op dit moment zou ik niet anders kunnen adviseren dan toch uit- en in te checken. Verder zou het bij een Voordeelurenabonnement voorlopig nog even mogelijk zijn om met een e-ticket te reizen, maar ik weet niet of dit het kortingsabonnement is wat jij bedoelt.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'op het station'.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
het wordt reizigers onmogelijk gemaakt om op een soepele manier met de trein te reizen.
Je hebt het wel over iets speciaals. Je bedoelt dat de werkgever een deel van je reistraject betaalt en je niet wil of mag gebruikmaken van de NS Businesscard met Traject Vrij voor het priv├ędeel?
Ja dat klopt.
ik werk parttime bij een werkgever en parttime voor mijzelf in de stad waarvoor ik een paar keer smiddags moet reizen vanaf mn werkgever naar het centrum voor mn eigen bedrijfje. dat is te doen want je kunt inchecken beneden holendrecht en uitchecken op adam cs met mijn kortingskaart. maar s avonds terug is t wel een probleem, je kunt wel inchecken op adam cs maar niet uitchecken met de kortingskaart en in te checken met de ns businesskaart op holendrecht zonder helemaal naar beneden te moeten. op de ns business kaart kun je geen kortingskaart uploaden anders zou je gewoon in en uit kunnen checken op begin en eind station en dan rekent ja korting af op je kaart en je traject op je werk.
Hallo Moniqueb,

Hierover zijn inmiddels meer meldingen geweest en dit is inmiddels intern doorgezet. Op dit moment zou ik niet anders kunnen adviseren dan toch uit- en in te checken. Verder zou het bij een Voordeelurenabonnement voorlopig nog even mogelijk zijn om met een e-ticket te reizen, maar ik weet niet of dit het kortingsabonnement is wat jij bedoelt.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'op het station'.

Vriendelijke groet,
Herman NS
In theorie geldt dit probleem voor elk station. Op veel stations zullen reizigers na 09:00 uur immers even willen "omchecken" van vol tarief naar korting.
Eigenlijk zouden dus op alle station waar nog geen CICO=paaltjes staan op elk perron toch minimaal 6 CICO's (overeenkomend met de gemiddelde treinlengte) geplaatst moeten worden waar men desgewenst zou kunnen "omchecken", ongeacht of er bij de in-/uitgang van het station ook nog CICO's of poortjes staan.
Vooral in het laatste geval kun je dan getuige zijn van de hilarische situatie dat mensen alvast op het perron uitchecken bij een CICO en dan vervolgens het station niet meer kunnen verlaten omdat ze al uitgecheckt zijn en het poortje dus gesloten blijft.
Dan dus eerst terug naar het perron om opnieuw in te checken en dan weer naar beneden om bij het poortje uit te checken.
Op Schiedam Centrum heb ik dat mensen al zien doen. Uitchecken op het perron en dan proberen beneden een poortje te openen. Niet dus. Gelukkig is daar nog 1 poortje altijd open, dus konden ze toch nog het station verlaten. Maar als ook dat poortje binnenkort gesloten is krijg je bananasplit-achtige situaties..

Reputatie 6
Badge +2
Ja dat klopt.
ik werk parttime bij een werkgever en parttime voor mijzelf in de stad waarvoor ik een paar keer smiddags moet reizen vanaf mn werkgever naar het centrum voor mn eigen bedrijfje. dat is te doen want je kunt inchecken beneden holendrecht en uitchecken op adam cs met mijn kortingskaart. maar s avonds terug is t wel een probleem, je kunt wel inchecken op adam cs maar niet uitchecken met de kortingskaart en in te checken met de ns businesskaart op holendrecht zonder helemaal naar beneden te moeten. op de ns business kaart kun je geen kortingskaart uploaden anders zou je gewoon in en uit kunnen checken op begin en eind station en dan rekent ja korting af op je kaart en je traject op je werk.

Bij Traject Vrij zakelijk zou NS de optie kunnen bieden dat de factuur voor reizen buiten het vaste traject naar de houder gaat in plaats van naar de werkgever (https://forum.ns.nl/abonnementen-2/abonnement-prive-ov-chip-2056/index1.html#post12886).

Reageer