beantwoord

Geld terug bij abuis uitchecken

• 26 juni 2014
  • 7 reacties
  • 376 Bekeken

Beste klantenservice,

gisteren reisde ik naar Amsterdam Amstel met de metro. Ik checkte echter uit bij de poortjes van de trein ipv GVB waardoor er 10 euro van mijn kaart is geschreven. Omdat ik niet met de trein, maar de metro reisde, zou ik graag die 10 euro terug ontvangen. Hoe kan ik dit aanvragen?

Alvast bedankt!
Alvast bedankt voor uw reactie.
icon

Beste antwoord door Leny NS 26 juni 2014, 12:41

Beste klantenservice,

gisteren reisde ik naar Amsterdam Amstel met de metro. Ik checkte echter uit bij de poortjes van de trein ipv GVB waardoor er 10 euro van mijn kaart is geschreven. Omdat ik niet met de trein, maar de metro reisde, zou ik graag die 10 euro terug ontvangen. Hoe kan ik dit aanvragen?

Alvast bedankt!

Carlijn, welkom op het forum. 24 uur na je reis kan ik je reisgegevens inzien. Is het al 24 uur later? Zo ja, dan kan ik je misschien verder helpen. Zou je via een privébericht je naw- gegevens, je OV-chipkaartnummer en je rekeningnummer willen sturen? Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'
Bekijk origineel

7 reacties

U zou contact kunnen opnemen de de NS Klantenservice (030 751 51 55) of eventueel afwachten tot een moderator van dit forum uw bericht leest en contact met u opneemt en e.e.a. voor u gaat regelen om die €10 instaptarief te restitueren.

Als u na een rit met de GVB uitcheckt bij de verkeerde poortjes, zal dat ook betekenen dat de rit die u met de metro maakte ook niet "afgesloten" is door een juiste uitcheck en u in dat geval er ook nog eens €4 instaptarief bij het GVB open staat.

Misschien zinvol om bij een kaartautomaat (of servicebalie) de transacties op uw OV-chipkaart uit te lezen en zo nodig ook bij het GVB passende actie te ondernemen.
Badge
Beste klantenservice,

Alvast bedankt!

Carlijn, welkom op het forum. 24 uur na je reis kan ik je reisgegevens inzien. Is het al 24 uur later? Zo ja, dan kan ik je misschien verder helpen. Zou je via een privébericht je naw- gegevens, je OV-chipkaartnummer en je rekeningnummer willen sturen? Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'
Reputatie 4
Badge

Als u na een rit met de GVB uitcheckt bij de verkeerde poortjes, zal dat ook betekenen dat de rit die u met de metro maakte ook niet "afgesloten" is door een juiste uitcheck en u in dat geval er ook nog eens €4 instaptarief bij het GVB open staat.

Ik vind het inderdaad vreemd dat u 10 euro meent kwijt te zijn. De GVB reis werd door in te checken bij NS afgesloten tegen inhouding van de borg à 4 euro en vervolgens had u bij NS gewoon direct weer uit kunnen checken om die 10 euro terug te laten storten naar de chipkaart.
Reputatie 6
Badge +2
Misschien te laat opgemerkt.
Badge

Ik vind het inderdaad vreemd dat u 10 euro meent kwijt te zijn. De GVB reis werd door in te checken bij NS afgesloten tegen inhouding van de borg à 4 euro en vervolgens had u bij NS gewoon direct weer uit kunnen checken om die 10 euro terug te laten storten naar de chipkaart.

Het kan zijn wat Dennis ook al aangeeft, misschien te laat opgemerkt en daardoor € 10 saldo van haar kaart afgeschreven. Via privébericht heb ik haar verder geholpen.
Onlangs is hetzelfde weer gebeurd op Amsterdam Amstel. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn geld terug kan krijgen?
In dit geval kun je ons wederom een privébericht sturen met je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer. Dan gaan we dit voor je nazoeken in de reishistorie.

Reageer