Geen toegang tot bewaakte fietsenstalling

  • 31 October 2022
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

Ik heb voor een jaar een abonnement voor de bewaakte fietsenstalling bij Leiden Centraal LUMC kant. Ik kan nu een week niet bij mijn fiets doordat ze bezig zijn met verbouwingen, zonder dit van te voren aan te geven. Nu moet ik een ov fiets nemen wat mij €4 per dag kost. Dit kost mij voor een week €20. Graag zou ik een tegemoetkoming in de kosten willen. Ik vind het echt niet kunnen dat ik nu niet bij mijn eigendom kan en ook nog eens extra geld kwijt ben terwijl ik voor de stalling heb betaald.


4 reacties

Goedenavond karin28 en welkom bij de NS Community.

Het spijt me om te lezen dat je geen aankondiging hebt gekregen van deze werkzaamheden. Ik ben niet bekend met de situatie in Leiden dus durf ook niet te zeggen wat er precies mogelijk is.

Je kunt hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Deze zijn telefonisch bereikbaar, via Social Media en via chat. Alle contactdetails daarvan kun je hier vinden.

Beste Stijn,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb al contact opgenomen met de Klantenservice en die konden mij ook niet verder helpen omdat ze niet bekend waren met de situatie. Ik vind het toch best treurig dat de communicatie over dit soort zaken zo slecht is. Misschien dat ik doorgestuurd kan worden naar iemand die wel weet wat er aan de hand is en mij kan helpen met een eventuele tegemoetkoming?

Ik heb wat rondgebeld en ben uiteindelijk terecht gekomen bij de stationsmanager van Leiden Centraal, wat me gisteravond niet lukte. Deze gaf aan dat er inderdaad verbouwingen zijn waardoor deze fietsenstalling niet toegankelijk is. Hij gaf echter ook aan dat dit wel degelijk was aangekondigd, via informatievoorziening op locatie, vanaf twee week voor aanvang van de werkzaamheden. Een fiets mag op deze locatie in principe maximaal 2 weken gestald worden, dus iedereen die een fiets actief gebruikt en stalt op deze locatie zou deze informatie moeten hebben kunnen lezen.

Ik wil uit coulance nog wel kijken naar een eventuele tegemoetkoming, gezien ik niet weet hoe de informatievoorziening op locatie exact was, maar ik kan wel alvast aangeven dat er geen volledige compensatie gaat plaatsvinden voor de OV-fiets kosten. Immers, de informatievoorziening was er wel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres daarvoor?

Edit: Ik heb helaas nooit meer een privébericht ontvangen van karin28.

Reputatie 7
Badge +2

Ik ben afgelopen zondag nog in de stalling Leiden LUMC geweest, maar daar was geen spoor van enige informatie over werkzaamheden te vinden. Wel bij de ondergrondse stalling onder het Stationsplein.

Enige wat te merken was: de OV-fiets die ik huurde moest ik beneden halen en boven terugzetten. Ze moesten namelijk de benedenverdieping leeg halen gaf de medewerker ter plaatse aan.

Reageer