Geen restitutie na betalen voor onbruikbaar toilet? | NS Community
beantwoord

Geen restitutie na betalen voor onbruikbaar toilet?

  • 18 June 2022
  • 6 reacties
  • 329 Bekeken

Vandaag (18-06-22) stond ik op station Doetinchem. Vanwege het erg warme weer (31 graden) heb ik redelijk wat water gedronken, maar ik wist dat er op het station in Doetinchem een toilet aanwezig was. Helaas was het toilet wat mij betreft onbruikbaar. 

Dit toilet was vroeger van het eettentje dat in hetzelfde gebouwtje zit maar is sinds een aantal jaar van NS. Betaling gaat contactloos met je pinpas. Na de betaling van 0,50 cent gaat de deur open. Vandaag opende ik de deur en de stank maakte me meteen misselijk. Ik keek even rond om te zien waar die geur vandaan kwam. Er lag braaksel in de wasbak, en er zat zowel op de grond, als op de muren, als op de wc ontlasting. Ik heb nog nooit zo'n vies toilet gezien. Ik heb het even gemeld bij het eettentje (zodat er niet nog meer mensen geld zouden betalen voor niks) en ben in de bus naar mijn eindbestemming gestapt.

Onderweg ben ik gaan chatten met een medewerker van NS. Die zei eerst dat ze niet restitueren voor toiletbezoeken. Vervolgens wilde hij/zij graag even bewijs zien dat ik daadwerkelijk betaalt had voor dat toilet. Ik heb het afschrift van mijn bankierapp gestuurd en kreeg als antwoord dat de NS geen bedragen onder de €1 gaan betalen. 

Weet iemand waar ik dit terug kan vinden? Ik heb naar mijn mening betaalt voor een dienst, en heb hier geen gebruik van kunnen maken. De 0,50 boeit me niks, het gaat mij om het principe.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 June 2022, 13:19

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je hebt dus niet goed gekeken-is NIET van NS-net zomin als de treintjes die daar komen. Arriva en BRENG-en omdat bij overdracht destijds besloten is die trentjes maar zonder WC te doen que kostenbesparing hebben de gemeentes zelf op de stopplaatsen WCs gepalatst-daar moet je dus wezen.

Badge +3

Nee hoor, stations zijn van NS en bij de wc zal dat waarschijnlijk ook gewoon staan. Op grotere stations worden de toiletten beheerd door Sanifair.

Je hebt dus niet goed gekeken-is NIET van NS-net zomin als de treintjes die daar komen. Arriva en BRENG-en omdat bij overdracht destijds besloten is die trentjes maar zonder WC te doen que kostenbesparing hebben de gemeentes zelf op de stopplaatsen WCs gepalatst-daar moet je dus wezen.

Ik heb ook contact gezocht met Arriva, ook zij zeggen dat het toilet van NS is.

Raar. Ik kreeg laatst wel gewoon 1 euro terug, nadat ik voor een toilet had betaald maar de deur niet open ging.
 

Ik zie dat er helaas geen reactie meer is geplaatst, maar ik begrijp dat een collega Eef_96 via een privébericht uiteindelijk een compensatie van € 1 heeft geboden.

Wat betreft de toiletten, met uitzondering van de locaties die hier worden vermeld zijn toiletten op de stations inderdaad in het beheer van oNS. Toiletten worden regelmatig schoongemaakt, maar uiteindelijk zijn ze met name afhankelijk van hoe gebruikers een toilet gebruiken en achterlaten of ze ook werkelijk schoon blijven. Met normaal gebruik zou er geen ontlasting op de muren of grond moeten komen…

Er kan natuurlijk altijd een extra schoonmaak worden aangevraagd via onze Klantenservice, ik weet niet of mijn collega dat ook had aangeboden.

Wat betreft de compensatie, een bedrag lager dan € 1 kunnen we simpelweg niet uitbetalen, vandaar dat het € 1 is geworden.

Ik zie dat er helaas geen reactie meer is geplaatst, maar ik begrijp dat een collega Eef_96 via een privébericht uiteindelijk een compensatie van € 1 heeft geboden.

Wat betreft de toiletten, met uitzondering van de locaties die hier worden vermeld zijn toiletten op de stations inderdaad in het beheer van oNS. Toiletten worden regelmatig schoongemaakt, maar uiteindelijk zijn ze met name afhankelijk van hoe gebruikers een toilet gebruiken en achterlaten of ze ook werkelijk schoon blijven. Met normaal gebruik zou er geen ontlasting op de muren of grond moeten komen…

Er kan natuurlijk altijd een extra schoonmaak worden aangevraagd via onze Klantenservice, ik weet niet of mijn collega dat ook had aangeboden.

Wat betreft de compensatie, een bedrag lager dan € 1 kunnen we simpelweg niet uitbetalen, vandaar dat het € 1 is geworden.

Hoi! Ik ben erg blij met de 1 euro. Ik snap dat het absoluut niet de schuld is van de NS dat één of andere dronken lapzwans het toilet zo achterlaat. Het verbaast me wel enigzins dat er op een zaterdagochtend niet schoongemaakt wordt. De extra schoonmaakservice is niet aangeboden door uw collega, en ik denk dat het wel verstanding is om hier wat vaker schoon te maken. Doetinchem is de plek waar veel mensen uit de omgeving uitgaan, en deze mensen pakken vaak na een avond drinken het ov vanaf station Doetinchem. 

Reageer