beantwoord

Geen melding van uitvallen van trein

• 28 mei 2017
  • 4 reacties
  • 116 Bekeken

Ruim op tijd op station Ravenstein om de trein van 08:34 uur richting Den Bosch te nemen. Om 08:33 uur wordt er omgeroepen dat de stoptrein over ongeveer 15 minuten zou vertrekken (dus een vertraging van 15 minuten). Na ongeveer 15 minuten komt er een trein aan snellen, maar dat is de intercity. En die stopt dus niet in Ravenstein. Er komt geen verder bericht, alleen in de app zie ik dat de trein niet verder rijdt dan Nijmegen.
Vreemd dat er geen mededeling komt, door de omroepinstallatie, dat de trein is uitgevallen. Als we dit eerder geweten hadden, hadden we kunnen proberen om naar Oss te rijden en daar de intercity te nemen.
icon

Beste antwoord door Slidestops 28 mei 2017, 09:39

Ik zie inderdaad dat die trein(ritnummer 4427) is uitgevallen. Normaal gezien zou het omroep systeem dat automatisch moeten oppakken en omroepen. Is het ook niet op de borden verschenen?

Afhankelijk van je vervoersbewijs kom je misschien in aanmerking voor geld terug bij vertraging; http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben horen we het graag!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Ik zie inderdaad dat die trein(ritnummer 4427) is uitgevallen. Normaal gezien zou het omroep systeem dat automatisch moeten oppakken en omroepen. Is het ook niet op de borden verschenen?

Afhankelijk van je vervoersbewijs kom je misschien in aanmerking voor geld terug bij vertraging; http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben horen we het graag!
Hallo wideko en welkom op ons Serviceforum.

Vervelend dat dit niet tijdig is omgeroepen. Zoals Slidestop aangeeft had dit inderdaad moeten worden omgeroepen. In sommige situatie is het ook nog onduidelijk of een trein verder rijdt of niet. Je geeft aan dat er eerst een vertraging op de borden verscheen. Het kan daarom zijn dat de opgelopen vertraging te groot was en dat de trein hierdoor niet verder is gegaan dan Nijmegen Lent. Helaas kan ik dit niet met zekerheid zeggen.

Bij een vertraging van 30 minuten of meer kun je in aanmerking komen voor compensatie. Via de link die Slidestops aangeeft vind je verdere informatie hierover.
Op het station van Ravenstein hebben we geen elektronische borden, waarop mededelingen geplaatst kunnen worden. We hebben alleen een aantal metalen borden, waarop staat waar de trein op één van de twee perrons heen rijdt.

De conductrice, van de volgende trein, heeft contact opgenomen met de verkeersleiding en kwam terug dat de machinist vermoedelijk bijna een ongeluk had gehad. En dat het hem even te veel is geworden om door te rijden. Ik hoop voor hem dat het niet te ernstig heeft aangegrepen en dat hij weer snel zijn werkzaamheden op kan pakken.
Bedankt dat je dit nog even met ons deelt. Helaas heb ik geen toegang tot deze informatie, maar dat schept toch wat duidelijkheid en begrip.

Reageer