Geen Qr code van OV kluis | NS Community
beantwoord

Geen Qr code van OV kluis


Reputatie 1

Gistermiddag heb ik een OV kluis gehuurd in Tilburg, maar helaas geen QR code gekregen om mijn bagage op te halen.

Ik ben gisterenavond 2 uur bezig geweest met dit probleem,maar ik wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Wat zou ik in deze het beste kunnen doen?

icon

Beste antwoord door Freshh 16 May 2022, 20:27

Bekijk origineel

16 reacties

Goedemorgen Fresh en welkom bij de NS Community.

Het spijt me om te lezen dat je geen ticket (meer) had om de kluis te openen. Je kunt je in dit geval het best melden bij een van onze servicemedewerkers op het station. De OV Service & Ticket balie van station Tilburg is geopend van 09:00 tot 17:00.

Reputatie 1

Goedemorgen Fresh en welkom bij de NS Community.

Het spijt me om te lezen dat je geen ticket (meer) had om de kluis te openen. Je kunt je in dit geval het best melden bij een van onze servicemedewerkers op het station. De OV Service & Ticket balie van station Tilburg is geopend van 09:00 tot 17:00.

Hoi Stijn,

Ik heb zowel de balie als de telefonische klantenservice geprobeerd, maar beide konden mij helaas niet verder helpen..

Ik heb er even achteraan gebeld en heb contact gehad met een servicemedewerker van de balie in Tilburg. Er was gisteren een storing waardoor er geen bonnetjes werden uitgegeven, helaas was het daardoor dus niet mogelijk om je bagage af te halen inderdaad.

Er is mij echter aangegeven dat de baliemedewerkers je wel degelijk kunnen helpen met het uit de kluis halen van je bagage. Wat er dan precies is misgegaan in de communicatie durf ik niet te zeggen, want dat zou dus wel gewoon moeten kunnen. Het enige wat ik dus kan adviseren is om toch nogmaals langs de servicebalie te gaan.

Reputatie 1

Ik heb er even achteraan gebeld en heb contact gehad met een servicemedewerker van de balie in Tilburg. Er was gisteren een storing waardoor er geen bonnetjes werden uitgegeven, helaas was het daardoor dus niet mogelijk om je bagage af te halen inderdaad.

Er is mij echter aangegeven dat de baliemedewerkers je wel degelijk kunnen helpen met het uit de kluis halen van je bagage. Wat er dan precies is misgegaan in de communicatie durf ik niet te zeggen, want dat zou dus wel gewoon moeten kunnen. Het enige wat ik dus kan adviseren is om toch nogmaals langs de servicebalie te gaan.

Ik ben de aankomende dagen helaas niet in de gelegenheid om op tijd bij de servicebalie te zijn, ivm werk.

Zijn er nog andere mogelijkheden om in contact te komen met een servicemedewerker buiten de balietijden om?

Helaas niet, contactinformatie van service balies is puur voor intern gebruik. Sowieso zou je ter plekke moeten zijn om de bagage in ontvangst te nemen.

Het enige alternatief is dan om dit formulier in te vullen. Bagage wordt na 3 dagen uit een kluis verwijderd in verband met de maximale duur van een kluishuur, welke daarna dan opgestuurd kan worden. Normaal gezien worden er daarvoor kosten in rekening gebracht, maar wellicht kan er in deze situatie daarvoor een uitzondering gemaakt worden.

Gaat NS echt strak op die 3-dagen termijn zitten bij kluisjes die door toedoen van NS niet correct zijn verhuurd? Blijven die spullen na 3 dagen niet wat extra dagen liggen op de locatie?

Reputatie 1

Gaat NS echt strak op die 3-dagen termijn zitten bij kluisjes die door toedoen van NS niet correct zijn verhuurd? Blijven die spullen na 3 dagen niet wat extra dagen liggen op de locatie?

Ik vind dit eigenlijk ook niet meer als normaal. Ik betaal nu sowieso al voor 24 uur extra, omdat ik gisteravond mijn bagage niet op kan halen.

Ik wordt nu geforceerd, om mijzelf op extra kosten van 70 euro te jagen, en als ik het formulier mag geloven moet ik zelfs aangifte doen bij de politie!
Als de NS een fout maakt verwacht ik toch wel meer dan een aanname dat ik geld terug zou moeten krijgen bij dit bijzondere geval.

De kans is groot dat de spullen naar het depot worden gestuurd aangezien deze daar veilig kunnen worden geborgd. Op het station is daar geen plek voor. De kans is zeer groot dat er een uitzondering zal worden gemaakt met de extra gemaakte kosten die door ons toedoen worden gemaakt.

An sich liggen ze nu in een perfect beveiligde plek: een kluisje 😂 Geen enkele verplaatsing nodig, ook niet naar een depot.

 

Dat men in Utrecht de spulletjes netjes bewaard ben ik niet direct bang voor, maar daarna de boel moeten overhandigen aan de posterijen lijkt mij minder prettig, als de verwachting was dat deze in een kluisje zouden liggen.

@Stijn NS  Wellicht een optie dat TS een ander de spullen kan laten ophalen met een machtiging gezien de storing aan NS zijde?

Badge +3

Een machtiging is niet nodig want wie een kluis huurt is niet bekend. Een bankafschrift zou dan voldoende moeten zijn, hopelijk staat daar ook het kluisnummer op.

Uiteraard zal men om een legitimatie vragen bij uitgifte van de spullen uit de kluis, en waarschijnlijk krijg je voorafgaand ook nog wat vragen over wat er precies in de kluis zit/zat.

Op Amsterdam CS niet in ieder geval:

 

 

Reputatie 1

Ik heb 2 personen aangesproken van service & veiligheid op station Tilburg. Zefs zij waren niet bevoegd om de kluis open te maken.
Na veel belrondes is de districtmanager uiteindelijk ter plaatse gekomen om mijn kluis open te maken.

De balie op station Tilburg gaat binnenkort helemaal dicht, dus de districtmanager heeft toegezegd dat er voor dit soort gevallen extra bevoegdheid komt bij service & veiligheid medewerkers.

Na erg veel moeite en kast naar de muur taferelen is het toch uiteindelijk gelukt.

Fijn dat het is gelukt en bedankt voor de terugkoppeling, Freshh!

Badge +3

Uit interesse: moest je nog beschrijven wat er precies in de kluis zat, en iets ondertekenen (plus legitimatie) voor uitgifte?

Reputatie 1

Uit interesse: moest je nog beschrijven wat er precies in de kluis zat, en iets ondertekenen (plus legitimatie) voor uitgifte?

Ik hoefde alleen de tas te beschrijven, de inhoud niet. Ik hoefde verder niks te ondertekenen.

Reageer