beantwoord

Geen stationsborden trap ingang DH cs

• 7 juni 2019
  • 8 reacties
  • 214 Bekeken

Op Den Haag centraal zijn er 2 ingangen: via de stationshal of via de trappen vanaf de bushalte. Als je vanaf de trappen de perrons oploopt zijn er in de eerste pakweg 70 meter geen informatieborden. Ook bovenaan de trappen zijn er geen borden. Daarnaast staan er meestal wel op beide perrons treinen en meestal zijn er trein(delen) waar je niet mag instappen.
Dat zorgt voor een bijna wekelijks ritueel van of heel gehaast de app erbij pakken of naar de borden sprinten om te zien waar ik moet instappen.

Dus in de lange rij klachten over de NS en communiceren naar de reiziger: zouden jullie bij de andere ingang van den haag centraal ook informatieborden kunnen ophangen?
icon

Beste antwoord door Danny NS 7 juni 2019, 17:16

Hoi wouter7 en welkom bij de NS Community!

Bedankt voor je tip over Den Haag Centraal. Ik ga je suggestie voor verbetering doorzetten naar de stationsmanager.
Bekijk origineel

8 reacties

Bedankt voor je tip over Den Haag Centraal. Ik ga je suggestie voor verbetering doorzetten naar de stationsmanager.
Reputatie 7
Badge

Jammer dat je manier van schrijven richting NS niet echt vriendelijk overkomt.

De "klacht" gaat hier over Den Haag Centraal.
Overigens staan er bij de trappen wel degelijk digitale info schermen vertrekkende treinen, en wel meteen van de trap af aan de rechter kant, in verlengde spoor 1 en 2 nabij de poortjes. Op 25 meter afstand nogmaals schermen nabij de Kiosk.
Op 30 meter afstand de digitale infoborden voor de tram (welke boven vertrekken), bij de uitgang Rijnstraat ook borden voor de trams welke aldaar vertrekken.
En als dat nog niet ruim voldoende is kan je je verbinding ook nog tijdig in de App opzoeken.

Jammer dat je manier van schrijven richting NS niet echt vriendelijk overkomt.

De "klacht" gaat hier over Den Haag Centraal.
Overigens staan er bij de trappen wel degelijk digitale info schermen vertrekkende treinen, en wel meteen van de trap af aan de rechter kant, in verlengde spoor 1 en 2 nabij de poortjes. Op 25 meter afstand nogmaals schermen nabij de Kiosk.
Op 30 meter afstand de digitale infoborden voor de tram (welke boven vertrekken), bij de uitgang Rijnstraat ook borden voor de trams welke aldaar vertrekken.
En als dat nog niet ruim voldoende is kan je je verbinding ook nog tijdig in de App opzoeken.

Zoals je zegt: zat infoborden in de stationshal, maar dat was de vraag/klacht niet. Het ging om de trappen vanaf de bushalte die halverwege de perrons uitkomen.

En ik vond het vooral jammer dat ik door gebrekkige informatie van de NS 25 minuten later thuis was. Als monopolist waar ik bakken met geld aan uitgeef verwacht ik wat dienstverlening. Het is niet de amateur toneelvereniging
Badge
Deze amateur toneelvereniging heeft wel geïnvesteerd in een reisplanner app waarmee u vooraf al kunt zien naar welk perron u moet lopen, u kunt nml. meerdere trappen aflopen vanaf het busstation naar de perrons halverwege maar dan moet u wel al weten waar u moet zijn natuurlijk anders kunt u alsnog op een verkeerd perron staan en uw trein missen. De borden beneden helpen u niet om de juiste trap naar beneden te kiezen, maar de reisplanner app op uw telefoon helpt daar wel bij.

Dus mijn advies is om in de bus alvast even de app te openen en uw reis vooruit te plannen, u kunt als u dagelijks dezelfde reis maakt deze ook nog vast zetten in de app waardoor u minder hoeft in te toetsen om meteen uw reis te zien.

Voor de moderator, het gaat hier om de trappen welke bijna aan het eind van de perrons gesitueerd zijn waar inderdaad geen informatie voorziening hangt.
Reputatie 7
Badge
Dat zijn niet de trappen van het busstation maar van het Prins Bernhardviaduct. Een soort van stadssnelweg.
Hier kan je nooit naar beneden gaan als je met de bus bent aangekomen op het busplatform, immers de zeer drukke en brede weg is afgezet met een hek waardoor oversteken verboden is.

Zover ik het kan beoordelen loopt u een verkeerde route van bus naar de treinen.
Badge
Dat zijn niet de trappen van het busstation maar van het Prins Bernhardviaduct. Een soort van stadssnelweg.
Hier kan je nooit naar beneden gaan als je met de bus bent aangekomen op het busplatform, immers de zeer drukke en brede weg is afgezet met een hek waardoor oversteken verboden is.

Zover ik het kan beoordelen loopt u een verkeerde route van bus naar de treinen.

Deze trappen worden toch ook flink gebruikt, ook door reizigers om van perron te wisselen dus vanuit dat oogpunt zou het logisch zijn dat je ook vanaf die zijde minimaal een CTA bak tegenkomt als je de trap af bent zodat je de actuele treininformatie van dat spoor kunt zien.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb deze trappen inderdaad wel eens gebruikt om van perron te wisselen wanneer ik achteraan in de trein was ingestapt. Of een keer dat ik halverwege de spinter was ingestapt maar er nog een trein (weet niet of het 1 of 2 stellen waren) nog aan de halzijde stond en die trappen gewoon dichter bij waren dan via de hal te lopen naar het andere perron.
Reputatie 5
Hoewel je in je app kan kijken, zitten niet alle reizigers met hun telefoon aan hun hoofd gekluisterd als ze over stappen. Ik zie ook regelmatig mensen deze trappen gebruiken. De bord voor de treinen moet echter wel logisch hangen.

Ook bij de roltrappen vanaf de trams naar de hal bij spoor 10 mis ik al jaren een bord. Zou fijn zijn als je daar direct de treinen ziet. Nu hangt er alleen een bord voor de bussen. Zeker omdat je dan eventueel de kortere route kan nemen naar spoor 10.

Reageer