Geen trein bij werkzaamheden Schiphol

• 7 september 2014
  • 13 reacties
  • 436 Bekeken

Gisteren( 06-09-2014) twee kaartjes gekocht in de machine op Schiphol á 4.30 pst. tot Duivendrecht
Maar tot onze verbazing reden er GEEN treinen op dit traject door onderhoud !!

Kaartjes blijven dus ongebruikt ! schandalig om de verkoop machines op dit station aan te laten staan terwijl er niks rijdt !
en er geen info komt.
Ik vind dat het geld voor deze kaartjes gewoon terug gestort dient te worden.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +2
De reisplanner geeft als advies de snelbus en de metro. Als het goed is was dit kaartje daar geldig.

De reisplanner zegt overigens "De prijs van deze reis kan helaas niet in dit reisadvies getoond worden", maar dat kan gedaan zijn omdat je ook volgens de tarieven van de andere vervoerders mag reizen (wat trouwens als je geen OV-chipkaart hebt duurder is dan dit kaartje, alleen voor de bus al € 5).
Het is me trouwens volstrekt een raadsel hoe mensen die, aan het begin van de zaterdagmiddag in de Plaza op Schiphol waren, over het hoofd hebben kunnen zien dat er gewoon alternatief vervoer was. Ik heb het op een station nog nooit beter aangegeven gezien en er waren letterlijk tientallen mensen van of namens NS aanwezig om navraag te doen.
Niet iedereen heeft smartphones, van de dag ervoor(gestolen koper) was me bekend, maar ook dat dit was opgelost.
Als ze nu gewoon op de kaartmachines iets hadden vermeld ? dan had men gelijk kunnen zien dat er iets niet klopt ! en tientallen mensen namens NS ? die hadden dan zeker net koffiepauze ! wel een rij bij het loket ervan ! maar dan sta je er nog niet gelijk bij stil dat er niks rijdt.
OV-chip had ik gewoon bij me. Vind het gewoon slecht geregeld.
Reputatie 6
Badge +2
OV-chip had ik gewoon bij me.
Dan kan je beter op saldo reizen dan de duurdere eenmalige chipkaart kopen. Dit geldt zowel bij inchecken bij NS als bij inchecken bij de andere vervoerders (zou ongeveer hetzelfde hebben gekost).
Beste Naatje, er waren afgelopen weekend inderdaad werkzaamheden bij Schiphol. Reizigers konden met een NS-vervoerbewijs gebruikmaken van het vervangende busvervoer. Vandaar dat je vervoerbewijzen kon kopen in een NS-kaartautomaat. Reizigers werden via o.a. omroepberichten, onze website en informatie op schermen geattendeerd op deze werkzaamheden. Spijtig te lezen dat je desondanks toch deze informatie hebt gemist.

ps: ik heb je topic verplaatst naar 'op het station' zodat je topic beter vindbaar is.
OV-chip had ik gewoon bij me.
Dan kan je beter op saldo reizen dan de duurdere eenmalige chipkaart kopen. Dit geldt zowel bij inchecken bij NS als bij inchecken bij de andere vervoerders (zou ongeveer hetzelfde hebben gekost).

Tja ! dat zeker ! maar daar heb je dan niets meer aan wanneer je de kaarten hebt gekocht.
Beste Naatje, er waren afgelopen weekend inderdaad werkzaamheden bij Schiphol. Reizigers konden met een NS-vervoerbewijs gebruikmaken van het vervangende busvervoer. Vandaar dat je vervoerbewijzen kon kopen in een NS-kaartautomaat. Reizigers werden via o.a. omroepberichten, onze website en informatie op schermen geattendeerd op deze werkzaamheden. Spijtig te lezen dat je desondanks toch deze informatie hebt gemist.

Kaartje voor de bus had goedkoper geweest ! nu was het totaal weggegooid geld omdat ik me uiteindelijk maar heb laten ophalen.

ps: ik heb je topic verplaatst naar 'op het station' zodat je topic beter vindbaar is.
Het is me trouwens volstrekt een raadsel hoe mensen die, aan het begin van de zaterdagmiddag in de Plaza op Schiphol waren, over het hoofd hebben kunnen zien dat er gewoon alternatief vervoer was. Ik heb het op een station nog nooit beter aangegeven gezien en er waren letterlijk tientallen mensen van of namens NS aanwezig om navraag te doen.

Meneer de Luchtmacht. Ik woon vlakbij Schiphol en kan mij voorstellen dat Naatje niet kon weten dat er werkzaamheden waren. IK wist het bijvoorbeeld ook niet en heb gekozen om via Amsterdam Bijlmer/Arena te reizen met vervangend vervoer. Helaas wist de buschauffeur niet dat hij NS reizigers vervoerden en vond het vreemd dat het zo druk was. 😃
Dat is nogal vreemd van die buschauffeur, want als hij even had opgelet, had hij kunnen zien dat er veel meer bussen dan gebruikelijk op zijn lijn werden ingezet.
Bus 300 rijd volgens mij om de 3 of 5 minuten.. Soms zitten er vreemde knakkers op de bus.
Ik heb eens een zingende chauffeur meegemaakt. Maar dat is ook weer gezellig.
Reputatie 7
Badge
Bus 300 rijd volgens mij om de 3 of 5 minuten.. Soms zitten er vreemde knakkers op de bus.
Ik heb eens een zingende chauffeur meegemaakt. Maar dat is ook weer gezellig.
De 300 (reguliere lijnbus) vervoert dan ook geen NS reizigers (althans niet officieel). De NS bussen zijn zeer vaak ingehuurde touringcars.
Vanaf Schiphol naar Amsterdam Zuid moesten de trein reizigers gebruik maken van bus 300 en kon je zonder weer in en uit te checken instappen in de bus. Er was geen vervangend vervoer geregeld

Meneer de Luchtmacht. Ik woon vlakbij Schiphol en kan mij voorstellen dat Naatje niet kon weten dat er werkzaamheden waren. IK wist het bijvoorbeeld ook niet en heb gekozen om via Amsterdam Bijlmer/Arena te reizen met vervangend vervoer. Helaas wist de buschauffeur niet dat hij NS reizigers vervoerden en vond het vreemd dat het zo druk was. :D

Gelukkig ben ik dus niet de enige die een en ander heeft gemist ! bovendien ga ik zelden met het openbaarvervoer...en dit bewijst gelijk ook weer waarom.

Reageer