beantwoord

“Geen Toegang” op poortjes A’Dam Science Park

• 13 september 2019
  • 7 reacties
  • 297 Bekeken

Net stond er op de poortjes van Amsterdam Science Park de melding “geen toegang”, de poortjes waren er wel open. Ik heb er sowieso probeert in te checken. Op de binnenkant stond er “verlaat direct het station” en toen ik de kart voor de lezer zat stond er “u bent uitgecheckt’.

voor de zekerheid heb ik de kart nog een keer voor de lezer aan de buitenkant geplaatst.

Wat moet ik doen wanneer ik de 50€ boete krijg? Want bezwaar maken wordt er in de tegel niet binnen 5 dagen beantwoord (al gehad).

is het een idee meteen naar de verschillencomissie te stappen?

icon

Beste antwoord door Aar 14 september 2019, 00:02

In deze stand kan je niet in- of uitchecken. Als je hierdoor niet kan inchecken, meld dit dan direct bij de conducteur. Die kan dit zo controleren. Als je niet kan uitchecken, probeer dit later nog eens. Of regel dit later via de site van Uitcheck Gemist of de klantenservice.

Eventueel kan je ook, als er geen calamiteit is, dit via de informatiezuil melden. Op afstand kunnen ze de poortjes dan resetten als het veilig is.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Je kunt in jouw reisgeschiedenis terugvinden of jouw in- en uitcheck goed gegaan is. Zo niet neem dan contact voor NS klantenservice.
Badge +3
Dit is de standaard melding bij een calamiteit, poortjes staan op evacuatiestand.

Op Utrecht is het meestal het gevolg van een handmatige (openbare) brandmelder, en ja de treinen rijden meestal gewoon.

Wel was er laatst een vlam in de pan bij Smullers, maar om daarvoor heel Utrecht Centraal te ontruimen... 🤔

Als je hierdoor een in- of uitcheck mist (of onterecht het instaptarief ingehouden is) kan de Klantenservice dat later wel corrigeren, of als je geen Flex hebt via www.uitcheckgemist.nl
Reputatie 5
Badge
In deze stand kan je niet in- of uitchecken. Als je hierdoor niet kan inchecken, meld dit dan direct bij de conducteur. Die kan dit zo controleren. Als je niet kan uitchecken, probeer dit later nog eens. Of regel dit later via de site van Uitcheck Gemist of de klantenservice.

Eventueel kan je ook, als er geen calamiteit is, dit via de informatiezuil melden. Op afstand kunnen ze de poortjes dan resetten als het veilig is.
Badge +3
Hi Aar!

Alles wat je zegt (of ik al zei)... Je wilt bij een evacuatie niet even een SOS/Info zuil opzoeken om je mislukte in/uitcheck ter plekke te regelen, toch?

Doe wat er staat en in geval van extra kosten, later claimen dus.
Reputatie 7
Badge +3
Pas maar op dat je bij het claimen geen boete krijgt wegens het betreden van een station terwijl er staat "Geen toegang" 😉
Badge +3
Dat claimen gaat meestal om "Ik kon niet uitchecken want de poortjes stonden open en er stond Verlaat direct het station"

Maar blijkbaar laten ze je tegenwoordig alsnog uitchecken, scheelt een hoop moeite voor je geld terug!

Uiteraard is dat niet ideaal bij een evacuatie, maar in praktijk wel nuttig omdat mensen anders natuurlijk alsnog met hun chipkaart bij een open poortje gaan staan klooien, met nog meer vertraging/opstoppingen als gevolg 🙄
Reputatie 5
Badge
Hi Aar!

Alles wat je zegt (of ik al zei)... Je wilt bij een evacuatie niet even een SOS/Info zuil opzoeken om je mislukte in/uitcheck ter plekke te regelen, toch?

Doe wat er staat en in geval van extra kosten, later claimen dus.

Zoals ik al zei:

Eventueel kan je ook, als er geen calamiteit is, dit via de informatiezuil melden, om de poortjes te resetten. Dan kan je weer in en uitchecken.

Vaak gaat het om een vals (en gereset) brandalarm of een grapjas die de poortjes opent via de noodknop.

Reageer