Geen trein, geen informatie

• 6 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 3
Deze ochtend de eerste trein van 06:07 richting Groningen. Geen trein, geen omroepbericht. Alleen het vertrekbord gaf 5, toen 10, en 15 minuten vertraging aan. Nou bij 15 minuut vertraging weet de reiziger het al, dan laat NS de trein vervallen. En inderdaad de trein verviel. Personeel van de trein 30 minuten later wist van niets. Daar moet je het als reiziger maar mee doen. Natuurlijk kan ik geld terug vragen bij vertraging, maar ik kom liever op tijd op mijn bestemming aan. Geld terug vragen gaat namelijk ook nooit in 1 keer goed. Eerst krijg ik altijd standaard een afwijzing, en dan weer contact op nemen met NS. Tegenwoordig maak ik maar foto’s van het vertrekbord. Alleen staat daar helaas geen datum op.

3 reacties

Reputatie 7
Waarom de trein is uitgevallen ook geen idee,maar wat betreft de geld terug bij vertrsging;alles wordt gelogd op ovtijden.com 🙂
Reputatie 3
Dag Slidestops,
mijn ervaring is standaard de discussie of het echt wel 30 minuut of meer vertraging is, en/of de opmerking dat de vertraging/ verstoring niet bekend is.
Dus volgens mij hanteert NS een ontmoedigingsbeleid.
mvg, mokum
Goedenavond mokum. Ik zou graag voor je willen kijken of ik een oorzaak kan terugvinden waarom deze trein is uitgevallen. Helaas heb je niet aangegeven vanaf welk station je deze rit wilde maken, dus ik kan de specifieke trein zo snel ook niet terugvinden. Puur gebaseerd op jouw bericht acht ik de kans groot dat de trein uiteindelijk is geschrapt door een te grote opgelopen vertraging. Waar die vertraging dan weer vandaan komt kan ik niet zeggen.

Wat betreft geld terug bij vertraging worden de vertragingen en ook uitval altijd gelogd op ovtijden.com zoals Slidestops al aangaf. Aan de hand daarvan en het moment van jouw incheck en uitcheck kunnen wij controleren of je vertraging hebt opgelopen, hoeveel dat was, en of het terechte vertraging was (of onze trein ook werkelijk vertraagd was of was uitgevallen). Meer dan dat kan ik er helaas niet over aangeven, ik ben zelf geen onderdeel van de afdeling die dit soort verzoeken verwerkt.

Reageer