Geen poortjes bij westuitgang Amsterdam Centraal

• 27 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 245 Bekeken

Ik reis dagelijks naar Amsterdam Centraal en neem dan de meest westelijke uitgang aan de centrumkant, omdat dit nu eenmaal voor mij de korste route is. Deze uitgang heeft nog geen poortjes. Meestal denk ik er wel aan en loop langs de poortjes bij de uitgang ernaast, maar je bent er niet altijd met je hoofd bij... Mijn limiet van maximaal 3x vergeten uit te checken heb ik hierdoor al ruimschoots overschreden. Is het niet mogelijk om hier in elk geval een in- en uitcheckpaal neer te zetten?

Ook met inchecken loop je de kans dit te vergeten, maar omdat ik op perron 15 vertrek, passeer ik in elk geval dan nog de poortjes aan de achteruitgang.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Volgens mij wordt de op een na meest westelijke uitgang bedoeld, de meest westelijke zijde van de uitgangen bij de westtunnel. Dit gezien de genoemde "poortjes bij de uitgang ernaast".
Reputatie 3
Badge
Als u met 'de meest westelijke uitgang' bedoelt: de trap die rechtstreeks naar het straatniveau leidt, bij de taxistandplaats: daar staan bij mijn weten paaltjes, geen poortjes. Zowel voor in- als uitchecken.
Het zou misschien wel handig zijn als die echt naast de trap gezet zouden worden. Nu moet je altijd met een bochtje langs de paaltjes en dan naar de trap, en dat vergeet je inderdaad nogal gemakkelijk als je de kortste route neemt.
Beste Jelte,

Ik ga je feedback over deze kant van het station even doorzetten zodat er gekeken kan worden naar de situatie. Het kan zijn dat er een reden is dat daar geen poortjes zijn geplaatst, mocht dat zo zijn dat laat ik je die reden weten. Wat Waterdamp aangeeft in zijn reactie klopt, je mag meer dan 3x een vergeten check uit herstellen. Als je je gegevens stuurt in een privebericht ga ik dat voor je doen.
Voor dat ene poortje is vast een simpele tijdelijke oplossing, voordat een waterdicht poortje is geïnstalleerd. Bijvoorbeeld een kleurig vriendelijk bord met "Jeltje, je moet nog uitchecken!"
Maar voor de NS medewerkers, die menen anderen om de haverklap met 10€ boetes om de oren te mogen slaan, daar heb ik niet zo een oplossing voor. Ze zitten ver weg en voelen waarschijnlijk niet, wat ze teweegbrengen.
En waarom dan wel Waterdamp? En draagt je reactie iets bij aan een oplossing?
NS hoort forfaitair 10€ per gemist poortje aan u uit te keren.

Reageer